1 |
Dersin Adı: |
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
RPD0012 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059 Telefon: +90 224 29422173 E-mail : nagihan@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı modern dünyada ergenlik dönemindeki öğrencilerde görülebilecek problem davranışları tanıma ve bunlarla baş etme becerilerini geliştirmektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu ders psikolojik danışmanların ergenlerde görülebilecek problem davranışları tanıyarak bu konuda verilecek psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini planlayabilmeleri ve yürütebilmeleri konusunda onlara bilgi ve beceri kazandırmaktadır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Giriş: Dersin kapsamı, önemi, kuralları ve gerekleri |
|
2 |
Sosyal becerilerin değerlendirilmesi |
|
3 |
Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikler |
|
4 |
Sosyal beceri eğitimi grupları planlamak ve yürütmek |
|
5 |
Etkili dinleme kuralları, etkili dinleme için sözsüz davranışlara dikkat; dikkatle dinleme; ve çevreyi gözleme becerilerini arttırmak |
|
6 |
Sözsüz davranışlara (yüz ifadesine, bedenin duruşuna, ses tonuna) bakarak başkalarının hissettiklerini anlama becerilerini geliştirmeye ve empatiyi anlama, bunu başkalarını dinlerken kullanabilme; başkaları tarafından gönderilen mesajlardaki duyguları anlama; karşısındakinin bakışaçısını ve hislerini anlama; olumlu ifadeler kullanma; başkalarının iyi ve güçlü yanlarını fark edebilme ve bunu dile getirmek |
|
7 |
Başkalarının dikkatini çekmek için uygun yollar bulma; bir gruba katılmadan önce o grubun yapısını (etkinliklerini, amacını, kurallarını kavramak); bir gruba/etkinliğe girme becerilerini geliştirmek; bir gruba katılmayı engelleyebilecek olumsuz duyguları fark ederek olumlu duygulara çevirmek |
|
8 |
Dışlanma ile başaçıkma becerileri, hangi etkinlikerde dışlanılabileceğini anlamak; günlük bakıma özen gösterme; bakımlı olmanın önemini anlamak
|
|
9 |
Kızgınlıkla, alay edilme durumuyla veya akran baskısı ile başaçıkma becerilerini geliştirmek |
|
10 |
Aynı durumlar karşısında farklı his ve duygular yaşanabileceğini farketmek; farklı duygu ve düşüncelere sahip insanlara saygı duymak; farklılıklara saygı duymanın tartışmalaı durumlarda anlaşma sağlayacağını anlamak ve uzlaşmak |
|
11 |
Yardım durumlarını ve yardım etme yollarını anlamak; yardım alma ve vermenin yaşattığı duyguları farketmek; destek ve cesaret verme becerisi; sıra beklemenin gereği ve sonuçlarını anlamak |
|
12 |
Oyun ve eşyaları arkadaşlarla paylaşmak; işbirliği |
|
13 |
Kendi hakkında olumlu düşünme ve bunu dile getirme; başkalarının olumlu ve güçlü yanlarını farketme ve bunu dile getirmek |
|
14 |
Sosyal beceri eğitimi programını değerlendirmek ve olumlu biçimde sonlandırmak |
|