Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİNİN GELİŞİMİ VE DESTEKLENMESİ
1 Dersin Adı: OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİNİN GELİŞİMİ VE DESTEKLENMESİ
2 Dersin Kodu: OKU5118
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NALAN KURU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nalankuru@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin, erken okuryazarlık becerileri, önemi ve geliştirilmesine yönelik bilgili ve donanımlı bireyler olmalarını sağlamak Aynı zamanda erken okur yazarlık konusunda Türkiye ve Dünyada yapılan çalışmaları ve müdahale programları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalarını desteklemektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Küçük çocukların erken okuryazarlık beceri düzeylerini belirleyebilir. Çocukların erken okuryazarlık beceri düzeylerini desteklemeye yönelik müdahalelerde bulunabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Erken okuryazarlık kavramını ve içeriğini anlar. ;
2 Erken okuryazarlığın ve erken okuryazarlık becerilerinin önemini kavrar.;
3 Erken okuryazarlık becerini anlar tanımlar ve sınıflandırır.;
4 Farklı gelişim özelliklerine sahip bireylerin erken okuryazarlık becerilerinin gelişimine ilişkin bilgi sahibi olur.;
5 Erken okuryazarlık becerilerinin tespiti ve değerlendirilmesine yönelik bilgi edinir.;
6 Erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesine yönelik uygulamalar geliştirebilir.;
7 Erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesine yönelik Türkiye’de ve Dünya’da yapılan güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur.;
8 Erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesine yönelik Türkiye’de ve Dünya’da kullanılan erken müdahale programları hakkında bilgi sahibi olur;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuklarda Dil Gelişimi, Dil Gelişimi Kuramları
2 Dil-Düşünce İlişkisi
3 Erken Okuryazarlık Becerileri – Ses Bilgisel Farkındalık, Gelişimi ve Desteklenmesi
4 Erken Okuryazarlık Becerileri – Yazınsal Farkındalık, Gelişimi ve Desteklenmesi
5 Erken Okuryazarlık Becerileri – Harf Bilgisi, Gelişimi ve Desteklenmesi
6 Erken Okuryazarlık Becerileri – Kelime Bilgisi, Gelişimi ve Desteklenmesi
7 Erken Okuryazarlık Becerileri – Yazınsal İsteklilik, Gelişimi ve Desteklenmesi
8 Erken Okuryazarlık Becerileri – Öyküleyici Anlatım, Gelişimi ve Desteklenmesi
9 Erken Okuryazarlık Becerileri – Öyküleyici Anlatım, Gelişimi ve Desteklenmesi
10 Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi Açısından Çocuk Edebiyatı
11 Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi Açısından Teknoloji Kullanımı
12 Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi Açısından Aile, Eğitimciler ve Kurumlar
13 Erken Okuryazarlığın Geliştirilmesine Yönelik Erken Müdahale Programları
14 Erken Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Polat Ö. (2020) Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi, Ankara: Anı Yay.
Polat, Ö. (2010). Okul Öncesinde İlköğretime Hazırlık Etkinlikleri. İstanbul: İlkadım Yayınevı
Zembat, R., Tunçeli, H. İ. ve Akşin Yavuz, E. (2019). Erken çocuklukta eğitim programları ve uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Uzun cevaplı sınav performans sunumu
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 52 52
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 5 5 5 5 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5
OK5 5 5 5 5 5 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5
OK7 5 5 5 5 5 5 5
OK8 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr