Doç. Dr. Gönül ONUR SEZER Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD Ofis no:203 gonulonur@uludag.edu.tr Tel:0224 2942288
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Hayat Bilgisi Öğretiminde yeni yaklaşımlar hakkında bilgilendirmek; kendi sınıflarında kullanabilir hale getirmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Programın yaklaşımını bilen, programın ön gördüğü hazır bulunuşluk düzeyine sahip, planlanmanın önemini bilen, beceri ve değer öğretimine ilişkin donanıma sahip, alternatif değerlendirme yaklaşımlarını kullanan öğretmenler yetiştirmek
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Hayat Bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini kavrayabilme.;
2
Dersin, Türkiye’deki tarihsel gelişimini, sebepleriyle öğrenebilme.;
3
Hayat Bilgisi öğretim programının özelliklerini kavrar, yeri geldiğinde kullanabilme;
4
Dersin öğretiminde temel öğretim becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanabilme.;
5
Öğretim yöntem ve tekniklerinin derste kullanımını öğrenir, yerinde ve doğru bir biçimde kullanabilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği
2
Türkiye'de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi
3
Hayat Bilgisi öğretim programının incelenmesi
4
Programdaki temalar, temalardaki kazanımların sınıflara göre dağılımı
5
Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim stratejileri öğretim yöntem ve teknikleri
6
Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim yöntem ve teknikleri
7
Öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımı
8
Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı
9
Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı
10
Hayat Bilgisi öğretiminde değerler ve demokrasi eğitimi
11
Hayat Bilgisi dersinde ölçme ve değerlendirme
Türkiye'de günümüz koşullarında Hayat Bilgisi öğretimi
12
Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar
13
Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar
14
Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
ÖĞÜLMÜŞ, S. 2009. İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı, ss. 647,Pegem Akademi. Ankara.SÖNMEZ, V. 2010. Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu, ss. 450, Anı Yayıncılık. Ankara.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Vize klasik sınav, ödev performans değerlendirme ve final çoktan seçmeli olarak yapılmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
10
8
80
Ödevler
0
0
0
Projeler
1
10
10
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU