Türkçe öğretmeni adaylarının, Türkçe eğitiminin amacı ve Türkçe eğitiminde uygulanan yeni öğrenme ve öğretme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders öğretmen adaylarının Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, Türkçe öğretiminin tarihçesi, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları, Türkçe öğretiminde temel beceriler, Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar, etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenlerini öğrenmelerine katkıda bulunur. Ayrıca bu ders öğrencilerin Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış açılarının gelişmesine ve sınıf-içi uygulama örneklerini tanımalarına yardımcı olur.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Türkçe öğretiminin öneminin farkına varır;
2
Türkçe öğretiminde yeni öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır;
3
Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımalarını tartışır;
4
Türkçe öğretiminde temel becerilerin farkına varır.;
5
Türkçe öğretiminde güncel eğilim ve sorunları tartışır;
6
Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenlerinin farkına varır.;
7
Türkçe öğretiminde sosyal ve kültürel konuların etkilerini tartışır.;
8
Sınıf-içi uygulamaları öğretim yaklaşımları açısından değerlendirir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Türkçe öğretiminin amacı
2
Türkçe öğretiminin anlamı
3
Türkçe öğretiminin tarihçesi
4
Türkçe öğretiminin temel ilkeleri
5
Öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları
6
Öğrenme yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları
7
Ara Sınav
8
Türkçe öğretiminde sınıf-içi uygulama örnekleri
9
Türkçe öğretiminde temel beceriler
10
Türkçe öğretiminde güncel eğilimler
11
Türkçe öğretiminde güncel konular
12
Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri
13
Türkçe öğretimi ve sosyal bilimler etkileşmesi
14
Türkçe öğretimine kültürel açılardan bakış
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Hesapçıoğlu, Muhsin (1998): Öğretim İlke ve Yöntemleri ?Eğitim Programları ve Öğretim-. İstanbul: Beta Yayınları. Kavcar, Cahit & Oğuzkan, Ferhan (1987). Özel Öğretim Yöntemleri Türkçe öğretimi. Ankara: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. Küçükahmet, Leylâ (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları. Larsen, Diane Freeman (2000). Teaching and principles in language teaching. USA: Oxford University Press. Nunan, David (1998). Language teaching methodology. London: Prentice Hall. Özden, Yüksel (1999). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegema Yayınları. Demirel, Özcan (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: MEB Yayınları. Taşpınar, Mehmet (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Ankara: Üniversite Kitabevi. Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı sınavlar, işbirliğine dayalı şekilde yaklaşım ve yöntemlerin uygulanması
Açıklama
Bu derste değerlendirme yazılı sınavlar ve işbirliğine dayalı gruplar içinde yöntem ve yaklaşımların uygulanması yoluyla yapılmaktadır. Yapılan sınavlar ve uygulama etkinlikleri 21. yüzyıl öğrenme becerilerinden de olan eleştirel ve yansıtmacı düşünme biçimlerini geliştirecek tarzda kurgulanmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,93
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU