Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ELEMENTEL TÜRLENDİRMEDE BİRLEŞİK ANALİTİK TEKNİKLER
1 Dersin Adı: ELEMENTEL TÜRLENDİRMEDE BİRLEŞİK ANALİTİK TEKNİKLER
2 Dersin Kodu: KIM4066
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu “İndüktif Eşleşmiş Plazma (ICP) Analiz Teknikleri” seçmeli dersini almış olmak
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÜMRAN SEVEN ERDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Belgin İZGİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ümran SEVEN ERDEMİR
Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Kimya Bölümü
16059 Görükle-Nilüfer/Bursa
Tel: 0224 29 42943
e-posta: useven@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı; kimya öğrencilerine gıda veya çevre örneklerinde elementel türlendirme analizlerinin önemini öğreterek, bu alanda ICP-MS’ in dedektör olarak kullanıldığı farklı ayırma yöntemleri ile birleştirilmiş ikili analitik teknikleri tanıtmaktır. Bu kapsamda farklı kombinasyonlara yönelik olarak kullanılan cihaz, donanım, yazılım, çalışma ilkeleri, ölçüm yöntemlerini öğreterek çıktıların yorumlanmasını sağlamaktır. Elementel türlendirmedeki güncel çalışmalar literatürden örnekler şeklinde verilerek öğrencilere, sonuçların analitik önemi hakkında yeterli bilgi birikimi kazandırılacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci organik matrikse bağlı elementel analiz çalışmalarına imkan veren ICP-MS e dayalı birleşik analitik teknikleri öğrenerek toplam metal analizlerine toksisite ve biyoyararlanım açısından farklı boyutta bakabilecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Elementel türlendirmenin önemini öğrenir. ;
2 ICP-MS cihazının dedektör olarak kullanıldığı birleşik analitik tekniklerin teknolojik önemlerini ve uygulamalardaki farklarını öğrenir. ;
3 Elementel türlendirmeye yönelik güncel örnekler üzerinden birleşik analitik tekniklere yönelik analitik yaklaşımları öğrenir.;
4 Verilecek bir konuda güncel kaynak aktarımı ve sunum yeteneği kazanır. ;
5 Elementel türlendirmede birleşik analitik tekbikler kapsamında güncel literatürü takip edecek düzeyde yabancı dil bilgisini kullanır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Birleşik analitik tekniklerin tanımı ve kullanım gerekçeleri
2 Birleşik analitik tekniklerde dedektör olarak ICP-MS
3 ICP-MS’e bağlı birleşik tekniklere giriş ve güncel uygulamalar: toplam metal tayinine yeni yaklaşımlar, türlendirme analizleri ve gereklilikleri
4 Collision/reaction cell (CC-ICP-MS/DRC-ICP-MS) ve standart mod ICP-MS’in karşılaştırılması
5 GC-ICP-MS birleşik analitik tekniği, temel ilkeler
6 GC-ICP-MS cihaz bileşenleri/uygulama alanları
7 HPLC/LC-ICP-MS birleşik analitik tekniği, temel ilkeler
8 HPLC/LC-ICP-MS cihaz bileşenleri/uygulama alanları
9 HPLC–HG-ICPMS birleşik analitik tekniği uygulama alanları
10 CE-ICP-MS birleşik analitik tekniği, temel ilkeler
11 CE-ICP-MS cihaz bileşenleri/uygulama alanları
12 LA-ICP-MS birleşik analitik tekniği, temel ilkeler
13 Ödev teslimi + LA-ICP-MS cihaz bileşenleri/uygulama alanları
14 Birleşik ICP-MS tekniklerinde kantitatif analizlerde güncel trendler: Kalay, kurşun, civa, krom, selenyum, arsenik türlendirmeleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Hyphenated Techniques in Speciation Analysis, Joanna Szpunar, Ryszard Lobinski, Ed. Roger M. Smith, Royal Society of Chemistry, 2003
• Analytical Atomic Spectrometry with Flames and Plasmas, 2nd, Completely Revised and Enlarged Edition, José A. C. Broekaert, Wiley, ISBN: 978-3-527-31282-5 July 2005.
• Skoog-Holler-Nieman, Enstrumental Analiz (çeviri), Bilim Yayıncılık, 1998
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçmede geleneksel ve yeni tamamlayıcı yaklaşımlar birlikte kullanılacaktır. Geleneksel yöntemler (%80 etkili): 1. Klasik yazılı sınav (2 adet, dönem ortası ve sonunda) 2. Küçük sınavlar (4 adet, dönem içinde) Tamamlayıcı yöntemler (%20 etkili): 1. Araştırma ödevi verilmesi ve sözlü sunum yapılmasının sağlanması ile performans değerlendirme 2. Ders sırasında sorulan sorulara cevapla katılıma göre gözlem/öz değerlendirme Değerlendirme, 20 den az kişilik sınıflarda Bursa Uludağ Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen harf aralıklarına göre, 20 den fazla sınıflarda ise bağıl değerlendirme sistemi ile yapılacaktır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,13
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 1 1 1 3 3 1 2 1 1 1 1 3 3
OK2 1 1 1 4 3 1 2 1 2 1 2 3 3
OK3 1 1 1 3 3 1 2 1 2 1 2 3 3
OK4 1 1 1 1 1 4 4 4 3 4 3 3 3
OK5 1 1 1 1 1 2 2 3 2 4 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr