1 | Dersin Adı: | MEKANİZMA TEKNİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | BSM3813-S |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FERHAT KURTULMUŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta : ferhatk@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2941600 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Biyosistem Mühendisliği Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tarım Makinalarında kullanılan kol-sarkaç, krank-biyel, dişli,yürek ve yay mekanizmalarını tanıtmak, kinematik zincirlerinin oluşturma yöntemlerini ve zorunlu hareketlilik koşullarının analiz yöntemlerini öğretmek. Düzlemsel mekanizmaların konum, hız ve ivme analizlerini hem kağıt üzerinde hem de Python programlama dili ile yapabilmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Tarım makinaları üretiminde sıklıkla kullanılan düzlemsel mekanizmaları tanıtır. Vektör devre kapalılık denklemlerini el ile ve bilgisayar ile çözebilme becerisi kazandırır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel Kavramlar | Örnek Çözümü |
2 | Serbestlik derecesi ve mafsal tipleri | Örnek Çözümü |
3 | Yaygın mekanizma tiplerinde serbestlik derecesi ve özel durumlar | Örnek Çözümü |
4 | Kinematik zincir oluşturma | Örnek Çözümü |
5 | Mekanizmalarda konum analizi | Solidworks ile konum analizi |
6 | Vektör devreleri | Örnek Çözümü |
7 | Vektör devreleri (devam) | Python ile mekanizma denklem sistemlerinin çözümü |
8 | Mekanizmalarda Hız Analizi | Excel ile mekanizma denklem sistemlerinin çözümü |
9 | Mekanizmalarda Hız Analizi (devam) | Örnek Çözümü |
10 | Mekanizmalarda ivme analizleri | Örnek Çözümü |
11 | Mekanizmalarda ivme analizleri (devam) | Python ve numpy ile doğrusal mekanizma denklem sistemlerinin çözümü |
12 | Ani dönme merkezleri ile hız analizi | Örnek Çözümü |
13 | Dişli mekanizmalar | Örnek Çözümü |
14 | Kayış-kasnak mekanizmaları | Örnek Çözümü |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Söylemez, E., 2000. Mekanizma tekniği. Birsen Yayınevi, İstanbul. 2. KOPMAZ,O., 1999.Ders Notları, U.Ü. Mühendislik Mimarlık Fakülştesi, BURSA. (Basılmamış) 3. ÖZOKLAV,H., 1986. Kinematik (Dinamik I), Çağlayan Kitabevi, İSTANBUL. 4. ÖZOKLAV,H., 1988. Çözümlü Kinematik Problemleri, Çağlayan Kitabevi, İSTANBUL. 5. PASİN,F., GÜRGÖZE,M., TAŞCAN,S., Mekanizma Tekniği, İstanbul Teknik Üniversitesi Vakfı, Kitap No: 16, İSTANBUL. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 60 | 60 |
Toplam | 65 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ara sınavın ve ödevlerin ders geçme notuna etkisi %40, yıl sonu sınavının ders geçme notuna etkisi ise %60'dır. | |
Açıklama | Öğrenci sayısı 20 kişinin üstünde ise bağıl değerlendirme, 20 kişinin altında ise mutlak değerlendirme uygulanmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 4 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 60 | 20 | 1200 |
Toplam İş Yükü | 1311 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |