Ders Öğretim Planı
YÜZEN KESİT TEKNİĞİ ve İMMUNOFLOURESAN BOYAMA YÖNTEMİ
1 |
Dersin Adı: |
YÜZEN KESİT TEKNİĞİ ve İMMUNOFLOURESAN BOYAMA YÖNTEMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
VHE6019 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi Tuncay İLHAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Tel: 0224 2941266 E-mail: tilhan@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi A Blok Histoloji-Embriyoloji A.D. |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Histoloji laboratuvarında kullanılan yüzen kesit tekniğinin ve immunfloresan boyamanın öğretilmesi. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Histoloji alanında yapılacak bilimsel laboratuvar çalışmalarında bu teknikleri kullanacak yetkinliğe sahip olunacaktır. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Total perfüzyon tekniğini kullanım becerisi.;
|
2 |
Yüzen kesit tekniğinin kullanım alanlarını ve teknik ayrıntılarının öğrenilmesi.;
|
3 |
İmmuno floresan boyama tekniğinin ve yüzen kesitlere uygulanmasının öğrenimi.;
|
4 |
Histoloji laboratuvarında dondurma mikrotomunun kullanmanın öğrenilmesi.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Rutin histoloji tekniği. |
|
2 |
Mikrotom kullanımı. |
|
3 |
Doku tespiti, tespit solüsyonları, dondurma kesite uygun solüsyonlar. |
|
4 |
Total perfüzyon tekniği. |
|
5 |
Dondurma mikrotomunun kullanım alanları, tercih sebepleri. |
|
6 |
Dondurma mikrotomu kullanımı, yüzen kesitlerin alınması. |
|
7 |
Cryo protector solüsyon ve yıkama solüsyonların hazırlanması. |
|
8 |
Dokuların yıkanması, uygun kesitlerin seçilmesi. |
|
9 |
Uygun primer antikor ve floresan işaretli sekonder antikor seçimi. |
|
10 |
Floresan boyamanın uygulanması 1 (well plate içerisinde primer antikor) |
|
11 |
Floresan boyamanın uygulanması 2 (Floresan işaretli antikor kullanımı) |
|
12 |
Yüzen kesitlerin lama çekilmesi, floresan mikroskop kullanımı, kesitlerin saklanması. |
|
13 |
Double immunfloresan boyama. |
|
14 |
Merkezi sinir sisteminde yüzen kesit tekniği. |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ders notları. Güncel makaleler. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Açık uçlu sorular, kısa cevaplı sorular ve çoktan seçmeli sorular ile değerlendirme yapılacaktır.
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
85 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
2,83 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
OK1
|
3
|
4
|
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
OK2
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
4
|
5
|
OK3
|
5
|
5
|
4
|
5
|
4
|
3
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
OK4
|
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |