Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜZİKAL ANALİZ ve YORUMCULUK
1 Dersin Adı: MÜZİKAL ANALİZ ve YORUMCULUK
2 Dersin Kodu: YAY6117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Gökçe ALTAY ARTAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Gökçe ALTAY ARTAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: B.U.Ü.Devlet Konservatuvarı
altaygokce@uludag.edu.tr
0 224 294 27 48
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Müzikal analiz aracıyla yorumculuk dinamiklerini artırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Müzik icracılığında entelektüel birikime sahip olmak ve bunu performansa yansıtmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Müzikal analiz ve yorumculuk ilişkisini kavrayabilme.;
2 Müzikal analizin başlıca öğelerini tanımlayabilme. ;
3 Müzikte biçim, tür ve üslup elemanlarını tanımlayabilme. ;
4 Müzikal biçim, tür ve üslup elemanlarının yorumculuk üzerindeki etkilerini açıklayabilme. ;
5 Armonik analiz yoluyla eserleri okuyabilme. ;
6 Seçilen bir eseri müzikal analiz yoluyla yorumlayabilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Müzikal analiz ve yorum ilişkisine genel bakış
2 Biçim, tür ve üslup bağlamında müzikal analiz
3 Armonik dil
4 Müzikal retorik ve üslup
5 Barok dönemde müzik türleri ve müzikal retoriğin yorumculuğa yansıması
6 Barok dönemde ezgi, armoni ve biçim analizleri
7 Ara Sınav
8 Rokoko döneminde üslup, retoriğin yorumculağa yansıması
9 Klasik dönemde biçim ve üslubun yorumculuğa yansıması
10 Klasik dönem eser analiz ve yorumlarının değerlendirilmesi (eser seçkisi)
11 Erken Romantik dönemde tür, biçim ve armonik dil ilişkileri
12 Erken Romantik dönemde eser analiz ve yorumlarının değerlendirilmesi (eser seçkisi)
13 Geç Romantik dönemde tür, biçim ve armonik dil ilişkileri
14 Geç Romantik dönemde eser analiz ve yorumlarının değerlendirilmesi (eser seçkisi)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Cook, Nicholas. A Guide to Musical Analysis. Oxford Univ. Press. 1994.
2. Burkhart, Charles. Rothstein, William. Anthology for Musical Analysis. Thomson7Schirmer.2007.
3. Scruton, Roger. The Aesthetics of Music. Oxford Univ. Press. 1997.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Makale.
Açıklama Konu başlıkları dahilinde makale yazımı.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 4 4
Projeler 1 5 5
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,17
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 2 5 4 1 3 1 1 5 3 3 1
OK2 2 1 2 1 1 2 1 1 2 1 1 1
OK3 2 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1
OK4 1 3 5 3 1 2 1 2 5 1 1 1
OK5 1 1 2 2 1 1 1 1 3 1 1 1
OK6 4 1 5 4 1 2 1 1 5 1 4 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr