Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KIYI VE EOLİYEN JEOMORFOLOJİSİ
1 Dersin Adı: KIYI VE EOLİYEN JEOMORFOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: COG2016
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN ÖZDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ozdemirh@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Jeomorfoloji içerisinde yer alan önemli etmen ve süreçlerden olan denizlerin ve dalgaların yer yüzünü işlemesindeki rolünün ortaya konması, çalışma mekanizmaları ve oluşturduğu şekillerin öğretilmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Fiziki coğrafya içerisinde önemli bir yeri olan kıyıların çalışma mekanizmalarının öğrenilmesi bakımından önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Jeomorfolojik kıyı kavramını öğrenir;
2 Okyanus, deniz ve göl gibi suların kıyı üzerindeki etkisini öğrenir;
3 Eoliyen kavramını öğrenir;
4 Eoliyen süreçler hakkında bilgi sahibi olur;
5 Rüzgarın etkisiyle oluşmuş şekilleri öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kıyı ve buzul jeomorfolojisine giriş
2 Kıyı şekillendirici etken ve süreçler
3 Kıyı tanımlaması ve kavramlar
4 Kıyı aşındırma şekilleri
5 Kıyı biriktirme şekilleri
6 Kıyı topografyasının gelişimi ve kesintiler
7 Kıyı tipleri
8 Türkiye kıyıları ve kullanımı
9 Eoliyen ortamlarının oluşumu
10 Şekillendirici Süreçler
11 Eoliyen aşındırma şekilleri
12 Eoliyen biriktirme şekilleri
13 Eoliyen şekil uygulaması
14 Ödev sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Hugget, R.J. (2015). Jeomorfolojinin Temelleri, (Çev. Ed. Uğur Doğan), Nobel Yayınları.
2- Erinç, S. (2012). Jeomorfoloji I ve II, (Güncelleştirenler Ahmet Ertek ve Cem Güneysu), Der Yayınları.
3- Hoşgören, MY. (2015-2016). Jeomorfoloji’nin Ana Çizgileri I ve II, Çantay Yayınları.
4- Lutgens, FK., Tarbuck EJ., Tasa, D. (2012). Essentials of Geology, Pearson Prentice Hall.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları ödev sunumu ve yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,07
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
OK2 4 5 4 3 3 3 4 3 3 4 3 4 3
OK3 4 2 3 3 4 2 3 3 3 3 1 3 3
OK4 3 1 3 4 2 3 3 3 3 3 3 3 3
OK5 3 3 3 2 1 4 3 4 2 3 2 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr