1 | Dersin Adı: | GÜNCEL FIKIH PROBLEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | DHMG5306 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. M.SALİH KUMAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Ali KAYA Prof. Dr. H. İbrahim ACAR Dr. Öğr. Üyesi Eren GÜNDÜZ Dr. Öğr. Üyesi S. Mehmet UĞUR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. M. Salih KUMAŞ msalihkumas@uludag.edu.tr 60289 (Dahili) 05333314380 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Günümüzde karşılaşılan temel fıkhi sorunlar fukahanın görüşlerini öğrenmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan bilgisi edinimi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fıkıh ilminin diğer İslami ilimler arasındaki yeri ve dünyeviliği tartışmaları | |
2 | İslam hukukunun temel kaynak, yöntem ve sorunları ve mezhep olgusu | |
3 | Din-toplum arası ilişkilerin oluşturulmasında fıkıh ilminin rolü | |
4 | İslam ekonomisinin temel ilkeleri, fon kullandırma yöntemleri | |
5 | Katılım bankaları ve finansman yöntemleri | |
6 | İslam Hukukunda Sigorta | |
7 | İslam’da çok eşlilik | |
8 | Evlilikte velayet | |
9 | Ötenazi | |
10 | Kadının darb edilmesi | |
11 | Nafakaya ilişkin hükümler | |
12 | Sosyal medyaya ilişkin fıkhi ilkeler | |
13 | Kadın ve erkeğin evlilikte hak ve sorumlulukları | |
14 | Seferlik ve namaz ile ilgili hükümler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-.M.Ekrem Khan, İslam İktisadına Giriş. 2- Hamdi Döndüren, Ticaret Rehberi 3- Lütfi Sunar(ed.), İslam İktisadı ve Piyasa 4- Ali Kaya, Güncel Fıkhi Konular 5. Hamdi Döndüren, Kur’an ve Sünnete Göre Güncel Fıkhî Problemler, 6. Yunus Vehbi Yavuz, Çağdaş Fıkıh Problemleri, 7. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dini Konular 8. Mehmet Şener, Günümüz Fıkıh 9. Mevdudî, Modern Çağda İslamî Meseleler 10. H. İbrahim Acar, İslam Aile Hukuku |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli ve klasik sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |