Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
REPERTUVAR (HM) II
1 Dersin Adı: REPERTUVAR (HM) II
2 Dersin Kodu: KNS3114
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 1
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. GÜLAY GÖĞÜŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Özlem DOĞUŞ VARLI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
gulayg@uludag.edu.tr
ozlemvarli@uludag.edu.tr
0 224 294 27 00
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk Halk Müziği eser dağarının artmasının sağlanması, yörelerin üslup, tavır ve ezgisel özelliklerinin benimsetilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türk müziği alanında uygulama ve teorik açıdan edindiği bilgiler, performans, teorik çalışmalar için alt yapı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk Halk Müziği türlerini icra becerisi sağlayabilme;
2 Türk Halk Müziğinin yaşatma ve gelecek nesillere doğru olarak aktarabilme;
3 Yerel, ulusal ya da uluslararası düzeydeki Türk Halk Müziği icracılarını tanıma, üslup ve tavır özelliklerini kavrayabilme, bu özellikleri kendi müzikal edimiyle harmanlayabilme;
4 Çeşitli kaynak kişi ya da yöresel özellikleri araştırma becerisi sağlayabilme;
5 Türk halk müziği ses sistemi ile ilgili bilgileri pekiştirebilme;
6 Türk halk müziği repertuarını seçilen eserler üzerinde analiz edebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin müfredatının tanıtımı, bireysel vokal özellikler ve uzmanlık alanına yönelik eser örneklerinin kaynak kişi kayıtları üzerinden incelenmesi Bağlama eşliğinde söyleme ve dinleme çalışmaları
2 Varsağı türü hakkında bilgiler Yörü Bire Çiçekdağı (Sivas/Şarkışla / TRT- THM Rep. No: 1) Yörü Bire Yalan Dünya (İçel / İTÜ TMDK SES Arşivi)
3 Zeybek türü hakkında bilgiler ve eser icrası -1 Çay Benim Çeşme Benim(Antalya/ TRT- THM Rep. No: 1297) Al Yazmam Dalda Kaldı (Muğla/Fethiye/ TRT- THM Rep. No: 2444) Söğüdün Erenleri (Bilecik/ TRT- THM Rep. No: 825) Dam Başına Asakoymuş (Afyon/ TRT- THM Rep. No: 556)
4 Zeybek türü hakkında bilgiler ve eser icrası -2 Dumanı da Vardır Şu Dağların ardında (Aydın/ TRT- THM Rep. No: 3432) Feracemin Ucu Sırma (Kütahya / TRT- THM Rep. No: 1032) Şu İzmir’den Çekirdeksiz Nar Gelir (İzmir/ TRT- THM Rep. No: 1667) Gökte Yıldız Yüzaltmış (Antalya/ TRT- THM Rep. No: 721)
5 Tür sınıflandırması dışında kalan eser örneklerini incelenmesi 1 Gesi Bağları (Kayseri/ TRT- THM Rep. No: 631) Çarşamba Dedikleri (Samsun / TRT- THM Rep. No: 529) Gine Gam Yükünün Kervanı Geldi (Sivas/Divriği / TRT- THM Rep. No: 1581) Gökte Uçan Huma Kuşu (Kahramanmaraş/ TRT- THM Rep. No: 642)
6 Bireysel vokal özelliklere yönelik eser örneklerinin tespiti ve kavranması 1 Bireysel ses özelliklerine uygun eserlerin seslendirilmesi
7 Şehir halk müziği tavrı ölçülü ezgiler hakkında bilgiler ve eser örnekleri. Ben kendimi gülün dibinde buldum (Kütahya/ TRT- THM Rep. No: 1492) Bir şuh-i sitemkar yine saldı beni derde (Elazığ/ TRT- THM Rep. No: 3072 4. Gül kuruttum (Hatay/ TRT- THM Rep. No: 664)
8 Ara sınav, repertuvardan bir eserin seslendirilmesi Eserin solfeji ve icrası
9 Mahnı türü hakkında bilgiler Arahçının Mendedir (Ceyran) (Azerbaycan/ TRT- THM Rep. No: 2449) Bu Gün Ayın Üçüdür(Artvin/ TRT- THM Rep. No: 598) Sararmışam Solmuşam (Azerbaycan / TRT- THM Rep. No: 3321) Etir Saçır Gül Çiçek (Arzu Gızım) (Azerbaycan/ TRT- THM Rep. No: 3482)
10 Gazel türü hakkında bilgilerin eserler ve dinleme yoluyla kavratılması 2 Sana dil verdim ise yık da harap et mi dedim (Elazığ) eserinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması
11 Tür sınıflaması dışında kalan eser örneklerinin incelenmesi 2 Kozan Dağı Çatal Matal (O. Anadolu / TRT- THM Rep. No: 377) Çökertme’den Çıktım (Muğla/ TRT- THM Rep. No: 2607) El Zanneder Ben Deliyem (Şanlıurfa/ TRT- THM Rep. No: 678)
12 Kuzeydoğu Anadolu/ Azerbaycan Aşık tarzı ölçülü ezgiler hakkında bilgiler Ben Razı Değilem Hicrana Gama (Erzurum/ TRT- THM Rep. No: 3981) Sıra Sıra Gelen Mektep Uşağı (Zöhre) (Erzurum-Kars/TRT- THM Rep. No: 711) Ah Çekip Aleme Eylerim Feryat(Kars/ TRT- THM Rep. No: 475)
13 Bireysel vokal özelliklere yönelik eser örneklerinin tespiti ve kavranması 2 Eser solfeji ve icrası
14 Bireysel vokal özelliklerine uygun kaynak kişi ses kayıtlarının dinlenmesi Eser solfeji ve icrası
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Öztürk, Okan Murat, 2006: Zeybek Kültürü ve Müziği, Pan Yayıncılık, İstanbul, s. 1-271.
Akdoğu, Onur, 2004: Bir Başkaldırı Öyküsü -Zeybekler- Tarihi, Ezgileri, Dansları (cilt I, II, III), Kişisel yayınlar, İzmir, s. 15-1268.
Konularına Göre Notalarıyla Türküler, Oyunlu Türküler, 2008. Ankara: TRT Müzik Dairesi Başkanlığı Yayınları, s. 1-63.
Caferoğlu, Ahmet, 1995: Orta Anadolu Ağızlarından Derlemeler. TDK Yayınları, Ankara, s. 1-288)
Günşen, Ahmet, 2000: Kırşehir ve Yöresi Ağızları, TD Memmedov, H.; 1981. Azerbaycan Mugamları, Azerbaycan Halk Musikisi, Bakü: Elm. Neş.) K Yayınları, Ankara, s. 5-490.
Ekici, Savaş, 2009: Elâzığ Harput Müziği, Akçağ Yayınları

Özlem Doğuş Varlı alan çalışması derleme kayıtları ses ve görüntü arşivi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Performans değerlendirmesi, eser hakkında bilgi,
Açıklama Değerlendirme; ezbere ve hatasız söyleme, eser hakkında bilgi, entonasyon, eşlikle uyum, müzikal ifade ve yorum göz önünde bulundurularak yapılır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 5 30
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 1 4 4 5 4 4 4 3 4 3 1
OK2 3 1 3 5 5 4 3 4 5 5 2 1
OK3 3 3 4 5 5 4 3 2 3 2 2 1
OK4 4 3 4 4 4 5 4 3 4 3 2 1
OK5 3 4 3 4 4 3 2 5 4 3 2 1
OK6 3 3 4 4 3 3 2 3 3 4 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr