Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: SIN5112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÖNÜL ONUR SEZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Gönül ONUR SEZER
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD
Ofis no:203 gonulonur@uludag.edu.tr
Tel:0224 2942288
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hayat Bilgisi Öğretiminde yeni yaklaşımlar hakkında bilgilendirmek; kendi sınıflarında kullanabilir hale getirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Programın yaklaşımını bilen, programın ön gördüğü hazır bulunuşluk düzeyine sahip, planlanmanın önemini bilen, beceri ve değer öğretimine ilişkin donanıma sahip, alternatif değerlendirme yaklaşımlarını kullanan öğretmenler yetiştirmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hayat Bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini kavrayabilme.;
2 Dersin, Türkiye’deki tarihsel gelişimini, sebepleriyle öğrenebilme.;
3 Hayat Bilgisi öğretim programının özelliklerini kavrar, yeri geldiğinde kullanabilme;
4 Dersin öğretiminde temel öğretim becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanabilme.;
5 Öğretim yöntem ve tekniklerinin derste kullanımını öğrenir, yerinde ve doğru bir biçimde kullanabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği
2 Türkiye'de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi
3 Hayat Bilgisi öğretim programının incelenmesi
4 Programdaki temalar, temalardaki kazanımların sınıflara göre dağılımı
5 Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim stratejileri öğretim yöntem ve teknikleri
6 Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim yöntem ve teknikleri
7 Öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımı
8 Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı
9 Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı
10 Hayat Bilgisi öğretiminde değerler ve demokrasi eğitimi
11 Hayat Bilgisi dersinde ölçme ve değerlendirme Türkiye'de günümüz koşullarında Hayat Bilgisi öğretimi
12 Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar
13 Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar
14 Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ÖĞÜLMÜŞ, S. 2009. İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı, ss. 647,Pegem Akademi. Ankara.SÖNMEZ, V. 2010. Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu, ss. 450, Anı Yayıncılık. Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Vize klasik sınav, ödev performans değerlendirme ve final çoktan seçmeli olarak yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Ödevler 0 0 0
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OK1 4 4 4 5 5 5
OK2 5 5 5 3 4 4
OK3 5 4 3 4 5 4
OK4 4 4 5 5 5 5
OK5 4 4 5 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr