1 | Dersin Adı: | YETENEK SEÇİMİ |
2 | Dersin Kodu: | GK020 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Erkut TUTKUN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üye Zaim Alparslan ACAR zaim@uludag.edu.tr 02242940688 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yetenek seçimi kavramı ve branşlara özgü kullanımını öğrenmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | yetenek seçimi hakkında yeterliliğe sahip olacaklardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sporda yetenek seçimi | |
2 | Sporda yetenek seçimi ve temel ilkeleri | |
3 | Spora yönlendirme | |
4 | Çocuklarin branşa özgü yetenek düzeylerinin saptanmasi | |
5 | Sporda biyo-gruplama | |
6 | Fiziksel özelliklerinin ve bazı performans profillerinin incelenmesi | |
7 | Yetenek araştırması ve seçimi | |
8 | Sporda yetenek seçimi ve ülkemizdeki Durum | |
9 | Somatotİp yapıları spor yapmaya uygun çocukların Spor branslarına özgü yetenek düzeylerİ | |
10 | Yetenek seçiminde test yöntemi belirleme | |
11 | Ölçüm teknikleri ve değerlendirme | |
12 | Yetenek belirlenmesi kaç yılda gerçekleşebilir? | |
13 | Spor dallarının yetenek seçimi özelliklerine göre sınıflandırmaları | |
14 | Yetenek belirlemede çeresel ve genetik faktörler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AKGÜN N.,egzersiz fizyolojisi ege ün. Matbağası Bornova 1982 Çolakoğlu, h. Çocuk ve spor, milli eğitim basım evi Ankara 1986 Dolmonte a. Sporda yetenek belirleme Marmara ün. Birinci ulusal sempozyumu 1986. Ettat, a. Çocuklarda spor yapmayı engelleyen durumlar. Sp. Hek. Derg.cilt:21, sayı:1,mart 1986 ss 19- 30 UNESCO,genel konf. 20. oturumu 1/5 say. Kararı. Uluslar arası bed. Eğ. Ve spor yasası madde 1.3 Muratlı S.,Toroman F., Çetin E., Sportif Hareketlerin Biyomekanik Temelleri, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 2000 Spor Bilimleri Dergileri Spor ve Tıp Dergileri Muratlı. S: Çocuk ve Spor Bağırgan yayınevi, 1997. Ankara Wootten M; Coaching basketball Successfully, Leisure Pres Champaign, İllinois. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ödev ve ara sınav toplamları %40 Final sınavı %60 oranında olacaktır. | |
Açıklama | klasik değerlendirme yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |