Bu ders öğrencilere, bilimsel araştırma ve yayın etiği konusunda öngörü sağlar. Bu ders kapsamında üç önemli soru incelenecektir. 1) Bilimsel araştırma neden önemlidir? 2) Bilimsel bir araştırma nasıl tasarlanır? 3) Bilimsel bir araştırma nasıl uygulanır? Dersin temel amaçları, bilimsel araştırma ve yayın etiği ile ilgili konuların anlaşılmasını sağlamak, bilimsel araştırma tasarımı unsurlarını ve uygulama sürecini öğretmektir. Ders, öğretim üyesi anlatımları, çalışmalar, örnek olay tartışmaları ve projelerden oluşmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Mesleğe bilimsel bir bakış kazanmak
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Araştırma Tasarımının Unsurları belirleme;
2
Metodoloji, Epistemoloji ve Ontoloji kavramlarını ayırt edebilme;
3
Hipotez geliştirmeyi anlama;
4
Araştırma tasarlayabilecek niteliğe sahip olma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin tanıtımı
2
Bilimsel araştırma ve araştırmaya alternatif yaklaşımlar
3
Problem Alanı ve Problem Alanının Tanımlanması
4
Kuramsal Çerçeve ve Hipotez Geliştirme
5
Metodoloji, Epistemoloji ve Ontoloji
6
Pozitivizm, Yönetim ve Örgüt Araştırmalarında Pozitivizm
7
Yorumsamacılık, Yönetim ve Örgüt Araştırmalarında Yorumsamacılık
8
Eleştirel Yaklaşım ve Eleştirel Yönetim Çalışmaları
9
Araştırma Tasarımının Unsurları
10
Araştırma Tasarımı-1 Tarama (Survey) Araştırması
11
Araştırma Tasarımı-2 Alan Araştırması
12
Araştırma Tasarımı-3 Örnek Olay Araştırması
13
Araştırma Tasarımı-4 Tarihsel Karşılaştırmalı Araştırma
14
Genel Değerlendirme+Araştırma Tasarımlarının Sunumu
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
• Mangematin, V. and Baden-Fuller, C. 2008. “Global Contests in the Production of Business Knowledge: Regional Centres and Individual Business Schools”. Long Range Planning, 41(1): 117-139. • W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Cilt:1, Bölüm: 1 • W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Cilt:1, Bölüm: 2 • Sargut, Selami, Kuramın Önceliği: Bilimsel Tavır Araçsalcılıkla Niye Uzlaşmaz?, Örgüt Kuramları 1. Bölüm. • Research Methodology in Strategic Management : Past Accomplishments and Future, Challenges
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Test
Açıklama
Yok
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
5
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU