Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKLÜK BİLİMİ KAYNAKLARI
1 Dersin Adı: TÜRKLÜK BİLİMİ KAYNAKLARI
2 Dersin Kodu: TDE 2055
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Hatice Şahin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Arş. Gör. Dr. Ebru KUYBU DURMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hatices@uludag.edu.tr
02242941812
Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı; Türkçenin gelişim alanlarını ve bugününü, Türklük bilimi alanında geçmişte ve günümüzde yazılan eserler aracılığıyla tanıtmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türk diline kaynaklık eden en önemli eserleri tanıyıp bilgi sahibi olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türklük bilimi hakkında bilgi sahibi olmak;
2 Kaynakça bilgisi oluşturmak;
3 Türklük biliminin uluslararası bir bilim dalı olduğunu benimsetmek;
4 Türkolojinin önemli eserlerini tanımak;
5 Eserleri karşılaştırıp yorum yapabilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkolojinin tanımı, kapsamı, gelişimi
2 Türkolojiyle ilgili ilk çalışmalar
3 Türkoloji kaynağı niteliğinde olan eserler
4 Kaşgarlı Mahmut ve Divan u Lügati’t-Türk
5 Ali Şir Nevayi ve Muhakemetü’l-Lügateyn
6 Bergamalı Kadri ve Müyessiretü’l-Ulum
7 Arasınav-Ders Tekrarı
8 Anadoluda yazılan iki dilli sözlükler
9 Dil devriminden sonra hazırlanan sözlükler
10 Tarama Sözlüğü
11 Derleme Sözlüğü
12 Terimler Sözlükleri
13 Türkçe Sözlükler
14 Çağdaş Türk dillerinin sözlükleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Franz STEİNER YERLAG, Philologiae Turcicae Fundamenta I-II, Weisbaden 1959,1964-65.
Hüseyin Namık ORKUN, Eski Türk Yazıtları I-IV,ist. 1936-1941.
Talat TEKİN, Orhon Yazıtları, TDK Yay, Ank.2006.
Besim ATALAY, Divanü Lûgat-it Türk, I-IV, TDK Yay., Ank. 2006.
Reşit Rahmeti ARAT, Kutadgu Bilig I, TDK Yay., Ank. 1979.,
Ahmet CAĞFEROĞLU, Türk Dili Tarihi I-II, Alfa Yay., 2000
Ahmet Bican ERCİLASUN, Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay., Ank. 2004.
Ali AKAR, Türk Dili Tarihi, Ötüken Yayınları, 2006.
Zeynep KORKMAZ, Türk Dili Üzerine Araştırmalar, C. I-II-II, TDK Yay. 2006..
Andreas TİETZE, Tarihi ve Etimolojik Türkiye Türkçesi Lugatı, A-E C.I, Simurg Yayıncılık, 2002.
S.G.CLAUSON, An Etymological Dictionary of Pre-thirteenth Century Turkish, 1972.
Hasan EREN, Türklük Bilimi Sözlüğü, TDK Yay. 2005.
Tanıklarıyla Tarama Sözlüğü,I-IX, TDK. Yay.
Derleme Sözlüğü, I-XII, TDK. Yay.
TDAY-Belleten, TDK Yay.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 3 24
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 5 4 4 5 4 3 5 4 5 4
OK2 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 4 5 4 5 4 4 4 4 5
OK4 4 3 4 5 5 5 5 4 5 4 3 4
OK5 4 5 3 5 4 4 4 4 5 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr