ANORGANİK KİMYADA YÜKSELTGENME VE İNDİRGENME TEPKİMELERİ
1
Dersin Adı:
ANORGANİK KİMYADA YÜKSELTGENME VE İNDİRGENME TEPKİMELERİ
2
Dersin Kodu:
KIM5024
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Doktora
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
2
7
Dersin AKTS Kredisi:
6
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
3
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Doç. Dr. SUAT AKSOY
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Doç. Dr. M. Suat AKSOY Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü Tel: 0 224 29 41740 e-posta: msaksoy@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Elementlerin elde edilmesi veya kompleks oluşumu sırasında yükseltgenme ve indirgenme tepkimelerinden yararlanılır. Endüstride metal üretimi sırasında metal iyonunun indirgenmesi söz konusudur. Bu tepkimelerde optimum şartların sağlanması çok önemlidir. Ayrıca kompleks oluşumu sırasında metal iyonlarının yükseltgenme basamaklarındaki değişimin araştırılması, kompleks bileşiklerinin yapılarının aydınlatılmasına yardımcı olur.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders mesleki gelişime katkıda bulunur.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Anorganik kimyada yükseltgenme ve indirgenme tepkimelerinin temel konularını ve kavramlarını tanımlar.;
2
Edinilen bilgileri kullanabilme becerisini kazanır.;
3
Yükseltgenme-indirgenme tepkimelerini kavrar.;
4
Kompleks oluşumunun potansiyellere etkisini kavrar.;
Shriver D.F., Atkins P.W. and Langford C.H. Inorganic Chemistry, second edition, 1994. Fred B. And Ralph G.P.; Mechanisms of Inorganic Reactions, Second Edition, Wiley, 1967. Cotton F.A., Wilkinson G., Gaus P.L., Basic Inorganic Chemistry, second edition, Wiley, 1987.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
50
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
60
60
Toplam İş Yükü
204
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,8
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU