1 | Dersin Adı: | DOĞA SPORLARI |
2 | Dersin Kodu: | AE-308 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. FARUK KORKMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Nimet Haşıl Korkmaz Okan Gültekin İ.Burak Yiğitdinç H.Hüseyin Oruç |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Faruk KORKMAZ fkorkmaz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Doğa sporlarına giriş ve tanımlar, doğal yaşam kavramı ve özellikleri, doğa yürüyüşü, doğada yer ve yön belirleme, etkinlik planlama ve organizasyon bilgisi, doğa ortamında yaşama uyum sağlama, güvenli hareket bilgi ve becerisi. Bu bilgi ve becerilerin seçilecek bir doğa sporunda uygulanması (trekking, oryantiring, dağcılık, mağaracılık, kano, rafting, izcilik, kayak, yelken, vb.) amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Doğa ile ilgili spor branşlarında bilgi beceri ve deneyim kazandırmak. Liderlik, grup dinamikleri, branşlara ait öğretim yöntemleri öğrenir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İlgili branşın yapılabildiği doğal alanlar. İlgili sporun Ülkemiz ve diğer ülkelerdeki önemli alanlar. | branşa ait uygulamalar |
2 | İlgili alanın tarihçesi ve toplumsal kazanımları. | branşa ait uygulamalar |
3 | Spora ait kurallar ve uygulama ilkeleri. | branşa ait uygulamalar |
4 | Malzemeler ve kullanma yöntemleri | branşa ait uygulamalar |
5 | Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri | branşa ait uygulamalar |
6 | Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri | branşa ait uygulamalar |
7 | Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri | branşa ait uygulamalar |
8 | Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri | branşa ait uygulamalar |
9 | Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri | branşa ait uygulamalar |
10 | Çevre ve çevre koruma bilinci nedir? Çevre koruma bilinci oluşturma. | branşa ait uygulamalar |
11 | Organizasyon, İlk yardım teknikleri | branşa ait uygulamalar |
12 | Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri | branşa ait uygulamalar |
13 | Temel tekniklerin öğretimi ve yöntemleri | |
14 | Beceri geliştirme teknikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
DOĞA SPORLARı.Dostum Doğa Sporları ve Turizm.Öykü Kitabevi Türk Yelken Sporu Tarihi.Cem Atabeyoğlu HAYATTA KALMA KILAVUZU-Yayınevi: Bilge Kültür Sanat, 2003 Doğada Yaşam Ve Gezi Notları.Haldun Aydıngün.Yayınevi Yayıncılık, 1992. Kürekten Yelkene: Kaybolan Miras.Koç Üniversitesi, 2020 DAĞCILIK.DR. BOZKURT ERGÖR DOĞA YÜRÜYÜŞÜ VE LİDERLİĞİ. Alpaslan Koç.Türkiye Dağcılık Federasyonu, 2018 Dağcılıkta Arama Ve Kurtarma.Gıyasettin Demirhan KAYAK ALP DİSİPLİNİ YAVUZ TANYERİ DOĞADA YAPILAN YÜRÜYÜŞLER Trekking & Hiking- Genişletilmiş 2. Baskı (2021) Kutsal Zafer Şahin |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Soru-cevap-test- uygulama | |
Açıklama | % 40 Ara sınav % 60 Final |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 2 | 10 | 20 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |