1 | Dersin Adı: | METİN İNCELEMELERİ I |
2 | Dersin Kodu: | TDE2059 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Ögr. Gör. Ayşe Energin |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: ayseenergin@uludag.edu.tr Tel: 2242941819 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü/Görükle, Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yeni Türk Edebiyatı sahasında farklı türlerdeki metinleri tahlil emek böylece metin tahlili sırasında kullanılan metotları öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Yeni Türk Edebiyatı sahasında farklı türlerdeki metinleri tahlil emek böylece metin tahlili sırasında kullanılan metotları öğrenmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Metin tahlili metotları | |
2 | Örnek metinlerde, metin tahlili metotlarının uygulanması | |
3 | Örnek metinler arasındaki ilişkinin irdelenmesi | |
4 | Sami Paşazade Sezai’nin Küçük Şeyler adlı kitabının incelenmesi | |
5 | Ahmet Haşim’in nesirlerinin incelenmesi | |
6 | Halid Ziya Uşaklıgil’in Bir Acı Hikâye adlı kitabının incelenmesi | |
7 | Halid Ziya Uşaklıgil’in Bir Acı Hikâye adlı kitabının incelenmesi | |
8 | Halide Edip Adıvar’ın Mor Salkımlı Ev adlı kitabının incelenmesi İpek Çalışlar’ın Biyografisine Sığmayan Kadın Halide Edip adlı kitabının incelenmesi | |
9 | Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Anamın Kitabı adlı kitabının incelenmesi | |
10 | Rahim Tarım’ın Mehmet Rauf’un Anıları adlı kitabının incelenmesi | |
11 | Ziya Osman Saba’nın hazırladığı Ziya’ya Mektuplar adlı kitabın incelenmesi | |
12 | Tarık Buğra’nın Osmancık adlı kitabının incelenmesi | |
13 | Şirin Devrim’in Şair Paşa Ailesi adlı kitabının incelenmesi | |
14 | Orhan Pamuk’un Masumiyet Müzesi adlı kitabının incelenmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bilge Ercilasun, Yeni Türk Edebiyatı Üzerine İncelemeler Zeynep Kerman, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar I/ II Nurullah Çetin Roman Çözümleme Yöntemi. İnci Enginün, Tanzimat’tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı. İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İsmail Çetişli, Metin Tahlilleri 2, Akçağ Yayınları Mahir Ünlü, Ömer Özcan, 20. Yüzyıl Türk Edebiyatı. İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş II, Akçağ Yayınları. İsmail Çetişli, Sanat ve Edebiyatta Temel Kavramlar. Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış. Şerif Aktaş, Edebiyat ve Edebi Eser Üzerine Yazılar. Ramazan Korkmaz, Veysel Şahin, Romanda Kişiler Dünyası. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |