Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I
1 Dersin Adı: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I
2 Dersin Kodu: RPD1002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Nagihan OĞUZ DURAN
nagihan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocukluk çağı gelişimin özelliklerini kavrayabilmek. Bu ders kapsamında öğrenciler ağırlıklı olarak çocukluk döneminin genel özellikleri, gelişim görevleri, döneme özgü gelişimsel sorunlarla ilgili konuları kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. Hedeflenen amaçlar arasında bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri kazanımları söz konusudur.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Gelişim dönemlerini bilimsel perspektifte değerlendirmek bilgileri sosyal yaşama uyarlayabilmeyi gerektirmektedir. Bu ders öğrencilere özellikle eğitim ortamlarında ve günlük yaşamda karşılaştıkları çocukluk dönemine ilişkin sorunlara gelişim düzeyleri perspektifinden bakmayı ve değerlendirme becerisi kazandırır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını anlayabilme;
2 Gelişim psikolojisinin araştırma yöntemlerini ifade edebilme;
3 Gelişim ilkelerini ve gelişime etki eden etmenleri bilme;
4 Kişilik gelişimini açıklayabilme;
5 Dil gelişimi, zihinsel ve ahlaki gelişimi kavrayabilme;
6 Doğum öncesi gelişimi ve bunda rol oynayan etmenleri kavrayabilme;
7 0-2 yaş dönemindeki zihin, kişilik ve sosyal gelişime ilişkin kuramları kavrayabilme;
8 2-5 yaş dönemindeki zihin, kişilik, sosyal, duygusal ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklayabilme;
9 6-15 yaş dönemindeki beden, zihin, kişilik, sosyal, duygusal ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklayabilme;
10 Gelişim dönemlerini gelişim kuramları ışığında sentezleyebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Psikoloji ve gelişim psikolojisinin tanımı, ilgili olduğu bilimler ve bilgi üretme yolları
2 Gelişim psikolojisi alanında bilimsel araştırmalar
3 Gelişim ile ilgili temel kavramlar
4 Gelişimin ilkeleri
5 Gelişim dönemleri ve gelişim ödevleri
6 Freud ve Psikoseksüel gelişim
7 Freud ve Psikoseksüel gelişim
8 Erikson ve Psikososyal gelişim
9 Erikson ve Psikososyal gelişim
10 Dil gelişimi: Davranışçı ve Psikolinguistik yaklaşımlar
11 Bilişsel gelişim: Piaget’in bilişsel gelişim kuramı
12 Bilişsel gelişim: Vygotsky’nin bilişsel gelişim kuramı
13 Ahlaki gelişim: Piaget ve Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramları
14 Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gander J Mary ve Gardiner W Harry Cocuk ve ergen gelisimi Imge kitabevi 2011
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Karma soru tiplerinden oluşan ara sınav ve yıl sonu sınavı
Açıklama Çoktan seçmeli ve doğru yanlış tip sorulardan oluşan sınav
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 12 36
Ödevler 0 12 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 22 22
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 3 3 4 2 4 3 3 3 3 5 3 3 5 2 3
OK2 5 3 3 4 3 4 5 5 3 4 5 3 3 5 2 4
OK3 5 3 3 4 3 4 3 3 3 3 5 3 3 5 3 4
OK4 5 3 3 4 3 4 4 3 3 3 5 3 3 5 3 3
OK5 5 3 3 4 3 3 4 3 3 3 5 2 3 5 3 3
OK6 5 3 3 3 3 3 3 4 3 5 3 2 2 5 2 3
OK7 5 2 2 2 3 2 2 2 5 2 5 2 2 5 2 2
OK8 5 2 2 3 2 3 2 3 4 3 5 3 3 5 3 3
OK9 5 4 4 5 5 5 3 2 3 2 5 3 3 5 3 4
OK10 5 3 3 5 5 5 3 3 3 4 5 3 3 5 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr