1 | Dersin Adı: | SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | IYZ4110 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FATİH GÜRSES |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜRSES |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜRSES İnegöl İşletme Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri fatihgurses@uludag.edu.tr (0224) 294 26 95 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı sosyal medyanın tarihsel, kuramsal ve kavramsal boyutlarını incelemektir. Ayrıca, sosyal medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerinin yanı sıra medya, ekonomi, iletişim ve pazarlama alanlarındaki etkileri de incelenecektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin dijital platformlara ve dijital pazarlama kampanya yönetimine hakim olabilmelerini sağlayacak markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu, mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimlerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş | |
2 | Gelenekselden yeniye medya | |
3 | Dijital Pazarlama nedir? | |
4 | Yeni medya ve sosyal medya kullanıcısını anlamak | |
5 | Sosyal medyada itibar yönetimi ve Dijital PR | |
6 | Sosyal medya içerik yönetimi ve analizi | |
7 | Sosyal Medyada kriz yönetimi | |
8 | Dijital Medya Planlama | |
9 | Dijital Medya Raporlama | |
10 | Sosyal Medyada Medya Planlama | |
11 | Sosyal Medyada Niteliksel ve Niceliksel araştırma metodları | |
12 | Vaka Analizleri 1 | |
13 | Vaka Analizleri 2 | |
14 | Vaka Analizleri 3 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Saruhan, Oğuzhan, Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misiniz ? , Mediacat Kitapları,2018. 2)Yalçın, Funda Güleç, Küçük İşletmeler için Sosyal Medya, Abaküs Kitap, 2018. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl Değerlendirme | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |