1 | Dersin Adı: | REPERTUVAR (HM) II |
2 | Dersin Kodu: | KNS3114 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. GÜLAY GÖĞÜŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Özlem DOĞUŞ VARLI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı gulayg@uludag.edu.tr ozlemvarli@uludag.edu.tr 0 224 294 27 00 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türk Halk Müziği eser dağarının artmasının sağlanması, yörelerin üslup, tavır ve ezgisel özelliklerinin benimsetilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Türk müziği alanında uygulama ve teorik açıdan edindiği bilgiler, performans, teorik çalışmalar için alt yapı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin müfredatının tanıtımı, bireysel vokal özellikler ve uzmanlık alanına yönelik eser örneklerinin kaynak kişi kayıtları üzerinden incelenmesi | Bağlama eşliğinde söyleme ve dinleme çalışmaları |
2 | Varsağı türü hakkında bilgiler | Yörü Bire Çiçekdağı (Sivas/Şarkışla / TRT- THM Rep. No: 1) Yörü Bire Yalan Dünya (İçel / İTÜ TMDK SES Arşivi) |
3 | Zeybek türü hakkında bilgiler ve eser icrası -1 | Çay Benim Çeşme Benim(Antalya/ TRT- THM Rep. No: 1297) Al Yazmam Dalda Kaldı (Muğla/Fethiye/ TRT- THM Rep. No: 2444) Söğüdün Erenleri (Bilecik/ TRT- THM Rep. No: 825) Dam Başına Asakoymuş (Afyon/ TRT- THM Rep. No: 556) |
4 | Zeybek türü hakkında bilgiler ve eser icrası -2 | Dumanı da Vardır Şu Dağların ardında (Aydın/ TRT- THM Rep. No: 3432) Feracemin Ucu Sırma (Kütahya / TRT- THM Rep. No: 1032) Şu İzmir’den Çekirdeksiz Nar Gelir (İzmir/ TRT- THM Rep. No: 1667) Gökte Yıldız Yüzaltmış (Antalya/ TRT- THM Rep. No: 721) |
5 | Tür sınıflandırması dışında kalan eser örneklerini incelenmesi 1 | Gesi Bağları (Kayseri/ TRT- THM Rep. No: 631) Çarşamba Dedikleri (Samsun / TRT- THM Rep. No: 529) Gine Gam Yükünün Kervanı Geldi (Sivas/Divriği / TRT- THM Rep. No: 1581) Gökte Uçan Huma Kuşu (Kahramanmaraş/ TRT- THM Rep. No: 642) |
6 | Bireysel vokal özelliklere yönelik eser örneklerinin tespiti ve kavranması 1 | Bireysel ses özelliklerine uygun eserlerin seslendirilmesi |
7 | Şehir halk müziği tavrı ölçülü ezgiler hakkında bilgiler ve eser örnekleri. | Ben kendimi gülün dibinde buldum (Kütahya/ TRT- THM Rep. No: 1492) Bir şuh-i sitemkar yine saldı beni derde (Elazığ/ TRT- THM Rep. No: 3072 4. Gül kuruttum (Hatay/ TRT- THM Rep. No: 664) |
8 | Ara sınav, repertuvardan bir eserin seslendirilmesi | Eserin solfeji ve icrası |
9 | Mahnı türü hakkında bilgiler | Arahçının Mendedir (Ceyran) (Azerbaycan/ TRT- THM Rep. No: 2449) Bu Gün Ayın Üçüdür(Artvin/ TRT- THM Rep. No: 598) Sararmışam Solmuşam (Azerbaycan / TRT- THM Rep. No: 3321) Etir Saçır Gül Çiçek (Arzu Gızım) (Azerbaycan/ TRT- THM Rep. No: 3482) |
10 | Gazel türü hakkında bilgilerin eserler ve dinleme yoluyla kavratılması 2 | Sana dil verdim ise yık da harap et mi dedim (Elazığ) eserinin solfeji ve seslendirilmesi, ağız ve tavır özelliklerinin kavratılması |
11 | Tür sınıflaması dışında kalan eser örneklerinin incelenmesi 2 | Kozan Dağı Çatal Matal (O. Anadolu / TRT- THM Rep. No: 377) Çökertme’den Çıktım (Muğla/ TRT- THM Rep. No: 2607) El Zanneder Ben Deliyem (Şanlıurfa/ TRT- THM Rep. No: 678) |
12 | Kuzeydoğu Anadolu/ Azerbaycan Aşık tarzı ölçülü ezgiler hakkında bilgiler | Ben Razı Değilem Hicrana Gama (Erzurum/ TRT- THM Rep. No: 3981) Sıra Sıra Gelen Mektep Uşağı (Zöhre) (Erzurum-Kars/TRT- THM Rep. No: 711) Ah Çekip Aleme Eylerim Feryat(Kars/ TRT- THM Rep. No: 475) |
13 | Bireysel vokal özelliklere yönelik eser örneklerinin tespiti ve kavranması 2 | Eser solfeji ve icrası |
14 | Bireysel vokal özelliklerine uygun kaynak kişi ses kayıtlarının dinlenmesi | Eser solfeji ve icrası |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Öztürk, Okan Murat, 2006: Zeybek Kültürü ve Müziği, Pan Yayıncılık, İstanbul, s. 1-271. Akdoğu, Onur, 2004: Bir Başkaldırı Öyküsü -Zeybekler- Tarihi, Ezgileri, Dansları (cilt I, II, III), Kişisel yayınlar, İzmir, s. 15-1268. Konularına Göre Notalarıyla Türküler, Oyunlu Türküler, 2008. Ankara: TRT Müzik Dairesi Başkanlığı Yayınları, s. 1-63. Caferoğlu, Ahmet, 1995: Orta Anadolu Ağızlarından Derlemeler. TDK Yayınları, Ankara, s. 1-288) Günşen, Ahmet, 2000: Kırşehir ve Yöresi Ağızları, TD Memmedov, H.; 1981. Azerbaycan Mugamları, Azerbaycan Halk Musikisi, Bakü: Elm. Neş.) K Yayınları, Ankara, s. 5-490. Ekici, Savaş, 2009: Elâzığ Harput Müziği, Akçağ Yayınları Özlem Doğuş Varlı alan çalışması derleme kayıtları ses ve görüntü arşivi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Performans değerlendirmesi, eser hakkında bilgi, | |
Açıklama | Değerlendirme; ezbere ve hatasız söyleme, eser hakkında bilgi, entonasyon, eşlikle uyum, müzikal ifade ve yorum göz önünde bulundurularak yapılır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 5 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |