Ders Öğretim Planı
MÜZİKAL ANALİZ ve YORUMCULUK
1 |
Dersin Adı: |
MÜZİKAL ANALİZ ve YORUMCULUK |
2 |
Dersin Kodu: |
YAY6117 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Gökçe ALTAY ARTAR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Gökçe ALTAY ARTAR |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
B.U.Ü.Devlet Konservatuvarı altaygokce@uludag.edu.tr 0 224 294 27 48 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Müzikal analiz aracıyla yorumculuk dinamiklerini artırmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Müzik icracılığında entelektüel birikime sahip olmak ve bunu performansa yansıtmak. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Müzikal analiz ve yorumculuk ilişkisini kavrayabilme.;
|
2 |
Müzikal analizin başlıca öğelerini tanımlayabilme.
;
|
3 |
Müzikte biçim, tür ve üslup elemanlarını tanımlayabilme.
;
|
4 |
Müzikal biçim, tür ve üslup elemanlarının yorumculuk üzerindeki etkilerini açıklayabilme.
;
|
5 |
Armonik analiz yoluyla eserleri okuyabilme.
;
|
6 |
Seçilen bir eseri müzikal analiz yoluyla yorumlayabilme.
;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Müzikal analiz ve yorum ilişkisine genel bakış |
|
2 |
Biçim, tür ve üslup bağlamında müzikal analiz |
|
3 |
Armonik dil |
|
4 |
Müzikal retorik ve üslup |
|
5 |
Barok dönemde müzik türleri ve müzikal retoriğin yorumculuğa yansıması |
|
6 |
Barok dönemde ezgi, armoni ve biçim analizleri |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Rokoko döneminde üslup, retoriğin yorumculağa yansıması |
|
9 |
Klasik dönemde biçim ve üslubun yorumculuğa yansıması |
|
10 |
Klasik dönem eser analiz ve yorumlarının değerlendirilmesi (eser seçkisi) |
|
11 |
Erken Romantik dönemde tür, biçim ve armonik dil ilişkileri |
|
12 |
Erken Romantik dönemde eser analiz ve yorumlarının değerlendirilmesi (eser seçkisi) |
|
13 |
Geç Romantik dönemde tür, biçim ve armonik dil ilişkileri |
|
14 |
Geç Romantik dönemde eser analiz ve yorumlarının değerlendirilmesi (eser seçkisi) |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Cook, Nicholas. A Guide to Musical Analysis. Oxford Univ. Press. 1994. 2. Burkhart, Charles. Rothstein, William. Anthology for Musical Analysis. Thomson7Schirmer.2007. 3. Scruton, Roger. The Aesthetics of Music. Oxford Univ. Press. 1997. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Makale. |
Açıklama |
Konu başlıkları dahilinde makale yazımı. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ödevler |
0 |
4 |
4 |
Projeler |
1 |
5 |
5 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
8 |
8 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4,17 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
5
|
2
|
5
|
4
|
1
|
3
|
1
|
1
|
5
|
3
|
3
|
1
|
OK2
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
OK3
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
OK4
|
1
|
3
|
5
|
3
|
1
|
2
|
1
|
2
|
5
|
1
|
1
|
1
|
OK5
|
1
|
1
|
2
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
3
|
1
|
1
|
1
|
OK6
|
4
|
1
|
5
|
4
|
1
|
2
|
1
|
1
|
5
|
1
|
4
|
1
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |