1 | Dersin Adı: | KONDİSYON ANTRENMANI VE YÖNTEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | BED6110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ramiz Arabacı |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ramizar@uludag.edu.tr, tlf: 02242940685 cep:05332494471 Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1129732 |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin fiziksel aktivitenin altında yatan bilimsel temelleri tanımlama, değerlendirme, fiziksel aktivite katılımı ile sağlık, zindelik ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkiyi açıklama, mevcut fiziksel aktivite yönergeleri ve tavsiyeleri hakkında bilgi sahibi olma, sağlığı geliştiren ve yaşam kalitesini iyileştiren fiziksel aktivite programları tasarlayabilme ve değerlendirebilme hakkında bilgi ve becerileri kazanmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler Sporda Kondisyon alanında kendilerini geliştirirler |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Vücut Sistemlerinin Yapısı ve İşlevi | |
2 | Direnç Antrenmanın Biyomekaniği Egzersiz ve Antrenmanın Biyoenerjetiği | |
3 | Direnç Egzersizine Endokrin Tepkiler Anaerobik ve Aerobik Antrenman Programlarına Uyarlamalar | |
4 | Yaş ve Cinsiyete Bağlı Farklılıklar / RT'ye Uyarlamalar | |
5 | Dönemlendirme | |
6 | Test Seçme, Uygulama, Puanlama ve Yorumlama İlkeleri | |
7 | Isınma ve Esneklik Antrenmanı | |
8 | Direnç Antrenmanı için Program Tasarımı ve Tekniği | |
9 | Aerobik Antrenmanı için Program Tasarımı ve Tekniği | |
10 | Plyometric Antrenmanı için Program Tasarımı ve Tekniği | |
11 | Hız ve Çeviklik Antrenmanı için Program Tasarımı ve Tekniği | |
12 | Rehabilitasyon ve Yenileme | |
13 | Tesis Tasarımı, Yerleşimi ve Organizasyonu | |
14 | Tesis Tasarımı, Yerleşimi ve Organizasyonu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Haff, G.G:, and Triplett, N.T. Essentials of Strength Training and Conditioning, 4th Edition By National Strength and Conditioning Association. 2. The National Strength and Conditioning Association’s (NSCA), Basics of Strength and Conditioning Manual, 2012 3. Sevim, Y., Antrenman Bilgisi, Nobel yayınevi, Ankara, 2002 4. Muratlı, S., Şahin, G. Ve Kalyoncu, O. Antrenman ve müsabaka,Yayılım Yayıncılık, 2005. 5. Bompa, TO, Antrenman kuramı ve yöntemi, 1998 6. Heyward, V.H. Advanced fitness assessment and exercise prescription, 2006 7. Morrow, J.R., Jackson, A.W., Disch, J.G., Mood, D.P. Measurement and evaluation in human performance. 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik sınav | |
Açıklama | final sınavı %100 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 12 | 48 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |