Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DOĞA SPORLARI
1 Dersin Adı: DOĞA SPORLARI
2 Dersin Kodu: AE-308
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. FARUK KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Nimet Haşıl Korkmaz
Okan Gültekin
İ.Burak Yiğitdinç
H.Hüseyin Oruç
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Faruk KORKMAZ
fkorkmaz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Doğa sporlarına giriş ve tanımlar, doğal yaşam kavramı ve özellikleri, doğa yürüyüşü, doğada yer ve yön belirleme, etkinlik planlama ve organizasyon bilgisi, doğa ortamında yaşama uyum sağlama, güvenli hareket bilgi ve becerisi. Bu bilgi ve becerilerin seçilecek bir doğa sporunda uygulanması (trekking, oryantiring, dağcılık, mağaracılık, kano, rafting, izcilik, kayak, yelken, vb.) amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Doğa ile ilgili spor branşlarında bilgi beceri ve deneyim kazandırmak. Liderlik, grup dinamikleri, branşlara ait öğretim yöntemleri öğrenir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Doğa sporlarındaki gelişmeleri takip edebilir ve bunları yapabilir hale gelir.;
2 Genel malzeme bilgisine sahip olur ve doğru ve uygun zamanda kullanabilir.;
3 İlgili branşın teknik becerilerini uygulama becerisine sahip olur.;
4 İlgili branşta öğrendiği tekniklerin öğretimini ve öğrencilerine aktarımı konusunda becerili hale gelir.;
5 Doğa sporu öncesinde ısınma, enerji korunumu, liderlik özelliği ve gerekli hazırlıkları yapmasını bilir.;
6 Doğada İlk yardım tekniklerini bilir. Ortaya çıkabilecek acil durumları öğrenir ve önlemleri almasını kavrar. ;
7 Doğa sporlarında güvenlik. korunma ve sağlıklı spor yapma yöntemlerini bilir gerekli önlemleri almayı kazanır.;
8 Doğa ve doğa sporlarının kişilerin ruh ve beden sağlığı hakkında bilgi sahibi olur.;
9 Öğrencilerin ilgili doğa sporu alanındaki becerilerini belirlemeye yönelik ölçme tekniklerini bilir ve sonuçları yorumlar.;
10 Doğa sporları alanında topluma bilgi verme liderlik ve iletişim kurma becerisi kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İlgili branşın yapılabildiği doğal alanlar. İlgili sporun Ülkemiz ve diğer ülkelerdeki önemli alanlar. branşa ait uygulamalar
2 İlgili alanın tarihçesi ve toplumsal kazanımları. branşa ait uygulamalar
3 Spora ait kurallar ve uygulama ilkeleri. branşa ait uygulamalar
4 Malzemeler ve kullanma yöntemleri branşa ait uygulamalar
5 Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri branşa ait uygulamalar
6 Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri branşa ait uygulamalar
7 Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri branşa ait uygulamalar
8 Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri branşa ait uygulamalar
9 Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri branşa ait uygulamalar
10 Çevre ve çevre koruma bilinci nedir? Çevre koruma bilinci oluşturma. branşa ait uygulamalar
11 Organizasyon, İlk yardım teknikleri branşa ait uygulamalar
12 Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri branşa ait uygulamalar
13 Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri
14 Beceri geliştirme teknikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: DOĞA SPORLARı.Dostum Doğa Sporları ve Turizm.Öykü Kitabevi
Türk Yelken Sporu Tarihi.Cem Atabeyoğlu
HAYATTA KALMA KILAVUZU-Yayınevi: Bilge Kültür Sanat, 2003
Doğada Yaşam Ve Gezi Notları.Haldun Aydıngün.Yayınevi Yayıncılık, 1992.
Kürekten Yelkene: Kaybolan Miras.Koç Üniversitesi, 2020
DAĞCILIK.DR. BOZKURT ERGÖR
DOĞA YÜRÜYÜŞÜ VE LİDERLİĞİ. Alpaslan Koç.Türkiye Dağcılık Federasyonu, 2018
Dağcılıkta Arama Ve Kurtarma.Gıyasettin Demirhan
KAYAK ALP DİSİPLİNİ YAVUZ TANYERİ
DOĞADA YAPILAN YÜRÜYÜŞLER Trekking & Hiking- Genişletilmiş 2. Baskı (2021)
Kutsal Zafer Şahin
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Soru-cevap-test- uygulama
Açıklama % 40 Ara sınav % 60 Final
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 2 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 2 10 20
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK6 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr