Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
1 Dersin Adı: TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
2 Dersin Kodu: TUR2203
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FERHAT ENSAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ferhat Ensar
ferhatensar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkçe öğretmeni adaylarının, Türkçe eğitiminin amacı ve Türkçe eğitiminde uygulanan yeni öğrenme ve öğretme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders öğretmen adaylarının Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, Türkçe öğretiminin tarihçesi, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları, Türkçe öğretiminde temel beceriler, Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar, etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenlerini öğrenmelerine katkıda bulunur. Ayrıca bu ders öğrencilerin Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış açılarının gelişmesine ve sınıf-içi uygulama örneklerini tanımalarına yardımcı olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkçe öğretiminin öneminin farkına varır;
2 Türkçe öğretiminde yeni öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır;
3 Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımalarını tartışır;
4 Türkçe öğretiminde temel becerilerin farkına varır.;
5 Türkçe öğretiminde güncel eğilim ve sorunları tartışır;
6 Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenlerinin farkına varır.;
7 Türkçe öğretiminde sosyal ve kültürel konuların etkilerini tartışır.;
8 Sınıf-içi uygulamaları öğretim yaklaşımları açısından değerlendirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkçe öğretiminin amacı
2 Türkçe öğretiminin anlamı
3 Türkçe öğretiminin tarihçesi
4 Türkçe öğretiminin temel ilkeleri
5 Öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları
6 Öğrenme yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları
7 Ara Sınav
8 Türkçe öğretiminde sınıf-içi uygulama örnekleri
9 Türkçe öğretiminde temel beceriler
10 Türkçe öğretiminde güncel eğilimler
11 Türkçe öğretiminde güncel konular
12 Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri
13 Türkçe öğretimi ve sosyal bilimler etkileşmesi
14 Türkçe öğretimine kültürel açılardan bakış
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Göğüş, Beşir (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
Hesapçıoğlu, Muhsin (1998): Öğretim İlke ve Yöntemleri ?Eğitim Programları ve Öğretim-. İstanbul: Beta Yayınları.
Kavcar, Cahit & Oğuzkan, Ferhan (1987). Özel Öğretim Yöntemleri Türkçe öğretimi. Ankara: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
Küçükahmet, Leylâ (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
Larsen, Diane Freeman (2000). Teaching and principles in language teaching. USA: Oxford University Press.
Nunan, David (1998). Language teaching methodology. London: Prentice Hall.
Özden, Yüksel (1999). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegema Yayınları.
Demirel, Özcan (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: MEB Yayınları.
Taşpınar, Mehmet (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Ankara: Üniversite Kitabevi.
Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınavlar, işbirliğine dayalı şekilde yaklaşım ve yöntemlerin uygulanması
Açıklama Bu derste değerlendirme yazılı sınavlar ve işbirliğine dayalı gruplar içinde yöntem ve yaklaşımların uygulanması yoluyla yapılmaktadır. Yapılan sınavlar ve uygulama etkinlikleri 21. yüzyıl öğrenme becerilerinden de olan eleştirel ve yansıtmacı düşünme biçimlerini geliştirecek tarzda kurgulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 3 4 3 3 5 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 2 5 3 4 5 5 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 2 5 5 5 4 2 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 2 3 4 5 4 5 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 2 3 5 5 4 5 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 3 4 5 5 3 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 2 4 5 5 5 5 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 3 3 4 5 5 2 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr