1 | Dersin Adı: | HEMŞİRELİK SÜRECİ |
2 | Dersin Kodu: | HEM2209 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. Aylin PALLOŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Dr.Aylin Palloş Tel: 0224 294 24 75 Email: aylinpallos@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı birey, aile ve topluma, bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmek için hemşirelik sürecine yönelik bilgi, tutum ve beceri kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders birey, aile ve toplumun bakım gereksinimlerinin hemşirelik süreci doğrultusunda sistematik bir yaklaşımla karşılanmasına katkıda bulunmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hemşirelik Sürecinin Tanımı, Amaçları, Önemi | |
2 | Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Hemşirelikte Eleştirel Düşünme | |
4 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Tanılama Aşaması | |
5 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Hemşirelik Tanısı Aşaması | |
6 | •Hemşirelik Tanılarının Oluşturulmasında Yapılan Hatalar | |
7 | Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri | |
8 | Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri-2 | |
9 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Planlama Aşaması | |
10 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Uygulama Aşaması | |
11 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Değerlendirme Aşaması | |
12 | Örnek vaka çalışması | |
13 | Kayıt Ve Rapor Etme | |
14 | Hemşirelik Süreci ve Model/ Kuram İlişkisi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Acaroğlu R., Kaya H. (Çev.Ed.) (2021). Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. • Akça Ay F. (Ed.) (2012). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. • Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2014). • Bektaş H. (Çev. Ed.) (2015). Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. • Birol L. Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, 10.Baskı, İzmir (2011). • Enç N. (Ed.) (2015). Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. • Eroğlu N., Temiz G. (Ed.) (2021). Kronik Hastalıklarda Hemşirelik Süreci. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. • Görgülü R.S. (2014). Hemşireler İçin Fizik Muayene Yöntemleri. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. • Kapucu S., Akyar İ., Korkmaz F. (Çev.Ed.) (2018). Pearson Hemşirelik tanıları El Kitabı. Ankara: Pelikan Yayınevi. • Kara Kaşıkçı M., Akın E. (Ed.) (2021). Temel Hemşirelik Esaslar, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri. • Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, (2009). • Sarıçam M., Turan N. (2020). Göğüs Cerrahisinde Tedavi ve Bakım. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. • Sütçü Çiçek H., Özdemir L. (Çev.Ed.) (2016). Hemşirelik Bakımını Planlama İnanılmaz Kolay. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. • Şenol Çelik S., Karadağ A. (Ed.) (2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. • Temiz G., Eroğlu N., Akın S. (2022). Onkoloji Hemşireliğinde Semptom Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav, vaka çalışması, soru-cevap | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |