Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı gulayg@uludag.edu.tr 0224 294 27 00
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Türk müziği teorileri hakkında genel bilgi sahibi olmak ve tarihsel süreçte Türk müziği teorileri üzerine yapılmış çalışmaları tanımak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Türk müziğinin tarihsel gelişimine ilişkin bilgi birikimini zenginleştirir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
13. yüzyıl öncesi Türk müziği teorisi çalışmalarını açıklayabilme;
2
13. ve 15. yüzyıllar arasında yapılmış Türk müziği teorisi çalışmalarını kavrayabilme;
3
15. yüzyılda yapılan Türk müziği teorisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma;
4
16.ve 17. yüzyılda yapılan Türk müziği teorisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma;
5
18.ve 19. yüzyılda yapılan Türk müziği teorisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma;
6
20. ve 21. yüzyılda yapılan Türk müziği teorisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Türk müziği teorileri tarihine giriş. Türk müziği teorilerinin oluşumu ve gelişimi.
2
13. yüzyıl öncesi Türk müziği teorisi çalışmaları
3
13. yüzyıldan itibaren Türk müziği teorisi çalışmaları
4
Sistemci Okul Ekolü
5
15. yüzyıl Türk müziği teorisi çalışmaları
6
Anadolu Edvar Ekolü
7
16. yüzyılda Türk müziği teorisi çalışmaları
8
Ders tekrarı ve ara sınav
9
17. yüzyılda Türk müziği teorisi çalışmaları
10
18. yüzyılda Türk müziği teorisi çalışmaları
11
19. yüzyılda Türk müziği teorisi çalışmaları
12
20. yüzyılda Türk müziği teorisi çalışmaları
13
21. yüzyılda Türk müziği teorisi çalışmaları
14
Genel Tekrar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Arel, Hüseyin Sadettin. 1968. Türk Musikisi Nazariyatı Dersleri, İstanbul Ezgi, Suphi. 1933–53. Nazari ve Ameli Türk Musikisi, I-V, İstanbul Erguner, Süleyman. 2003. Rauf Yekta Bey, İstanbul İlerici, Kemal. 1981. Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, İstanbul Karadeniz, M. Ekrem. 1982. Türk Musikisinin Nazariye ve Esasları, Ankara Rauf Yekta, Türk Musikisi, çev. Orhan Nasuhioğlu, İstanbul 1986 Tura, Yalçın. 1976. Türk Musikisinin Meseleleri, İstanbul: Pan Yayıncılık
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı
Açıklama
Açık uçlu veya çoktan seçmeli soruların yer aldığı yazılı sınavlarla değerlendirilir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
3
36
Ödevler
0
10
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
104
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,13
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU