1 | Dersin Adı: | ORTA ASYA TÜRK FOLKLORU |
2 | Dersin Kodu: | TDE5115 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Hülya TAŞ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
htas@uludag.edu.tr 0224 294 18 17 Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | htas@uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Orta Asya’da yaşayan Türklerin Folkloru hakkında bilgi vermek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Orta Asya’da yaşayan Türklerin Folkloru hakkında bilgi sahibi olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Azerbaycan Sözlü Halk Edebiyatı Ürünlerine Genel Bir Bakış | |
2 | Azerbaycan’da Halk İnanışları | |
3 | Azerbeycan Halk Destanları, Hikâyeleri, Masalları | |
4 | Ahıska Türk Folkloru | |
5 | rKazakistan Sözlü Halk Edebiyatı Ürünlerine Genel Bir Bakış | |
6 | Kazakistan Halk Destanları, Masalları | |
7 | ı Kazakistan’da Halk Hikâyeciliği Geleneği | |
8 | Kazakistan’da Halk İnanışlar | |
9 | Kırgız Sözlü Halk Edebiyatı Ürünlerine Genel Bir Bakış | |
10 | Kırgızistan’da Halk İnanışları | |
11 | Kırgızistan’da Halk Destanları, Hikâyeleri, Masalları | |
12 | Özbekistan Sözlü Halk Edebiyatı Ürünlerine Genel Bir Bakış | |
13 | Özbekistan’da Halk İnanışları | |
14 | Türkmenistan Sözlü Halk Edebiyatı Ürünlerine Genel Bir Bakış |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Murin Jiray Sengirbayev, (Çev:Fikret Türkmen,Metin Arıkan) Kazak Türk Destanları, IV: Kırım’ın Kırk Batırı, Türk Dil Kurumu Yayınları 2007 M.Öcal Oğuz, Nebi Özdemir, Gülin Öğüt Eker, Dünya Halk Bilimi Çalışmaları Tarihi, Milli Folklor Yayınları, Ankara 2003 Ayşe Yücel Çetin, Kazakistan Sahası Halk Hikâyeciliği Geleneği, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara, 2003 Mehmet Aça, Kazak Türklerinin Destanları ve Destancılık Geleneği, Kömen Yayınevi, 2002 Mehmet Aça, Küreselleşen Dünya ve Türk Kimliği, Toplumsal DönüşümYayınları, 2004 Saadettin Gömeç, Türk Cumhuriyetleri ve Toplulukları Tarihi, Akçağ Yayınları, 2011 Yaşar Kalafat, Kuzey Azerbaycan – Doğu Anadolu ve Kuzey Irak’da Eski Türk Dinî İzleri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1998 Ali Abbas Çınar, Türkmen Halk Kültürü İncelemeleri, Muğla 2004 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 2 | 30 |
Projeler | 9 | 2 | 18 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |