1 | Dersin Adı: | TRANSHÜMANİZM |
2 | Dersin Kodu: | FDB6163 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ahmet DAĞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Ahmet DAĞ 05063645862 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Transhümanist sürecin zaaf ve imkanlarını anlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | transhümanizmin ne olduğunu kavramak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hümanizm ve Çeşitleri | |
2 | Transhümanizm-hümanizm ilişkisi | |
3 | Transhümanizm’e Giriş | |
4 | Transhümanizmin Tarihçesi | |
5 | Transhümanizm Çeşitleri | |
6 | Transhümanizmin Temsilcileri | |
7 | Transhümanizmin Uygulama Alanları | |
8 | Trans-posthümanizmin ve Sorunlar | |
9 | YZ Nedir? | |
10 | YZ’nın tarihsel Kökenleri | |
11 | YZ Uygulama alanları | |
12 | Teolojide ve Edebiyatta Transhümanizm | |
13 | YZ çalışmaları | |
14 | YZ ve Eleştirisi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bradotti, Rosi. (2013). İnsan Sonrası, İstanbul: Kolektif Kitap. Dağ, Ahmet. (2018). Transhümanizm: İnsanın ve Dünyanın Dönüşümü, Ankara: Elis Yayınları. Fuller, S. ve Lipinska, V. (2014). The Proactionary Imperative A Foundation for Transhumanism, London: Palgrave.? Kaku, Michel (2013). Zihnin Geleceği, İstanbul: İş Bankası Yayınları. Mercer C. ve T.J. Trohen, (2015). Religion and Transhumanism: The Unknown Future of Human Enhancement, ed. California: Praeger. Samuelson, H.T. ve K.L. Mossman, (2015). Building Better Humans? Refocusing the Debate on Transhumanism. Turner, R.C. Transhumanism and Transcendence Christian Hope in an Age of Technological Enhancement, ed. Washington: Georgetown University Press. Whitby, P. (2005). Yapay Zeka, İstanbul: İletişim Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler yıl içinde yapılacak final sınavı ile değerlendirilecektir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 20 | 100 |
Ödevler | 0 | 10 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |