figun@uludag.edu.tr 0224 2942258 Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği, Görükle, Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin başlıca amacı Amerikan tarihi ile Amerikan edebiyat geleneği arasında bir paralellik kurarak, 17.yüzyıl erken koloni dönemi, 18.yüzyıl ulusallaşma süreci ve 19.yüzyıl romantik geleneği ve 20. yüzyılın göze çarpan eserlerini toplumsal yapı ve edebiyat ilişkisi çerçevesinde örneklemektir. Genel olarak, öğrencilerin Amerikan edebiyatında belirleyici edebi dönemlerin özelliklerini tanımlayabilmesi, belli başlı Amerikan yazarları ve eserlerini öğrenmesi, edebi eserleri tarihsel bağlama yerleştirmesi ve sözlü/yazılı tartışma becerilerini geliştirmesi hedeflenmiştir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Be derste öğrencilerin sözlü/yazılı tartışma becerilerini geliştirmesi hedeflenmiştir. Ayrıca öğrendikleri ve öğrettikleri dilin (amerika boyutunda) kültürüne de daha yakından bakacaklardır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Amerikan edebiyat tarihine ilişkin kavramların anlam bilgisine sahip olabilmek.;
2
Koloni döneminden günümüze Amerikan tarihi ve sosyal hayatının edebiyatla ilişkisini kavrayabilmek;
3
Farklı dönemde yazılmış eserleri tartışabilmek ve bu metinlere ilişkin yaratıcı yorumlar yapabilmek;
4
İncelenen eserler üzerinden günümüz Amerikan hayatına ilişkin tespitlerde bulunabilmek;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin Tanıtılması (video gösterimi)
2
Bir Ulusun Doğuşu-
Koloni Döneminde Amerikan Edebiyatı
3
Püritenler
(The Scarlet Letter filmi üzerine tartışma)
4
Amerikan Rönesansı
5
Romantizm
(Rip Van Winkle, Washington Irwing
The Fall of the House of Usher, Edgar Allan Poe
Rhodora, Ralph W. Emerson)
6
Realizm ve Naturalizm dönemi
7
Maggie: The Girl of the Streets adlı eserin naturalist açısından incelenmesi
8
20'li yıllar dönemi
9
30'lu yıllar dönemi
10
40'lı yıllar (Satıcının Ölümü-Arthur Miller)
11
60'lı yıllar- Tiyatro eserlerinden örnekler
12
Amerikan şiirinden örnekler
13
Yirminci yüzyıl siyahi yazarlar
14
Öğrenci sunumları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. High, Peter B., An Outline of American Literature, Longman, 2000. 2. Berke, Amy, Bleil, Robert R., Writing the Nation: A Concise Introduction to American Literature 1865 to Present, University Press of North Georgia, 2015. 3. Gray, Richard. A History of American Literature, Blackwell Publishing, 2004.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açık uçlu sorular ve makale yazımı
Açıklama
Mutlak değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
6
10
60
Ödevler
1
10
20
Projeler
1
10
10
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU