Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİFERANSİYEL GEOMETRİDE SİNGÜLARİTE TEORİSİ
1 Dersin Adı: DİFERANSİYEL GEOMETRİDE SİNGÜLARİTE TEORİSİ
2 Dersin Kodu: MAT5422
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu MAT3015 Diferensiyel Geometri I, MAT3016 Diferensiyel Geometri II
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Kadri Arslan
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Betül BULCA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: arslan@uludag.edu.tr
(0 224) 294 17 75
Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, tekillik teorisinin temel kavramlarını öğrenciye lisansüstü düzeyinde kazandırmaktır. Öğrenciye altmanifold kavramınıı tanımlayıp yüzeyler ve hiperyüzeylerdeki tekilliklerin hesaplanmasını kavratmaktır. Bununla birlikte altmanifoldlar arasındaki değme tanımını vererek hiperyüzeyler ile hiperdüzlem ve hiperküre arasındaki değmeler ile ilgili temel problemlerin çözümünlerinide katkı sağlamaktır. Ayrıca tekilliklerin bir sınıflandırmasını vererek yüzeyler üzeerindeki uygulamalarını incelemektir.Altmanifoldlar üzerindeki yükseklik ve uzaklik fonksiyonlarını tanımlayarak, yüzeyler ve hiper yüzeyler üzerindeki etkilerini incelemektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Singülerite kavramı yardımıyla tekilliklerin sınıflandırmasına ait geometrik yaklaşımların verilmesine katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 R^n deki yüzeyleri tanımlar.;
2 R^4 deki yüzeylerin ortanormal çatısını kurabilir.;
3 R^5 deki yüzeylerin ortalama eğriliğini hesaplar.;
4 Eğrilerin tekilliklerini hesaplayabilir.;
5 hiperyüzeyler ile hiperküreler arasındaki değmeyi tanımlayabilir.;
6 Tekillikleri sınıflandırabilir.;
7 Kritik noktaların sınıflandırılmasını elde edebilir.;
8 R^4 deki hiperyüzeylerin üzerindeki fonksiyonların bir ailesini oluşturabilir.;
9 Yüzeyler üzerindeki asimtotik yönleri tayin edebilir.;
10 Yüzeyler üzerindeki kritik noktaların bir sınıflandırılmasını oluşturabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğriler için tekillik teorisi
2 R^n de Yüzeyler
3 Düzgün dönüşümler
4 Kuadratik formlar
5 R^4 de Yüzeyler
6 R^5 de Yüzeyler
7 Öklit uzayında altmanifoldlar
8 Altmanifoldlar arasında değme
9 Hiperyüzey ile hiper düzlen arasında değme
10 Hiperyüzey ile hiperküreler arasında değme
11 R^n deki hiperyüzeyler üzerindeki fonksiyonların ailesi
12 Yükseklik fonksiyonların bir ailesi
13 Tekilliklerin sınıflandırılması
14 Kritik noktaların sınıflandırılmas
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Shyuichi Izumiya ve ark. - Tekillik Teorisi Bakış Açısından Diferansiyel Geometri (2015, World Scientific) - libgen.lc
2) J. W. Bruce, P. Giblin -Curves and Singularities_ A Geometrical Introduction to Singularity Theory.
3) [Matematik Bilimleri Ansiklopedisi 6] V. I. Arnold, V. V. Goryunov, O. V. Lyashko, V. A. Vasilâ € ™ ev (auth.) - Singularity Theory I (1998, Springer-Verlag Berlin He
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 2 12 24
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 23 23
Toplam İş Yükü 173
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,77
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 3 3 3 3 3 4 5 2 3
OK2 3 4 3 4 3 3 3 5 3 3
OK3 3 3 3 3 3 3 4 3 4 4
OK4 3 4 2 4 3 3 3 3 2 3
OK5 4 3 4 5 3 4 5 3 4 2
OK6 4 3 4 3 4 4 4 4 3 4
OK7 3 4 3 4 4 4 2 3 3 3
OK8 4 3 3 3 4 3 3 4 3 2
OK9 3 4 3 4 3 4 4 3 4 3
OK10 3 3 4 3 4 3 3 3 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr