Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YETENEK SEÇİMİ
1 Dersin Adı: YETENEK SEÇİMİ
2 Dersin Kodu: GK020
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Erkut TUTKUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üye Zaim Alparslan ACAR
zaim@uludag.edu.tr
02242940688
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yetenek seçimi kavramı ve branşlara özgü kullanımını öğrenmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: yetenek seçimi hakkında yeterliliğe sahip olacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yetenek ile ilgili kavramları kavrama ve aktarabilme;
2 Ölçüm ve değerlendirme yapabilme;
3 Spor branşlarına göre farklılıkları ortaya koyabilme;
4 Test bataryası oluşturabilme;
5 Analiz ve yorum yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sporda yetenek seçimi
2 Sporda yetenek seçimi ve temel ilkeleri
3 Spora yönlendirme
4 Çocuklarin branşa özgü yetenek düzeylerinin saptanmasi
5 Sporda biyo-gruplama
6 Fiziksel özelliklerinin ve bazı performans profillerinin incelenmesi
7 Yetenek araştırması ve seçimi
8 Sporda yetenek seçimi ve ülkemizdeki Durum
9 Somatotİp yapıları spor yapmaya uygun çocukların Spor branslarına özgü yetenek düzeylerİ
10 Yetenek seçiminde test yöntemi belirleme
11 Ölçüm teknikleri ve değerlendirme
12 Yetenek belirlenmesi kaç yılda gerçekleşebilir?
13 Spor dallarının yetenek seçimi özelliklerine göre sınıflandırmaları
14 Yetenek belirlemede çeresel ve genetik faktörler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AKGÜN N.,egzersiz fizyolojisi ege ün. Matbağası Bornova 1982
Çolakoğlu, h. Çocuk ve spor, milli eğitim basım evi Ankara 1986
Dolmonte a. Sporda yetenek belirleme Marmara ün. Birinci ulusal sempozyumu 1986.
Ettat, a. Çocuklarda spor yapmayı engelleyen durumlar. Sp. Hek. Derg.cilt:21, sayı:1,mart 1986 ss 19- 30
UNESCO,genel konf. 20. oturumu 1/5 say. Kararı. Uluslar arası bed. Eğ. Ve spor yasası madde 1.3
Muratlı S.,Toroman F., Çetin E., Sportif Hareketlerin Biyomekanik Temelleri, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 2000
Spor Bilimleri Dergileri
Spor ve Tıp Dergileri
Muratlı. S: Çocuk ve Spor Bağırgan yayınevi, 1997. Ankara
Wootten M; Coaching basketball Successfully, Leisure Pres Champaign, İllinois.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları ödev ve ara sınav toplamları %40 Final sınavı %60 oranında olacaktır.
Açıklama klasik değerlendirme yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 3 2 4 1 3 4 5 5 3 3 4 4 4 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr