Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İbn Rüşd ve İbn Rüşdcülük
1 Dersin Adı: İbn Rüşd ve İbn Rüşdcülük
2 Dersin Kodu: FDB6108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Yaşar Aydınlı
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: yasaraydinli@hotmail.com
Tel.: (0224) 2431066 - 60312
Adres: Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye Aristoteles’in on ikinci yüzyıl İslam düşüncesindeki etkisini ve yorumlanış tarzını tanıtmak ve döneme ait metinlerin okunma yollarını göstermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Aristoteles şerhleri dönemin filozoflarının düşünceleri ve ortaya konan problemler çerçevesinde tarihsel sıra ile işlenecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Aristoteles şarihlerinin Aristoteles’in düşüncelerinde eksen kaymasına neden olup olmadıklarını değerlendirir.;
2 Aristoteles felsefesinin İslam dünyasına aktarımındaki teknik hataları tetkik eder.;
3 Aristoteles felsefesinin İslam düşüncesindeki etkisini geniş bir tarihsel ve coğrafi çerçevede analiz eder.;
4 İslam düşüncesindeki şerh geleneğinin nedenlerini ve sonuçlarını yorumlar.;
5 Düşünce tarihinde bıraktığı etki çerçevesinde İbn Rüşd’ün Aristoteles şarihleri arasındaki yerini değerlendirir.;
6 İbn Rüşd ve diğer şarihler arasındaki görüş farklılıklarını tahlil eder.;
7 İbn Rüşd’ün İslam filozoflarının Aristoteles’in felsefesine yaklaşımlarını nasıl yorumladığını değerlendirir.;
8 İbn Rüşd’ün metafiziği temel konuları hakkındaki görüşlerini kavrar.;
9 Felsefe-din ilişkisine dair en temel tartışmaların yapıldığı dönemin fikri yapısını analiz eder.;
10 Latin düşünce dünyasında ortaya çıkan İbn Rüşdçülük hakkında değerlendirme yapar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Peripatetik Gelenek: Aristoteles Sonrası Yorumcu Felsefe Geleneği
2 Aristoteles’in Büyük Yorumcuları: Theophrastos, Aleksander Aphrodisias, Themistius
3 Pseudo-Aristotelian Literatür
4 İslam Kaynaklarında Aristo ve Aristo Felsefesi
5 İbn Rüşd: Şarih-i Azam/Grand Commentator
6 İbn Rüşd’ün Aristoteles ve Felsefesine Bakışı
7 İbn Rüşd’ün Farabi ve İbn Sina Eleştirisi
8 İbn Rüşd’ün Felsefesi: Tanrı, Evren ve İnsan
9 “Tefsiru Mabadettabia”
10 İbn Rüşd’te Felsefe ile Din
11 İbn Rüşd’ün Gazali Eleştirisi: İki Tehafüt
12 Latin Skolastiği ve İbn Rüşd
13 Brabantlı Siger ve Bonevantura
14 İbn Rüşd ve Thomas Aquinas
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aristoteles, Metafizik,
İbn Rüşd, Tefsiru Mabade’t-Tabia
İbn Rüşd, Tehafutu Tehafuti’l-Felasife, Kırkambar,
Hüseyin Sarıoğlu, İbn Rüşd Felsefesi, Klasik Yay., İst. 2006.
M. Abid el-Cabiri, Felsefi Mirasımız ve Biz, Kitabevi, İst. 2000.
T. Aquinas, Suma Contra Gentiles
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir final sınavı yapılacaktır.
Açıklama Dönem sonunda tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 3
OK2 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 3
OK3 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 2
OK4 0 0 0 2 0 3 0 0 0 2 0 4
OK5 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 3 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK7 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK8 3 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK9 3 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 3 0 0 4 0 0 0 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr