Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: IYZ4110
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATİH GÜRSES
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜRSES
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜRSES
İnegöl İşletme Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri
fatihgurses@uludag.edu.tr
(0224) 294 26 95
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı sosyal medyanın tarihsel, kuramsal ve kavramsal boyutlarını incelemektir. Ayrıca, sosyal medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerinin yanı sıra medya, ekonomi, iletişim ve pazarlama alanlarındaki etkileri de incelenecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin dijital platformlara ve dijital pazarlama kampanya yönetimine hakim olabilmelerini sağlayacak markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu, mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimlerini öğrenmelerini sağlamaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyal medyanın ortaya çıkışını, gelişimini ve temel kavramlarını açıklayabilmek;
2 Sosyal medyanın tüketici pazarlarını ve pazarlamayı nasıl degˆis¸tirdigˆini tanımlayabilmek;
3 Sosyal medya unsurlarını kavrayabilmek;
4 Farklı sosyal medya araçlarının pazarlama ve halkla ilişkiler alanlarında kullanımlarını anlayabilmek;
5 Öğrenciler sosyal medya alanında araştırma becerileri elde etmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Gelenekselden yeniye medya
3 Dijital Pazarlama nedir?
4 Yeni medya ve sosyal medya kullanıcısını anlamak
5 Sosyal medyada itibar yönetimi ve Dijital PR
6 Sosyal medya içerik yönetimi ve analizi
7 Sosyal Medyada kriz yönetimi
8 Dijital Medya Planlama
9 Dijital Medya Raporlama
10 Sosyal Medyada Medya Planlama
11 Sosyal Medyada Niteliksel ve Niceliksel araştırma metodları
12 Vaka Analizleri 1
13 Vaka Analizleri 2
14 Vaka Analizleri 3
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Saruhan, Oğuzhan, Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misiniz ? , Mediacat Kitapları,2018.
2)Yalçın, Funda Güleç, Küçük İşletmeler için Sosyal Medya, Abaküs Kitap, 2018.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl Değerlendirme
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 2 2 1 1 2 3 4 5 4 3 4
OK2 3 2 2 1 3 3 5 4 3 3 3
OK3 2 2 2 2 3 3 4 4 4 3 4
OK4 1 2 2 3 3 3 4 4 3 4 4
OK5 0 2 3 3 3 4 4 4 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr