1 | Dersin Adı: | Müslüman Hıristiyan İlişkileri Tarihi |
2 | Dersin Kodu: | FDB6146 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MUHAMMET TARAKÇI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | mtarakci@uludag.edu.tr, 2431066-60242 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tarih boyunca Müslüman-Hıristiyan ilişkilerinin gelişim seyrini araştırmak, edinilen bilgilerin yardımıyla dinlerarası ilişkilerde daha barışçıl yaklaşımlar sergilemek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, bu disiplinde lisansüstü çalışmalar yapmak isteyen öğrencilere Müslüman-Hristiyan ilişkilerinin tarihsel gelişimini tanıtır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Arabistan’da Hıristiyanlar (Mezhepler ve İnanışları) | |
2 | Hz. Peygamber’in Hıristiyanlarla İlişkileri | |
3 | İslam’da ve Hıristiyanlıkta Hz. Meryem ve Hz. İsa | |
4 | Kur’an’ın Hıristiyanlara Yönelik Yaklaşımları ve Hıristiyanların Ahiretteki Durumu | |
5 | İlk Dönem İslam Toplumunda Hıristiyanların Durumu (Dinî, Hukukî, Siyasî ve İktisadî) | |
6 | İslam-Bizans İlişkileri | |
7 | Endülüs’te Müslüman-Hıristiyan İlişkileri | |
8 | Osmanlı Toplumunda Müslüman-Hıristiyan İlişkileri | |
9 | Fener Rum Patrikhanesi (Siyasi Faaliyetleri ve Ekümeniklik Davası) | |
10 | Türk-Ortodoks Patrikhanesi | |
11 | Dinlerarası Diyalog | |
12 | Heybeliada Ruhban Okulu Meselesi | |
13 | Hıristiyanların İslam’a Bakışı | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Norman Daniel: Islam and the West, Oxford: Oneworld, 1997. Levent Öztürk: İslam Toplumunda Hıristiyanlar, İstanbul: İz Yayıncılık, 1998. Yusuf Fidan: İslam’da Yabancılar ve Azınlıklar Hukuku, Konya: Ensar Yayıncılık, 2005. Geoffrey Parrinder: Jesus in the Qur’an, London: Sheldon Press, 1977. Hugh Goddard: A History of Christian-Muslim Relations, Edinburgh University Press, 2000. Asrımızda Hıristiyan Müslüman Münasebetleri, İstanbul: Ensar Neşriyat, 2005. Kur’an-ı Kerim’de Ehl-i Kitab, İstanbul: Ensar Neşriyat, 2007. Zekiye Sönmez, İslâm’ın Ortaya Çıktığı Dönemde Arap Yarımadası’nda Hıristiyanlık, Doktora Tezi, Ankara Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010. Casim Avcı, İslâm Bizans İlişkileri, İstanbul: Klasik, 2003. İbrahim Canan, Peygamberimizin Ehl-i Kitap ile Diyaloğu, İstanbul: Sufi Kitap, 2006. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir yarıyıl sonu sınav yapılır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 6 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |