Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERKEN ÇOCUKLUKTA SOSYAL- DUYGUSAL ÖĞRENME
1 Dersin Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA SOSYAL- DUYGUSAL ÖĞRENME
2 Dersin Kodu: OKU6105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NALAN KURU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nalankuru@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı - Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme le ilgili kavram ve uygulamaları öğrenmeleri, okul öncesi dönemde sosyal duygusal öğrenmenin önemini ve nasıl geliştireceklerini bilmeleridir. Aynı zamanda dünyada ve ülkemizde erken çocukluk eğitiminde kullanılan sosyal duygusal öğrenme programların incelenmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler birlikte çalışacakları öğrencilerin sosyal-duygusal beceri düzeylerini ve ihtiyaç duydukları sosyal öğrenme deneyimlerini belirleyebilirler. Öğrenciler birlikte çalışacakları öğrenciler için uygun sosyal duygusal öğrenme programlarını seçebilir ve gerekirse bunları uygulayabilirler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler, sosyal-duygusal öğrenmenin önemini açıklar.;
2 Öğrenciler, eğitimde sosyal-duygusal öğrenmenin yaşam başarısına etkisini açıklar;
3 Öğrenciler, okul öncesinde sosyal-duygusal öğrenme deneyimlerinin nasıl olduğunu açıklar.;
4 Öğrenciler, sosyal öğrenme becerileri geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlar.;
5 Öğrenciler, okul öncesi eğitimde sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen programları açıklar ;
6 Öğrenciler, okul öncesi eğitimde sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyen programları karşılaştırır;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sosyal-Duygusal Öğrenme Nedir? İçeriği
2 Sosyal-Duygusal Öğrenmenin Yaşamdaki Önemi
3 Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal öğrenmenin gelişimi
4 Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal öğrenme üzerindeki etkiler
5 Erken çocuklukta okulda sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleme
6 Erken çocuklukta evde sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleme
7 Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal öğrenmeyi desteklemek için dünyada kullanılan eğitim programları
8 Erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal öğrenmeyi desteklemek için dünyada kullanılan eğitim programları
9 Ülkemizde erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenme konusunda yapılan çalışmaların incelenmesi
10 Dünyada erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenme konusunda yapılan çalışmaların incelenmesi
11 MEB Okul Öncesi eğitim programının çocuklukta sosyal-duygusal öğrenme açısından incelenmesi
12 Erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenme etkinliklerinin incelenmesi
13 Erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleyecek etkinlikler yazma ve tartışma
14 Erken çocuklukta sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleyecek etkinlikler yazma ve tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Siegler, R., DeLoache, J. Eisenburg, N. and Saffran, J. (2014) How Children
Develop. New York: Worth
Roberts, R. (2010) Wellbeing from Birth. London: Sage.
Layard, R. and Dunn, J. (2009) A Good Childhood: Searching for Values in a Competitive Age. London: Penguin.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Uzun cevaplı sınav performans sunumu
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 5 5 5 5 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5
OK5 5 5 5 5 5 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr