Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EDEBİYAT-I CEDİDE: NESİR
1 Dersin Adı: EDEBİYAT-I CEDİDE: NESİR
2 Dersin Kodu: TDE2026
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Arş. Gör. Dr. Zuhal Eroğlu Koşan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: zuhaleroglu@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 27 55 079
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Servet-i Fünun dönemi roman ve öyküsünün genel özelliklerini öğretmek, öykü ve romanların tahlilini yaparak bu türlerin gelişimini izleyip önceki dönemle karşılaştırmak, “üslup” kavramını uygulamalı olarak tanıtmak, roman ve öykü inceleme yöntemini öğretmek. Popüler Edebiyatı ve temsilcilerini öğretmek, Servet-i Fünun Edebiyatı romanları ile Popüler Edebiyat romanlarını karşılaştırarak sonuçlara varmak. Roman, öykü okuma alışkanlığı ve zevkini kazandırmak, edinilen bilgilerle araştırma yapma, elde edilen bilgileri yazılı ve sözlü anlatım yoluyla etkili bir biçimde ortaya koymak, edebi eserleri eleştirel bir gözle inceleyebilmek, roman sanatında üslubun önemini kavrayabilmek, devir-eser-edebi kişilik bağlantısı kurmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Servet-i Fünun dönemi roman ve öyküsünün genel özellikleri ile roman ve öykü inceleme yöntemlerini öğrenmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kişilerin olay örgüsündeki işlevlerini belirler, özelliklerini ve birbiriyle ilişkisini açıklar.;
2 Roman ve öyküyü yorumlayarak güncelleştirir.;
3 Romanla yazıldığı dönem arasındaki ilişkiyi açıklar.;
4 Romanın temasını ve edebî değerini tartışır.;
5 Eserin edebiyat tarihimizdeki yerini kavrar.;
6 Realist romanlarda anlatma tarzının nasıl gerçekleştiğini belirler.;
7 Anlatma esasına bağlı edebî metinlerin bu dönemde teknik olgunluk kazandığını sezer.;
8 Servet-i Fünûn edebiyatındaki romanlarla daha önceki dönemlere ait romanları karşılaştırır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Mensur Şiirler
3 Servet-i Fünun Edebiyatı Roman ve Hikâye Anlayışı; Halid Ziya Uşaklıgil'in Hikaye'si
4 Mai ve Siyah romanının incelenmesi
5 Mai ve Siyah romanının incelenmesi
6 Aşk-ı Memnu romanının incelenmesi
7 Aşk-ı Memnu romanının incelenmesi
8 Halid Ziya'nın "Ömr-i Tehi", "Ferhunde Kalfa" ve "Mösyö Kanguru" hikâyelerinin incelenmesi
9 Mehmet Rauf ve Eylül romanı
10 Eylül romanının incelenmesi
11 Mehmet Rauf'un "Düşmüş" ve "Eyüp Yolunda" hikâyelerinin incelenmesi
12 Hüseyin Cahit Yalçın'ın "Hayat-ı Muhayel", "Görücü" ve "Hasta Çocuk" hikâyelerinin incelenmesi
13 Ahmet Şuayb
14 Ahmet Rasim ve Hüseyin Rahmi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ali İhsan Kolcu, Servet-i Fünün Edebiyatı, Salkımsöğüt Yayınları Erzurum 2008
İsmail Parlatır, İnci Enginün, Ö.Faruk Huyugüzel,Bilge Ercilasun, Mustafa Özbalcı, Alaattin Karaca, Servet-i Fünün Edebiyatı, Akçağ Yay. Ankara 2006
Ö.Faruk Huyugüzel,Halit Ziya Uşaklıgil, , Akçağ Yay. Ankara 2004
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel bir Bakış I İletişim Yay. İstanbul 1990
İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimattan Cumhuriyet’e, Dergah Yay. İstanbul 2006
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 6 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr