Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TRANSFÜZYONDA ÖNEMLİ NOKTALAR
1 Dersin Adı: TRANSFÜZYONDA ÖNEMLİ NOKTALAR
2 Dersin Kodu: TAT5216
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EROL ARMAĞAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr.Öğretim Görevlisi Fatma ÖZDEMİR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof.Dr.Erol ARMAĞAN
Acil Tıp Anabilim Dalı
earmagan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Afetlerde kan transfüzyonu gereksinimi olan durumları tanımak ve müdahale edebilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Katılımcılar ; kan transfüzyonu için endikasyonları ve transfüzyon esnasındaki olası problemleri tanır ve gerekli müdahaleleri yapabilecek duruma gelir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kan gruplarının tanımları ;
2 Kan komponentlerinin hazırlanması, saklanması ve klinik kullanımı;
3 Eritrosit transfüzyon endikasyonları;
4 Trombosit transfüzyon endikasyonları;
5 Transfüzyon öncesi karşılaştirma testleri;
6 Transfüzyon komplikasyonları;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kan komponentlerinin hazırlanması, saklanması ve klinik kullanımı
2 Kan komponentlerinin hazırlanması, saklanması ve klinik kullanımı
3 Eritrosit transfüzyon endikasyonları
4 Eritrosit transfüzyon endikasyonları
5 Trombosit transfüzyon endikasyonları
6 Trombosit transfüzyon endikasyonları
7 Transfüzyon öncesi karşilaştirma testleri
8 Transfüzyon komplikasyonları
9 Transfüzyon komplikasyonları
10 Immünolojik transfüzyon reaksiyonları
11 Immünolojik transfüzyon reaksiyonları
12 Transfüzyona bağlı akut akciğer hasarı (TRALI)
13 Non-immünolojik transfüzyon reaksiyonları
14 Septik şok
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Tintinalli, Judith E., et al., eds. Tintinalli's emergency medicine: a comprehensive study guide. New York: McGraw-Hill Education, 2016.
2-Rotheray, Kate R., and Giles N. Cattermole. "Rosen's emergency medicine: concepts and clinical practice." (2010)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Derse devamlılık
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 26 26
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr