Kimyasal analiz problemlerinin çözümünde analitik ayırma tekniklerinin seçimi ve uygulanması yönünde bilgilendirmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ayırma metotlarını öğrenir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kimyasal ve fiziksel ayırma yöntemlerini bilir,;
2
Kromatografik yöntemleri bilir,;
3
Matriksin özelliği ile analizi istenen analitin ilişkisinden yararlanarak ayırma tekniğini seçebilir,;
4
İlgili konularda literatür taraması yaparak yenilikleri takip edebilir,;
5
Öğrendiği bilgileri lisans üstü çalışmalarına aktarabilir,;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ayırmanın temel prensipleri
2
Ayırmanın temel prensipleri
3
Fiziksel ve kimyasal ayırma yöntemleri
4
Fiziksel ve kimyasal ayırma yöntemleri
5
Fiziksel ve kimyasal ayırma yöntemleri
6
Kromatografik ayırmalara giriş
7
Kromatografik yöntemler (GC)
8
Arasınav+ önceki konuların tekrarı
9
Kromatografik yöntemler (LC)
10
Kromatografik yöntemler (CE)
11
Kromatografide güncel gelişmeler
12
Arasınav+ önceki konuların tekrarı
13
Literatür incelemeleri
14
Literatür incelemeleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Separation Process Principles, J. D. Seader and Ernest J. Henley 2-Chromatography and Separation Science, Volume 4 (Separation Science and Technology), Satinder Ahuja 3-İnternet kaynakları
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
sınav ve ödev sunumu
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
6
84
Ödevler
1
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
20
20
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
30
30
Toplam İş Yükü
196
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,87
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU