1 | Dersin Adı: | STATİK |
2 | Dersin Kodu: | INS1012 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BABÜR DELİKTAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Babür Deliktaş |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bdeliktas@uludag.edu.tr 224 2900744 Bursa Uludağ Univ. Müh. Fak. İnşaat Müh. Böl. Görükle, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://insaat.uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Rijit cisimlerin, uygulamaları ile birlikte, mühendislik mekaniği teorisini detaylı olarak vermek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | 1 Mühendislik mekaniğinin tanımı, temel alanlarını, temel kavramlarını, tarihsel gelişimi ve uygulama sahalarını, sözlü ve yazılı olarak, tanımlayabilme 2 Newtonun hareket kanunlarını,mekaniğin temel kabullerini, ve kısıtlamalarını, sözlü ve yazılı olarak, açıklayabilme 3 Kuvvet sistemlerini, sözlü, yazılı ve teknik çizim iletişim araçları kullanarak, anlatabilme 4 Kuvvet sistemlerini, basit çizimlerle yada bilgisayar teknoloji kullanarak, modelleyebilme 5 Kuvvet sistemlerini , fizik, matematik ,mekanik bilgilerini bilgisayar teknolojiyle de birlikte kullanarak analiz edebilme 6 Gerçek fiziksel sistem, model, teori, fomülasyonlar, analizler ve sonuçlar arasında anlamlı ve tutarlı ilişki kurabilme 7 Yeni mühendislik sistemlerini tasarlaya bilme yada mevcutları kontrol edebilme ve değerlendirebilme |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tanıtım | |
2 | Vektörler ve Vektör Aritmetiği | |
3 | Vektörler ve Vektör Aritmetiği | |
4 | Kuvvet Sistemleri | |
5 | Kuvvet Sistemleri | |
6 | Parçacıkların Dengesi | |
7 | Kütle merkezi, Merkezlilik ve Yayılı Yükler | |
8 | Rijit Cisimlerin Dengesi | |
9 | Rijit Cisimlerin Dengesi | |
10 | Rijit Cisimlerin Dengesi | |
11 | Düzlem Kafes Yapıların Analizi | |
12 | Çerçeve ve Makinelerin Analizleri | |
13 | Uzay Kafes Yapıların Analizi | |
14 | Esnek Kablolar- Sürtünme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mühendislik Mekaniği Statik, Mehmet Bakioğlu, Birsen Yayınevi,2006 Mühendisler için Mekanik Satik Mehmet Hakkı Omurtag, Birsen yayınevi, 2009 Engineering Mechanics-Statics, 3rd SI Ed., Hibbeler, R. C., Prentice Hall, 2005. Engineering Mechanics: Statics (2nd Edition), A. Bedford, W.Fowler, Addison Wesley Longman, 1999 Vector Mechanics for Engineers–Statics, 7th SI Ed., Beer F. P., Johnston E. R. and Eisenberg E. R., McGraw-Hill, 2004. Engineering Statics, 3rd SI Ed., Meriam J. L., Kraige L. G., John Wiley, 2003. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 6 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 10 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yıl içi ve sonu Sınavlar | |
Açıklama | klasik sınavlar |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 6 | 4 | 16 |
Projeler | 2 | 4 | 8 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |