Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PAZARLAMA YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: PAZARLAMA YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: PZRS024
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ÖZLEM ULUÇAY ŞAKAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Özlem ŞAKAR
ulucay@uludag.edu.tr
02247112781/61731
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Pazarlama departmanının işletme içindeki işlevlerini kavrayıp pazarlama departmanı yönetimini sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İş yaşamında pazarlama yönetiminin sorumluluklarını belirleyip uygulayabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İşletme içinde pazarlama departmanının yapısını ve işlevini açıklayabilme;
2 Pazarlama yönetiminin sorumluluklarını belirleyip uygulayabilme;
3 Stratejik pazarlama planı oluşturabilme;
4 Stratejik pazarlama planını etkin iletişim tekniklerini kullanarak yönetebilme;
5 Pazar bölümlendirmeyi doğru ve gerçekçi tasarlayabilme;
6 Tüm pazarlama karması öğelerinde inovatif olabilme ve inovasyonel çalışmaları yürütebilme;
7 Pazarlama iletişimi çabalarını işletme ve pazar yönlü olarak oluşturup uygulayabilme;
8 Pazarlama alanındaki gelişmeleri takip edebilme ve bu gelişmeleri kendi pazarında kullanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 PazarlamaAnlayışları - PazarlamayaBakış
2 PazarlamaYönetimiKapsamıveSorumlulukları
3 StratejikPazarlamaPlanlaması
4 PazarBölümlendirme,
5 Konumlandırma, Farklılaştırma, Odaklanma
6 PazarlamaStratejileri
7 ÜrünveÜrünYönetimi,
8 DerstekrarıveAra Sınav
9 YeniÜrünGeliştirme
10 FiyatveFiyatYönetimi
11 DağıtımSistemiveDağıtımYönetimi
12 TutundurmaveTutundurmaBileşenleri
13 PazarlamadaYeniGelişmeler
14 PazarlamaYönetimiveSosyalSorumluluk
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1 Bildiğimiz Pazarlamanın Sonu; Sergio Zyman, MediaCat Yayınları
2 Stratejik Pazarlama Planı Nasıl Hazırlanır?; Norton Paley, MediaCat Yayınları
3 A’dan Z’yePazarlama; Phılıp Kotler, MediaCat Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Örnek olay incelemeleri,Kısa sınav
Açıklama Bu dersteki başarının değerlendirilmesi için 40 puanlık 1 adet vize ve 60 puanlık 1 adet final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin herbirinin dönem sonu itibarıyle topladığı puanlar, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği gereği ders geçme kriterleriyle karşılaştırılarak, öğrencinin başarı durumunu başarılı ya da başarısız olarak belirler.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr