Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AUGUSTİNUS
1 Dersin Adı: AUGUSTİNUS
2 Dersin Kodu: FEL6121
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Eylem YENİSOY ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Bu alanda uzman öğretim üyeleri.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eylemsahin@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2942843
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Augustinus’un Ortaçağ felsefesindeki ve Batı Dünyasındaki yerini göstermek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Augustinus'un felsefesindeki temel konu ve problemlerini ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim bakımından önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Platonculuğun Ortaçağ felsefesine etkisini anlamak;
2 Teolojik düşünceyle felsefi akıl yürütmenin ilişkisini görmek;
3 Tarih felsefesinin nasıl ve hangi ortamda ortaya çıktığını anlamak;
4 Zaman teorilerinin en önemlilerinden birini öğrenmek;
5 Dubito’nun cogito’ya nasıl öncülük ettiğini fark etmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Augustinus’un kişiliği
2 Augustinus’un çeşitli felsefelerle ilişkisi
3 Augustinus Cicero’un Hortensius’u
4 Augustinus’un Maniahizmi
5 Augustinus’un kuşkuculuk dönemi
6 Augustinus’un kuşkuculuktan Hristiyanlığa geçişi
7 Augustinus ve Platonculuk
8 Augustinus ve Yeni Platonculuk
9 Augutinus’ta bilgelik
10 Augustinus’ta beatitude
11 Augustinus’un tarih felsefesi
12 Augustinus’un zaman anlayışı
13 Augustinus’ta dil ve öğrenme teorisi
14 Augustinus’ta sosyal felsefe
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Augustinus, İtiraflar
Zeki Özcan, Augustinus’ta Tanrı ve Yaratma
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sunu, ders için katılım ve makale yazmak.
Açıklama Her öğrenci dersin içeriğiyle ilgili bir sunu yapacak ve dönem sonunda bir ödev veya makale verecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 5 0
OK2 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK4 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr