Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL Tel: 0 224 2941872 Faks: 0 224 2941897 E-posta: mekusdil@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu ders, çağdaş sosyal psikolojideki en önemli araştırma alanları (grup süreçleri, sosyal etki, kişilerarası ilişkiler, vb.) Hakkında kişilerarası ve gruplararası süreçlere vurgu yaparak ayrıntılı bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Bu kursun temel amacı, öğrencilere alanların gelişimini ana konulara, teorilere, yöntemlere ve ampirik verilere genel bir bakışla tanıtmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders, öğrencinin sosyal psikolojinin alt alanlarını tanımasına katkıda bulunmaktadır. Özellikle sosyal psikoloji alanındaki çalışma konularının ayrıntılarına odaklanarak alan hakkında daha ayrıntılı bir kavrayışa sahip olma şansı sunar. Böylece, öğrencinin bir konu üzerine odaklanarak sosyal psikoloji alanındaki açıklama ve yöntemlerin zaman içindeki nasıl geliştiğine dair ayrıntılı bilgi sahibi olması hedeflenir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
İncelenen sosyal psikolojik olgu ile ilgili araştırmaların tarihsel perspektifini ve kullanılan yöntemleri betimleyebilmek;
2
İncelenen sosyal psikolojik olgulara ilişkin farklı bakış açıları ile yaklaşma ve teorilerin kavramsal ve metodolojik yönlerini ayırt edebilme;
3
Farklı yaklaşımlar çerçevesinde incelenen sosyal psikolojik olguyu yorumlayabilme;
4
Farklı sosyal davranış analiz düzeylerini örnekleyebilmek;
5
Ülkemizdeki ve dünyadaki sosyal kategoriler üzerine bir tartışma geliştirmek ve sunmak;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Seçilen konunun tanıtımı, ders materyalleri, öğretim yöntemleri ve değerlendirme
2
Seçilen konuyla ilgili temel kavramsal ve metodolojik sorunlar
3
Seçilen konuyla ilgili temel kavramsal ve metodolojik sorunlar
4
Seçilen konuya yönelik ana akım sosyal psikolojik açıklamaların eleştirileri
5
Konuyla ilgili güncel perspektifler
6
Konuyla ilgili güncel perspektifler
7
Konuyla ilgili güncel perspektifler
8
Konuyla ilgili güncel perspektifler
9
Öğrenci gruplarının sunumlar ve tartışma
10
Öğrenci gruplarının sunumlar ve tartışma
11
Öğrenci gruplarının sunumlar ve tartışma
12
Öğrenci gruplarının sunumlar ve tartışma
13
Öğrenci gruplarının sunumlar ve tartışma
14
Dönem aktivitelerinin değerlendirilmesi ve kapanış
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Okumalar, ders kitaplarından bazı bölümler ve haftanın konusuyla ilgili bir veya iki kısa sosyal psikolojik araştırma makalesini içerecektir. Okumalar, dönem başında bir müfredatta tanıtılacaktır.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
15
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
25
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
13
6
78
Ödevler
2
15
30
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
190
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU