Ders Öğretim Planı
SESLENDİRME-DUBLAJ ve MİKROFON OYUNCULUĞU
1 |
Dersin Adı: |
SESLENDİRME-DUBLAJ ve MİKROFON OYUNCULUĞU |
2 |
Dersin Kodu: |
GSO4020 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
YOK |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi İBRAHIM İ. ÖZTAHTALI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
YOK |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
iboz@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
SESLENDİRME, DUBLAJ VE MİKROFON OYUNCULUPUNU ÖĞRENMEK |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
MESLEKİ HAYATTA FİLM DUBLAJI VE ÇEŞİTLİ BELGESEL FİL SESLENDİRMELERİ YAPMAK. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
SESLENDİRMENİN NE OLDUĞUNU BİLİR. ;
|
2 |
DUBLAJIN NE OLDUĞUNU BİLİR.;
|
3 |
MİKROFON OYUNCULUĞUNUN NE OLDUĞUNU BİLRİ;
|
4 |
YUKARDAKİ KAZANIMLARI BECERİYE DÖNÜŞTÜRÜR.;
|
5 |
DİYAFRAM NEFESİ ALMAYI ÖĞRENİR.;
|
6 |
VURGU YAPMAYI ÖĞRENİR;
|
7 |
TONLAMA YAPMAYI ÖĞRENİR;
|
8 |
DURAK YAPMAYI ÖĞRENİR;
|
9 |
MİKROFON KULLANMAYI ÖĞRENİR;
|
10 |
SES VE GÖRÜNTÜYÜ SENKRONİZE ETMEYİ ÖĞRENİR;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
SESLENDİRMENİN ALT YAPI BİLGİSİ |
|
2 |
SESLENDİRME NEDİR, NASIL YAPILI? |
|
3 |
DUBLAJ NEDİR? |
|
4 |
SESLENDİRME VE DUBLAJ ARASINDAKİ FARK NEDİR? |
|
5 |
DUBLAJ NASIL YAPILIR? |
|
6 |
ÖNEMLİ DUBLAJ SANATÇILARI VE ÖRNEKLER. |
|
7 |
MİKROFON OYUNCULUĞU NEDİR? |
|
8 |
MİKRIFON BAŞINDA NASIL OYNANIR? JEST VE MİMİKLERİN ÖNEMİ |
|
9 |
SESLENDİRME UYGULAMALARI |
|
10 |
DUBLAJ UYGULAMALARI |
|
11 |
DUBLAJ GEREÇLERİ |
|
12 |
STÜDYO ORTAMI VE SESLENDİRME |
|
13 |
MİKROFON OYUNCULUĞU VE RADYO TİYATROSU |
|
14 |
MİKROFON UYGULAMASI |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
TRT KAYNAKLARI, TİYATRO DİKSİYONU |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
25 |
2 |
50 |
Ödevler |
0 |
2 |
8 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
2 |
2 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
90 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
4
|
3
|
4
|
5
|
3
|
4
|
3
|
5
|
4
|
5
|
4
|
4
|
OK2
|
4
|
3
|
4
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
4
|
4
|
OK3
|
4
|
3
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
4
|
4
|
OK4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
OK5
|
5
|
4
|
3
|
4
|
2
|
4
|
5
|
4
|
2
|
4
|
5
|
4
|
OK6
|
3
|
3
|
5
|
4
|
4
|
4
|
3
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK7
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
OK8
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
OK9
|
5
|
4
|
4
|
3
|
5
|
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
4
|
OK10
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |