Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HEMŞİRELİK SÜRECİ
1 Dersin Adı: HEMŞİRELİK SÜRECİ
2 Dersin Kodu: HEM2209
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Aylin PALLOŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör.Dr.Aylin Palloş
Tel: 0224 294 24 75
Email: aylinpallos@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı birey, aile ve topluma, bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmek için hemşirelik sürecine yönelik bilgi, tutum ve beceri kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders birey, aile ve toplumun bakım gereksinimlerinin hemşirelik süreci doğrultusunda sistematik bir yaklaşımla karşılanmasına katkıda bulunmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hemşirelik sürecinin tanımı, amaçlarını ve tarihsel gelişimini açıklaması;
2 Eleştirel düşünmenin hemşirelik süreci ile ilişkisini kurması;
3 Hemşirelikte ortak dil kullanımının önemini açıklaması;
4 Hemşirelik sınıflama sistemlerini tanımlaması;
5 Hemşirelik süreci aşamaları doğrultusunda bireyin bakımını planlayabilmesi;
6 Doğru kayıt ve rapor etme ilkelerini uygulaması;
7 Hemşirelik süreci ve model/kuram arasındaki ilişkiyi açıklaması;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hemşirelik Sürecinin Tanımı, Amaçları, Önemi
2 Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi
3 Hemşirelikte Eleştirel Düşünme
4 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Tanılama Aşaması
5 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Hemşirelik Tanısı Aşaması
6 •Hemşirelik Tanılarının Oluşturulmasında Yapılan Hatalar
7 Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri
8 Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri-2
9 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Planlama Aşaması
10 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Uygulama Aşaması
11 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Değerlendirme Aşaması
12 Örnek vaka çalışması
13 Kayıt Ve Rapor Etme
14 Hemşirelik Süreci ve Model/ Kuram İlişkisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Acaroğlu R., Kaya H. (Çev.Ed.) (2021). Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
• Akça Ay F. (Ed.) (2012). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
• Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2014).
• Bektaş H. (Çev. Ed.) (2015). Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
• Birol L. Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, 10.Baskı, İzmir (2011).
• Enç N. (Ed.) (2015). Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
• Eroğlu N., Temiz G. (Ed.) (2021). Kronik Hastalıklarda Hemşirelik Süreci. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
• Görgülü R.S. (2014). Hemşireler İçin Fizik Muayene Yöntemleri. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi.
• Kapucu S., Akyar İ., Korkmaz F. (Çev.Ed.) (2018). Pearson Hemşirelik tanıları El Kitabı. Ankara: Pelikan Yayınevi.
• Kara Kaşıkçı M., Akın E. (Ed.) (2021). Temel Hemşirelik Esaslar, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri.
• Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, (2009).
• Sarıçam M., Turan N. (2020). Göğüs Cerrahisinde Tedavi ve Bakım. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
• Sütçü Çiçek H., Özdemir L. (Çev.Ed.) (2016). Hemşirelik Bakımını Planlama İnanılmaz Kolay. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
• Şenol Çelik S., Karadağ A. (Ed.) (2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
• Temiz G., Eroğlu N., Akın S. (2022). Onkoloji Hemşireliğinde Semptom Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav, vaka çalışması, soru-cevap
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,03
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 4 4 5 0 0 0 0 4 0 0 0 3 0 0
OK6 4 4 5 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr