Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
VOLEYBOL
1 Dersin Adı: VOLEYBOL
2 Dersin Kodu: AEB0019
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. FARUK KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Ayşegül doğan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Faruk KORKMAZ
fkorkmaz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere; voleybolun tarihçesi, saha ve malzeme bilgisi ile temel oyun kurallarını kavratmak ve voleybola yeni başlayan sporculara yönelik topa alışma çalışmaları, eğitsel oyunları ve temel teknikleri (manşet, parmak pas, servis, blok,yer sevunma, smaç) tekniklerini öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Antrenörlük eğitimi ve ilgili spor branşı konusunda yardımcı olacak temel bilgi ve becerileri kazanma.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Voleybolun tarihçesini anlatabilme;;
2 Saha ve malzeme bilgisi sahibi olabilme, voleybol temel oyun kurallarını ifade edebilme;;
3 Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak eğitsel oyunları hazırlayıp uygulatabilme;;
4 Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını hazırlayıp uygulatabilme; Öne Geriye, sıçrayarak, yan parmak pasın basamaklı öğretimini anlayarak; parmak pasın basamaklı öğretimini kavrar.;
5 Öne geriye, yan manşet pasın basamaklı öğretimini anlayarak, manşet pasın basamaklı öğretimini kavrar. Alttan servis, tenis servis ve diğer servis türlerinin basamaklama öğrenimini kavrar.;
6 Yer savunma türlerinin basamaklama öğrenimini kavrar.;
7 2x2-3x3-4x4- azaltılmış oyun formlarının özelliğini değerini kavrar. Öğrendiği teknik becerileri oyun içinde kullanarak temel teknik gösterim becerisi kazanır.;
8 Smaç türlerinin basamaklama öğrenimini kavrar.;
9 Blok türlerinin basamaklama öğrenimini kavrar.;
10 6x6 oyun formasyonu ve takım kuruluşu ile oyuncu görevlerini öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Voleybolun tanıtımı Voleybolun tarihçesi Voleybolda saha hareketleri ve topla ısınma
2 Voleybol oyun kurallarına giriş Saha ve malzeme bilgisi Temel voleybol eğitiminde pedagojik yaklaşımlar ve mini voleybol eğitimi.
3 Voleybola yeni başlayan sporculara yönelik eğitsel oyunları Eğitsel oyunların uygulaması
4 Voleybola yeni başlayan sporculara yönelik voleybolda temel duruşlar ve kayma adımları Saha uygulamaları
5 Öne parmak pasın basamaklı öğretimi Saha uygulamaları
6 Manşet pasın basamaklı öğretimi Saha uygulamaları
7 Alttan servisin basamaklı öğretimi Saha uygulamaları
8 Blok tekniğinin basamaklamalı öğretimi Saha uygulamaları
9 Tenis servisin basamaklı öğretimi Saha uygulamaları
10 Plonjonun –basit- basamaklı öğretimi Saha uygulamaları
11 Durarak ve sıçrayarak smaç tekniğinin basamaklamalı öğretimi Saha uygulamaları
12 Voleybolda oyuncu grupları. Voleybolda takım kuruluşları Takım Oyuncularının oyun alanında yerleşme ve oyun felsefeleri.
13 Voleybolda antrenman gözlemi voleyba hücum ve savunma taktikleri Sahada taktik uygulamalar
14 Antrenör-sporcu iletişimi antrenör teknikleri ve antrenman yönetimi. Video uygulamaları Maç analizi teknikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. AÇIKADA, C. ,ERGEN,E.: “Bilim ve Spor”, Büro-tek Ofset Matbaacılık, Ankara, 1990.
2.ÇOLAKOĞLU, H. : “Antrenman Bilgisi Ders Notları”, D.E.Ü.B.E.F.B.E.S.B. , Manisa, 1983.
3.DÜNDAR, U. : “Antrenman Teorisi”, 2. Baskı, Bağırgan Yayımevi, Ankara,1995.
4.FİDELUS, K. , KOCJASZ, J. : “Antrenman Alıştırmaları Derlemi”, Çeviri: Tanju Bağırgan, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1991
5. FİŞEK, K. : “Spor Yönetimi”, A.Ü.S.B.F.B.Y.Y.O. Basımevi, Ankara, 1980.
7.GÜNDÜZ, N. : “Antrenman Bilgisi”, 2. Baskı, Saray Kitapevleri, Bassaray Basımevi, İzmir, 1997.
8.MAROTZKE, H. : “Üst Düzeyde Antrenman Programlarının Hazırlanmasında Metodolojinin Önemi”,
9.MURATLI, S. , SEVİM, Y. : “Antrenman Bilgisi ve Testler”, Ofset Matbaacılık, Ankara, 1977.
10.MURATLI, S. : “Çocuk ve Antrenman”, Kültür Matbaası, Ankara, 1997.
11.ÖZMEN, Ö. : “Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni”, Yılmaz Matbaası, İstanbul,1976.
12.B.T.G.M.: “Sporda İnsan Gücü Geliştirme Simpozyumu” Güven Matbaası, Ankara, 1972.
13.ÇETİN, H. N. : "Teknik Analizi ve Teknik Antrenman", Spor Bilim II, Ankara, 1997.
14.GÜNDÜZ, N. : “Antrenman Bilgisi”,Saray Kitapevleri, Bassaray Basımevi, İzmir, 1997.
15.MURATLI, S. , SEVİM, Y. : “Antrenman Bilgisi ve Testler”, Ofset Matb. Ankara, 1977.
16.T.VF. : “Oyun Kuralları Kitabı”
17.Voleybol Bilim ve Teknoloji Dergileri Sayı 1-23 Hacettepe Üniversitesi
18GONCA, Gülçin “Voleybol Alıştırmaları 1”
19GONCA, Gülçin “Voleybol Alıştırmaları 2”
20.KORKMAZ, F., Voleybol Ders Notları” 2001
22.ANUAL,Coach, Antrenman Ve Alıştırmalar.
23.DİNÇER.,M.Hakan, “Koç Rehberi” 1999,İzmir
24.BENGÜ,Mehmet.,”Adam Voleybol” İstanbul
25.VURAT, M., “Voleybol Teknik”Ankara,2000
26.KORKMAZ,F. Yayınlanmamış ders notları
27. DOĞAN,A; Yayınlanmamış ders notları
28.ORKUNOĞLU,O. “Voleybol Öğretimi” Şahin Matbaası,Ekim 1997,ANKARA
29.TENNAT,M.,”Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu”1986
29.DİNÇER.,M.Hakan, “Koç Rehberi” 1999,İzmir
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Soru- cevap-test-uygulama
Açıklama % 40 Ara sınav % 60 Final
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 14 1 14
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 5 10 50
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,03
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 5 0 0 0 3 0 0 0 0
OK4 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 0 5 0 4 0 0 0 0 0 0
OK9 5 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr