Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MEDRESELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM
1 Dersin Adı: MEDRESELERDE EĞİTİM ÖĞRETİM
2 Dersin Kodu: SOS6106
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Muammer DEMİREL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mdemirel@uludag.edu.tr , +90224 2942270
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Bursa.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Medreselerde yapılan eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Eğitimcilerin batıdaki alternatif okulları ve doğudaki medreseleri incelemeleri, eğitime ve eğitim programına bu yönde yön vermeleri faydalı olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Medresenin anlamı ve tarihi kökleri kavrama;
2 İslâm’da eğitimin başlangıcını öğrenme;
3 İlk Medrese Mescid-i Nebevî ve medreselerin gelişimini kavrama ;
4 Çeviri hareketinin başlaması, Felsefenin girişi ve Beytül Hikme’nin kuruluşu hakkında bilgi sahibi olma;
5 Nizamiye Medreselerinin kuruluşu ve ders programlarını kavrama;
6 Nizamiyeden sonraki gelişmeler ve Anadolu medreseleri hakkında bilgi kazanma;
7 İlk Osmanlı medreseleriyle ilgili bilgi edinme;
8 Müderris ve talebelerin durumu hakkında bilgi edinme ;
9 Medreselerin mali kaynaklarını kavrama;
10 Medreselerin bozulmasının nedenlerini kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Medresenin anlamı ve tarihi kökleri
2 İslâm’da eğitimin başlaması
3 İlk Medrese Mescid-i Nebevî ve medreselerin gelişimi
4 Çeviri hareketinin başlaması, Felsefenin girişi ve Beytül Hikme’nin kuruluşu
5 Medreselerde okutulan derslerin genel tasnifi
6 Nizamiye Medreselerinin kuruluşu ve ders programları
7 Nizamiyeden sonraki gelişmeler ve Anadolu medreseleri
8 İlk Osmanlı medreseleri
9 Sahn-i Seman ve Süleymaniye Medreseleri
10 Osmanlı Medreselerinin ders programları
11 Müderrislerin durumu
12 Talebelerin durumu
13 Medreselerin mali kaynakları
14 Medreselerin bozulması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Talas, M.A. (2000). Nizamiyye Medresesi Ve İslam’da Eğitim-Öğretim, Etüt Yayınları, Samsun.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 5 30
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 30
Toplam 9 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 70
Finalin BAşarıya Oranı 30
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dönem boyunca ders kazanımlarına uygun olarak hazırlanacak ödev ve sunumlar
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Projeler 2 10 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr