Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
1 Dersin Adı: ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
2 Dersin Kodu: YOR5169
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Mehmet ERYILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Mehmet Eryılmaz
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mehmetery@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, bilimsel araştırma ve yayın etiği konusunda öngörü sağlar. Bu ders kapsamında üç önemli soru incelenecektir. 1) Bilimsel araştırma neden önemlidir? 2) Bilimsel bir araştırma nasıl tasarlanır? 3) Bilimsel bir araştırma nasıl uygulanır? Dersin temel amaçları, bilimsel araştırma ve yayın etiği ile ilgili konuların anlaşılmasını sağlamak, bilimsel araştırma tasarımı unsurlarını ve uygulama sürecini öğretmektir. Ders, öğretim üyesi anlatımları, çalışmalar, örnek olay tartışmaları ve projelerden oluşmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mesleğe bilimsel bir bakış kazanmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Araştırma Tasarımının Unsurları belirleme;
2 Metodoloji, Epistemoloji ve Ontoloji kavramlarını ayırt edebilme;
3 Hipotez geliştirmeyi anlama;
4 Araştırma tasarlayabilecek niteliğe sahip olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı
2 Bilimsel araştırma ve araştırmaya alternatif yaklaşımlar
3 Problem Alanı ve Problem Alanının Tanımlanması
4 Kuramsal Çerçeve ve Hipotez Geliştirme
5 Metodoloji, Epistemoloji ve Ontoloji
6 Pozitivizm, Yönetim ve Örgüt Araştırmalarında Pozitivizm
7 Yorumsamacılık, Yönetim ve Örgüt Araştırmalarında Yorumsamacılık
8 Eleştirel Yaklaşım ve Eleştirel Yönetim Çalışmaları
9 Araştırma Tasarımının Unsurları
10 Araştırma Tasarımı-1 Tarama (Survey) Araştırması
11 Araştırma Tasarımı-2 Alan Araştırması
12 Araştırma Tasarımı-3 Örnek Olay Araştırması
13 Araştırma Tasarımı-4 Tarihsel Karşılaştırmalı Araştırma
14 Genel Değerlendirme+Araştırma Tasarımlarının Sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Mangematin, V. and Baden-Fuller, C. 2008. “Global Contests in the Production of Business Knowledge: Regional Centres and Individual Business Schools”. Long Range Planning, 41(1): 117-139.
• W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Cilt:1, Bölüm: 1
• W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Cilt:1, Bölüm: 2
• Sargut, Selami, Kuramın Önceliği: Bilimsel Tavır Araçsalcılıkla Niye Uzlaşmaz?, Örgüt Kuramları 1. Bölüm.
• Research Methodology in Strategic Management : Past Accomplishments and Future, Challenges
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Test
Açıklama Yok
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 5 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 3 4 4 3 0 4 3 4 4 0
OK2 0 0 4 3 0 0 0 0 5 0 4 0
OK3 3 4 4 4 5 5 4 4 5 4 0 0
OK4 3 4 4 4 4 4 3 3 5 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr