nalankuru@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
- Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme le ilgili kavram ve uygulamaları öğrenmeleri, okul öncesi dönemde sosyal duygusal öğrenmenin önemini ve nasıl geliştireceklerini bilmeleridir. Aynı zamanda dünyada ve ülkemizde erken çocukluk eğitiminde kullanılan sosyal duygusal öğrenme programların incelenmesidir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenciler birlikte çalışacakları öğrencilerin sosyal-duygusal beceri düzeylerini ve ihtiyaç duydukları sosyal öğrenme deneyimlerini belirleyebilirler.
Öğrenciler birlikte çalışacakları öğrenciler için uygun sosyal duygusal öğrenme programlarını seçebilir ve gerekirse bunları uygulayabilirler.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenciler, sosyal-duygusal öğrenmenin önemini açıklar.;
2
Öğrenciler, eğitimde sosyal-duygusal öğrenmenin yaşam başarısına etkisini açıklar;
3
Öğrenciler, okul öncesinde sosyal-duygusal öğrenme deneyimlerinin nasıl olduğunu açıklar.;
4
Öğrenciler, sosyal öğrenme becerileri geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlar.;
5
Öğrenciler, okul öncesi eğitimde sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen programları açıklar ;
6
Öğrenciler, okul öncesi eğitimde sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen programları karşılaştırır;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Sosyal-Duygusal Öğrenme Nedir? İçeriği
2
Sosyal-Duygusal Öğrenmenin Yaşamdaki Önemi
3
Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal öğrenmenin gelişimi
4
Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal öğrenme üzerindeki etkiler
5
Erken çocuklukta okulda sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleme
6
Erken çocuklukta evde sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleme
7
Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal öğrenmeyi desteklemek için dünyada kullanılan eğitim programları
8
Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal öğrenmeyi desteklemek için dünyada kullanılan eğitim programları
9
Ülkemizde erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenme konusunda yapılan çalışmaların incelenmesi
10
Dünyada erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenme konusunda yapılan çalışmaların incelenmesi
11
MEB Okul Öncesi eğitim programının çocuklukta sosyal-duygusal öğrenme açısından incelenmesi
12
Erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenme etkinliklerinin incelenmesi
13
Erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleyecek etkinlikler yazma ve tartışma
14
Erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleyecek etkinlikler yazma ve tartışma
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Siegler, R., DeLoache, J. Eisenburg, N. and Saffran, J. (2014) How Children Develop. New York: Worth Roberts, R. (2010) Wellbeing from Birth. London: Sage. Layard, R. and Dunn, J. (2009) A Good Childhood: Searching for Values in a Competitive Age. London: Penguin.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Uzun cevaplı sınav performans sunumu
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
30
30
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
32
32
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU