Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SİNDİRİM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: SİNDİRİM SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: BIO5500
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SiBEL TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Sibel TAŞ
Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü
e-posta: smeral@uludag.edu.tr
Telefon: 0 (224) 294 1795
and Science, Department of Biology
e-mail: smeral@uludag.edu.tr
Phone: 0 (224) 294 1795
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İnvertebratalarda besin alınması, işlenmesi ve bu işlemlerde görev alan yapıların fonksiyonlarının açıklanması, Vertebratalarda gastrointestinal sistemi oluşturan yapılar ve fonksiyonlarının açıklanması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Canlıların sindirim sistemi ve farklılıkları, beslenmenin önemi ve temel besin ögelerinin vucut sistemine katkısını bilerek farklı çalışma metodları geliştirebilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Vertebrata ve invertebratalarda sindirim sisteminde besinlerin kimyasal ve fiziksel değişime uğrama mekanizmalarını bilir;
2 Sindirim sisteminin organizasyonunu ve fonksiyonunu bilir;
3 Sindirim sisteminin farklı kısımlarının anatomik yapısını tanır;
4 Yiyecek alımını düzenleyen faktörleri bilir;
5 Sindirim sisteminin hormonlarını ve enzimlerini bilir;
6 Gastrik ve intestinal sindirim, emilim ve atılımı bilir;
7 Beslenme ve metabolizmayı öğrenir;
8 Gastrointestinal sistem hastalıklarını öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İnvertebratalarda besin alınması, işlenmesi ve bu işlemlerde görev alan yapıların fonksiyonlarının açıklanması.
2 Vertebratalarda besin alınması, işlenmesi ve bu işlemlerde görev alan yapıların fonksiyonlarının açıklanması.
3 İnsanda, sindirim sisteminin temel fonksiyonları ve doku yapısı, ağız, farinks ve özofagus
4 Besinlerin sindirim kanalından taşınması ve karıştırılması
5 Midenin anatomisi, midenin fonksiyonları, gastrik sekresyonlar- enzimler hormonlar- ve bu salgıların düzenlenmesi, mide motilitesinin düzenlenmesi
6 Pankreasın anatomisi ve fonksiyonları- pankrestan salınan enzimler, hormonlar ve fonksiyonları
7 karaciğerin anatomisi ve fonksiyonları-metabolik fonksiyonları-
8 İnce barsakların anatomisi ve fonksiyonları (duodenum jejunum, ileum)- ince barsaklarda sindirim hareketleri, sindirim enzimleri, karbonhidrat, lipit, proteinlerin ve diğer maddelerin sindirimi- emilimi
9 Kolon anatomisi ve fonksiyonları- rectum, anal kanal ve anüs-, absorbsiyon, bakteriyal aktivite, kolon hareketleri ve defekasyon,
10 Gastrointestinal kanalda sindirim ve emilim
11 Gastrointestinal sistem hastalıkları,
12 Karbonhidrat metabolizması
13 Lipit metabolizması
14 Protein metabolizması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Medical Physiology; Arthur C Guyton and John E Hall, 2010
MedicalPhysiology; William F Ganong, 2010
Human anatomyandPhysiology; Robert Carola, John P Harley, Charles R Noback, 2002
Biological Science; I,II; William T. Keeton, James L Gould, 1999
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 15 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 36 36
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OK1 3 1 1 5 5 5 4 3 5
OK2 3 1 1 5 5 5 4 3 5
OK3 3 1 1 5 5 5 4 3 5
OK4 3 1 1 5 5 5 4 3 5
OK5 3 1 1 5 5 5 4 3 5
OK6 3 1 1 5 5 5 4 3 5
OK7 3 1 1 5 5 5 4 3 5
OK8 3 1 1 5 5 5 4 3 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr