1 | Dersin Adı: | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I |
2 | Dersin Kodu: | RPD1002 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Nagihan OĞUZ DURAN nagihan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çocukluk çağı gelişimin özelliklerini kavrayabilmek. Bu ders kapsamında öğrenciler ağırlıklı olarak çocukluk döneminin genel özellikleri, gelişim görevleri, döneme özgü gelişimsel sorunlarla ilgili konuları kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. Hedeflenen amaçlar arasında bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri kazanımları söz konusudur. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Gelişim dönemlerini bilimsel perspektifte değerlendirmek bilgileri sosyal yaşama uyarlayabilmeyi gerektirmektedir. Bu ders öğrencilere özellikle eğitim ortamlarında ve günlük yaşamda karşılaştıkları çocukluk dönemine ilişkin sorunlara gelişim düzeyleri perspektifinden bakmayı ve değerlendirme becerisi kazandırır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Psikoloji ve gelişim psikolojisinin tanımı, ilgili olduğu bilimler ve bilgi üretme yolları | |
2 | Gelişim psikolojisi alanında bilimsel araştırmalar | |
3 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | |
4 | Gelişimin ilkeleri | |
5 | Gelişim dönemleri ve gelişim ödevleri | |
6 | Freud ve Psikoseksüel gelişim | |
7 | Freud ve Psikoseksüel gelişim | |
8 | Erikson ve Psikososyal gelişim | |
9 | Erikson ve Psikososyal gelişim | |
10 | Dil gelişimi: Davranışçı ve Psikolinguistik yaklaşımlar | |
11 | Bilişsel gelişim: Piaget’in bilişsel gelişim kuramı | |
12 | Bilişsel gelişim: Vygotsky’nin bilişsel gelişim kuramı | |
13 | Ahlaki gelişim: Piaget ve Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramları | |
14 | Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Gander J Mary ve Gardiner W Harry Cocuk ve ergen gelisimi Imge kitabevi 2011 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Karma soru tiplerinden oluşan ara sınav ve yıl sonu sınavı | |
Açıklama | Çoktan seçmeli ve doğru yanlış tip sorulardan oluşan sınav |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 12 | 36 |
Ödevler | 0 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 22 | 22 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |