1 |
Dersin Adı: |
GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
OKU3005 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. MURAT ÇIRPAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mcirpan@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Erken çocukluk döneminde sanat eğitimi ile ilgili kuram ve uygulamalar, çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekler. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ders hakkında öğrencileri bilgilendirme, kullanılacak materyallerin tanıtılması. |
|
2 |
Sanat eğitimi nedir? Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği. Renk nedir? Renk armonisi nedir? Renkli uygulamalar için ritim, uyum, denge, vurgu, zıtlık |
|
3 |
Okul Öncesi eğitimde kısıtlı imkânlarda sanatsal çalışmalar. Sadece sulu boya kullanarak yapılan uygulamalar. El boyama etkinliği |
|
4 |
Okul Öncesi eğitimde kısıtlı imkânlarda sanatsal çalışmalar. Sadece sulu boya kullanarak yapılan uygulamalar. Taş boyama etkinliği |
|
5 |
Görsel tasarım ilkeleri: Çizgi-doku-leke-form ve şekil-boşluk-renk-valör |
|
6 |
Görsel tasarım öğeleri: Nokta, Çizgi, Renk, Doku, Format ( boyutta ), Biçim, Yüzey |
|
7 |
Okul Öncesi eğitiminde renkli ve dokulu origami kağıdı oluşturma, origami diyagramı oluşturma ve origami uygulama teknikleri ve uygulaması |
|
8 |
Okul öncesin de atık materyal ile oyuncak tasarımı |
|
9 |
Okul Öncesi eğitiminde meslekleri anlatmak için materyal tasarımı |
|
10 |
Çocuk resimlerinin gelişim evreleri nelerdir? Çocuk resimleri sanat mıdır? Çocuk resminde simgeler. Çocuk resimleri ve kuramları. |
|
11 |
Üç boyutlu birim motifleri kullanarak yüzey düzenleme çalışmaları ve perspektif uygulamaları konulu |
|
12 |
Çocuk resimlerinin sınıflandırılması çocukluktan gençliğe çizgisel gelişim evreleri 2-4 yaş arası 4-7 yaş arası |
|
13 |
Okul Öncesi eğitiminde yoğurma maddelerinden olan kil, plastilin ve oyun hamuru ile uygulamalar. Üç boyutlu yemek ve yiyecek uygulamaları |
|
14 |
Tüm tasarımların tamamlanması ve arşiv için fotoğraflarının çekilmesi |
|