Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANALİTİK KİMYADA AYIRMA YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: ANALİTİK KİMYADA AYIRMA YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: KIM5031
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF TÜMAY ÖZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. M.Haluk Türkdemir
Prof.Dr.Belgin İZGİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof.Dr. Elif TÜMAY ÖZER
etumay@uludag.edu.tr
2942866
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kimyasal analiz problemlerinin çözümünde analitik ayırma tekniklerinin seçimi ve uygulanması yönünde bilgilendirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ayırma metotlarını öğrenir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kimyasal ve fiziksel ayırma yöntemlerini bilir,;
2 Kromatografik yöntemleri bilir,;
3 Matriksin özelliği ile analizi istenen analitin ilişkisinden yararlanarak ayırma tekniğini seçebilir,;
4 İlgili konularda literatür taraması yaparak yenilikleri takip edebilir,;
5 Öğrendiği bilgileri lisans üstü çalışmalarına aktarabilir,;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ayırmanın temel prensipleri
2 Ayırmanın temel prensipleri
3 Fiziksel ve kimyasal ayırma yöntemleri
4 Fiziksel ve kimyasal ayırma yöntemleri
5 Fiziksel ve kimyasal ayırma yöntemleri
6 Kromatografik ayırmalara giriş
7 Kromatografik yöntemler (GC)
8 Arasınav+ önceki konuların tekrarı
9 Kromatografik yöntemler (LC)
10 Kromatografik yöntemler (CE)
11 Kromatografide güncel gelişmeler
12 Arasınav+ önceki konuların tekrarı
13 Literatür incelemeleri
14 Literatür incelemeleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Separation Process Principles, J. D. Seader and Ernest J. Henley
2-Chromatography and Separation Science, Volume 4 (Separation Science and Technology), Satinder Ahuja
3-İnternet kaynakları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. sınav ve ödev sunumu
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 196
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,87
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr