Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANORGANİK KİMYADA YÜKSELTGENME VE İNDİRGENME TEPKİMELERİ
1 Dersin Adı: ANORGANİK KİMYADA YÜKSELTGENME VE İNDİRGENME TEPKİMELERİ
2 Dersin Kodu: KIM5024
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SUAT AKSOY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. M. Suat AKSOY
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü
Tel: 0 224 29 41740
e-posta: msaksoy@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Elementlerin elde edilmesi veya kompleks oluşumu sırasında yükseltgenme ve indirgenme tepkimelerinden yararlanılır. Endüstride metal üretimi sırasında metal iyonunun indirgenmesi söz konusudur. Bu tepkimelerde optimum şartların sağlanması çok önemlidir. Ayrıca kompleks oluşumu sırasında metal iyonlarının yükseltgenme basamaklarındaki değişimin araştırılması, kompleks bileşiklerinin yapılarının aydınlatılmasına yardımcı olur.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders mesleki gelişime katkıda bulunur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anorganik kimyada yükseltgenme ve indirgenme tepkimelerinin temel konularını ve kavramlarını tanımlar.;
2 Edinilen bilgileri kullanabilme becerisini kazanır.;
3 Yükseltgenme-indirgenme tepkimelerini kavrar.;
4 Kompleks oluşumunun potansiyellere etkisini kavrar.;
5 Kataliz konularını kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Elementlerin özütlenmesi: İndirgenmeyle özütlenen elementler
2 Elementlerin özütlenmesi: Yükseltgenmeyle özütlenen metaller
3 İndirgeme potansiyelleri: Redoks yarı-tepkimeleri
4 İndirgeme potansiyelleri: Kinetik faktörler
5 Suda redoks kararlılığı: Suyla tepkime
6 Suda redoks kararlılığı: İçredoks
7 Suda redoks kararlılığı: Atmosferik oksijenle yükseltgenme
8 Potansiyel verilerin diyagramla sunulması: Latimer diyagramları
9 Önceki derslerin tekrarı ve Arasınav
10 Potansiyel verilerin diyagramla sunulması: Frost diyagramları
11 Potansiyel verilerin diyagramla sunulması: pH bağımlılığı
12 Kompleks oluşumunun potansiyellere etkisi
13 Kataliz
14 Homojen ve heterojen kataliz
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Shriver D.F., Atkins P.W. and Langford C.H. Inorganic Chemistry, second edition, 1994.
Fred B. And Ralph G.P.; Mechanisms of Inorganic Reactions, Second Edition, Wiley, 1967.
Cotton F.A., Wilkinson G., Gaus P.L., Basic Inorganic Chemistry, second edition, Wiley, 1987.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 204
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 3 2 3 3 3 4 3 3 4
OK2 4 4 3 3 3 3 4 3 3 4
OK3 3 2 3 3 3 3 3 4 4 4
OK4 3 2 3 3 3 3 3 4 4 4
OK5 3 2 3 3 3 3 3 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr