Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YENİ TÜRK EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ I
1 Dersin Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ I
2 Dersin Kodu: TDE4031
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ...
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Ayşe Energin
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: ayseenergin@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 29 41 819
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk kültür ve sanatının önem ve değerini ortaya koyan edebi eserleri sevdirmek. Edebi ürünler aracılığıyla sağlam, dengeli, özgür ve sistemli düşünme alışkanlığı araştırma, tartışma, değerlendirme, yorumlama, sentez gücü kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Edebi eserleri dönemlerine ait özellikler ve benzer, farklı yönleriyle ayırt etme, değerlendirme, yorumlama.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Millî Edebiyat döneminde sadeleşen dilin, şiir dili hâline geldiğini sezer.;
2 Şiirde ahengi sağlayan unsurları belirler. ;
3 Metni yorumlar.;
4 Temanın edebiyat geleneği içindeki yerini açıklar.;
5 Öz şiir anlayışını sürdüren şairlerin şiir anlayışlarını açıklar.;
6 Millî duyarlılığa yer verilip verilmediğini tartışır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Beş Hececiler
2 Faruk Nafiz Çamlıbel, ‘Han Duvarları’ şiirinin incelenmesi.
3 Faruk Nafiz Çamlıbel, ‘Sanat’ şiirinin incelenmesi.
4 Faruk Nafiz Çamlıbel, ‘Sanat’ şiirinin incelenmesi.
5 Halit Fahri Ozansoy, ‘Aruza Veda’ şiirinin incelenmesi
6 Orhan Seyfi Orhun, ‘Fırtına ve Kar’ şiirinin incelenmesi.
7 Yahya Kemal Beyatlı: Öz Şiir.
8 Yahya Kemal’in şiirlerinde musiki terimleri.
9 ‘Itrî’, ‘Eski Musiki’şiirlerinin incelenmesi.
10 ‘Kar Musikileri’, ‘Akşam Musikisi’ şiirlerinin incelenmesi.
11 Yahya Kemal’de Sonsuzluk Duygusu.
12 ‘Açık Deniz ‘ şiirinin incelenmesi.
13 ‘Sicilya Kızları’ şiirinin incelenmesi.
14 ‘Endülüs’te Raks’ şiirinin incelenmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Hamdi Tanpınar ,Yahya Kemal
Cahit Tanyol , Yahya Kemal
Nihat Sami Banarlı, Bir Dağdan Bir Dağa
Mehmet Kaplan ,Şiir Tahlilleri I- II
İsmail Çetişli, Metin Tahliline Giriş I
Ali İhsan Kolcu, Cumhuriyet Edebiyatı I
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 4 5 4 5 5 5 4 2 1
OK2 5 5 5 5 5 4 5 5 2 1
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1
OK4 5 4 5 5 5 5 5 5 1 1
OK5 5 5 5 4 4 5 5 5 1 1
OK6 5 5 5 5 5 5 4 4 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr