Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SESLENDİRME-DUBLAJ ve MİKROFON OYUNCULUĞU
1 Dersin Adı: SESLENDİRME-DUBLAJ ve MİKROFON OYUNCULUĞU
2 Dersin Kodu: GSO4020
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İBRAHIM İ. ÖZTAHTALI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: YOK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: iboz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı SESLENDİRME, DUBLAJ VE MİKROFON OYUNCULUPUNU ÖĞRENMEK
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: MESLEKİ HAYATTA FİLM DUBLAJI VE ÇEŞİTLİ BELGESEL FİL SESLENDİRMELERİ YAPMAK.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 SESLENDİRMENİN NE OLDUĞUNU BİLİR. ;
2 DUBLAJIN NE OLDUĞUNU BİLİR.;
3 MİKROFON OYUNCULUĞUNUN NE OLDUĞUNU BİLRİ;
4 YUKARDAKİ KAZANIMLARI BECERİYE DÖNÜŞTÜRÜR.;
5 DİYAFRAM NEFESİ ALMAYI ÖĞRENİR.;
6 VURGU YAPMAYI ÖĞRENİR;
7 TONLAMA YAPMAYI ÖĞRENİR;
8 DURAK YAPMAYI ÖĞRENİR;
9 MİKROFON KULLANMAYI ÖĞRENİR;
10 SES VE GÖRÜNTÜYÜ SENKRONİZE ETMEYİ ÖĞRENİR;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 SESLENDİRMENİN ALT YAPI BİLGİSİ
2 SESLENDİRME NEDİR, NASIL YAPILI?
3 DUBLAJ NEDİR?
4 SESLENDİRME VE DUBLAJ ARASINDAKİ FARK NEDİR?
5 DUBLAJ NASIL YAPILIR?
6 ÖNEMLİ DUBLAJ SANATÇILARI VE ÖRNEKLER.
7 MİKROFON OYUNCULUĞU NEDİR?
8 MİKRIFON BAŞINDA NASIL OYNANIR? JEST VE MİMİKLERİN ÖNEMİ
9 SESLENDİRME UYGULAMALARI
10 DUBLAJ UYGULAMALARI
11 DUBLAJ GEREÇLERİ
12 STÜDYO ORTAMI VE SESLENDİRME
13 MİKROFON OYUNCULUĞU VE RADYO TİYATROSU
14 MİKROFON UYGULAMASI
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: TRT KAYNAKLARI, TİYATRO DİKSİYONU
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 25 2 50
Ödevler 0 2 8
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 4 5 3 4 3 5 4 5 4 4
OK2 4 3 4 4 5 5 4 4 3 5 4 4
OK3 4 3 5 4 4 5 4 4 3 5 4 4
OK4 5 4 5 4 4 5 4 4 4 4 5 4
OK5 5 4 3 4 2 4 5 4 2 4 5 4
OK6 3 3 5 4 4 4 3 5 4 4 4 4
OK7 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5 5 4
OK8 5 4 4 4 4 5 5 4 4 4 5 4
OK9 5 4 4 3 5 5 4 5 5 5 4 4
OK10 5 4 5 4 5 4 5 4 4 5 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr