Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KAMU YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: KAMU YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: KAM2201
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BEKIR PARLAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Bekir PARLAK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: zsobaci@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2941151
Uludağ Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü Görükle, 16059 Nilufer / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, öğrenciye kuramsal ve uygulamalı yönleriyle tarihi süreci ve günümüzdeki durumu itibariyle kamu yönetimi disiplini ve mesleği hakkında temel bir perspektif vermek, bu bağlamda Türk Kamu Yönetimini genel hatlarıyla tanıtmaktır. Kamu yönetimi kavramı ve kuramları, ilkeleri ve gelişimi; devlet kavramı ve devletin unsurları, kamu yönetiminin merkezi ve yerel düzeylerdeki bürokratik örgütlenme anlayışı ve uygulamaları; kamu yararı ve kamusal hizmet yaklaşımları, memurluk, kamu görevliliği ve kamu hizmeti; küreselleşmenin kamu yönetimine etkileri; postmodernizm ve kamu yönetimi ilişkisi; kamu yönetiminde yeni gelişmeler ile yeni teknikler ve bunların uygulanabilirlikleri, yönetişim kavramı; toplam kalite yönetimi ve kamu yönetimi ilişkisi, e-devlet uygulamaları, kamu bürokrasisinin temel sorunları, kamu yönetiminde etik sorunlar ve yönetsel yozlaşma, sivil toplum ve kamusal alan etkileşimi, yeni kamu işletmeciliği ve yeni kamu yönetimi hareketi, Türk Kamu Yönetimi’nin Anayasal ilkeleri ve bugünkü yapısal ve işlevsel görünümü bu dersin konularını oluşturmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler kamu yönetimine ilişkin temel kavramlar ile Türkiye’nin merkezden ve yerinden yönetim yapısı hakkında bilgi sahibi olurlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kamu yönetimine ilişkin temel kavramların, kamu yönetiminin elemanlarının ve kamu yönetimlerini inceleyen yaklaşımların tanımlanması.;
2 Türkiye’de kamu yönetimine egemen olan temel ilkelerin öğrenilmesi.;
3 Devletin siyasi rejimi ve Türk Kamu Yönetiminin genel özelliklerinin anlaşılması.;
4 Türkiye’deki merkezden yönetim yapısının ayrıntılı olarak öğrenilmesi ve değerlendirilmesi.;
5 Türkiye’deki yerinden yönetim yapısının ayrıntılı olarak öğrenilmesi ve değerlendirilmesi.;
6 Dünyada kamu yönetiminde yeni yaklaşımlar ve bunların Türkiye’ye yansımalarınin değerlendirilmesi.;
7 Ülkemizde kamu yönetimlerinde yapısal ve işlevsel dönüşüm süreçlerine yönelik genel bilgilerin kazanılması. ;
8 Türk Kamu Yönetimlerinde geçmişten günümüze kadar yapılan reformların nedenleri sonuçları ve etkilerine yönelik genel değerlendirmeler ve karşılaştırmalı yorumlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Genel Hatlarıyla Kamu Yönetimi Ve Özel Yönetim Ayrımı Kamu yönetiminin tarihsel gelişimi Kamu yönetimi özel yönetim ayrımı Kamu yönetiminin ilkeleri
2 Devlet Kavramı Ve Devletin Unsurları Devlet kavramı Devletin tarihsel gelişimi Devlet ve kamu yönetimi ilişkiselliği
3 Kamu Yönetiminin Merkezi Ve Yerel Düzeylerdeki Bürokratik Örgütlenme Anlayışı Ve Uygulamaları Kamu yönetiminde örgütlenme Merkezi örgütlenme anlayışı Yerel ya da taşra örgütlenme anlayışı
4 Kamu Yararı Ve Kamusal Hizmet Yaklaşımları, Memurluk, Kamu Görevliliği Ve Kamu Hizmeti Kamu yönetiminde kamu yararı ilkesi Kamu görevliliği ve memurluk ayrımı Kamu hizmetinin boyutları
5 Küreselleşmenin Kamu Yönetimine Etkileri; Postmodernizm Ve Kamu Yönetimi İlişkisi Küreselleşme ve kamu yönetimi Postmodern yaşam kültürü içinde kamu yönetiminin yeni boyutları Yeni kamu yönetimi hareketleri
6 Kamu Yönetiminde Yeni Gelişmeler İle Yeni Teknikler Ve Bunların Uygulanabilirlikleri TKY ve kamu yönetimi E-devlet ve kamu yönetimi Aktif katılımcılık, yurttaş odaklılık ve kamu yönetimi
7 Yönetişim Kavramı Kamu yönetiminde güncel değişimler ve yönetişim Yönetişimin personel boyutları Yönetişimin Türk kamu yönetimine uygulanabilirliği
8 Kamu Bürokrasisinin Temel Sorunları, Kamu Yönetiminde Etik Sorunlar Ve Yönetsel Yozlaşma Kamu bürokrasisinin uygulama ve teoride sorunları Etik ve kamu yönetimi Yönetsel yozlaşmanın temeli ve çözüm önerileri
9 Sivil Toplum Ve Kamusal Alan Etkileşimi, Yeni Kamu İşletmeciliği Ve Yeni Kamu Yönetimi Hareketi Sivil toplumun kamu yönetimindeki yeri Kamu yönetimi ve kamu işletmeciliği ayrımı Yeni kamu yönetimi hareketinin temel ilkeleri ve Türkiye’ye yansımaları
10 Küreselleşme Sürecinde Modern Ulus Devlet Ve Kamu Yönetimi Küreselleşme ve kamu yönetimi Modern ulus devlet ve bilgi toplumunda kamu yönetimi Kamu yönetiminde küresel dönüşüm
11 Kamu Tercihi Kavramı Bireycilik Siyasal davranış ve kamu tercihi Kamu tercihinin kamu yönetimine etkileri
12 E-Devlet Uygulamaları Ve Kamu Yönetimine Etkileri E-devlet ve kamu yönetimi Kamu yönetiminde elektronik uygulamaları Türkiye boyutuyla e-devlet
13 Türk Kamu Yönetimi’nin Anayasal İlkeleri ve Bugünkü Yapısal Ve İşlevsel Durumu Anayasalarımızda kamu yönetimi anlayışı Günümüzün kamu yönetiminde yaşanan sorunlar Çözüm önerileri
14 Genel Değerlendirme ve Sonuç Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma Yeni kamu yönetimi reform tasarısı Ombudsman ve kamu yönetimi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi: Düşünceler - Yapılar - Fonksiyonlar - Politikalar, Umuttepe Yayınları, 2016.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ders değerlendirmesi, dönem içinde yapılan bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına dayanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test soruları ile yapılır.
Açıklama Bu derste harf notları bağıl değerlendirme sistemine göre belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 45 45
Toplam İş Yükü 251
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,03
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 3 5 5 2 3 2 2 2 2
OK2 4 4 5 5 3 3 2 2 3 2
OK3 5 4 5 5 5 3 1 2 3 2
OK4 4 3 5 5 5 3 3 2 2 2
OK5 4 3 5 5 4 3 3 2 3 2
OK6 5 5 5 5 3 3 2 2 2 2
OK7 5 5 5 5 2 3 2 2 2 2
OK8 5 5 5 5 4 3 2 2 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr