Prof.Dr. F. Olcay Topaç Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü olcaytopac@uludag.edu.tr 02242942109
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Sürekli kalkınma yaklaşımı doğrultusunda, insan sağlığı ve doğal dengeyi koruyarak sürekli bir ekonomik kalkınmaya imkan verecek yaklaşımların temel strateji olarak benimsenmesi gerekliliği ile Çevre Mühendisleri için İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği (İSİG) temel kavramların, risk değerlendirme ile ilgili temel bilgilerin ve bu konudaki yasal düzenlemelerin kazandırılmasıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders çalışma hayatı boyunca karşılaşılabilecek tehlike ve riskler konusunda farkındalık sağlamakta, iş sağlığı ve güvenliği kültürünün oluşmasına katkıda bulunmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
İSİG hakkında genel bilgileri açıklayabilme.
;
2
İşçi sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevcut bilgileri ve son gelişmeleri ve kavrayabilme.;
3
Gelişen iş dünyası şartlarına uyum sağlayarak, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği organizasyonunda görev alabilme.;
4
İş güvenliği ile ilgili yasal durum ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma;
5
Çalışma hayatında riskler ve risk yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ;
6
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanma ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
İSG ile ilgili genel Bilgilendirme, derse giriş
2
Kimyasal Risk Etmenleri
3
Kimyasal risk etmenleri
4
Fiziksel Risk Etmenleri
5
Fiziksel Risk Etmenleri
6
Biyolojik Risk Etmenleri
7
Risk değerlendirme ve uygulamaları
8
Ergonomi
9
Ergonomi
10
İş Güvenliği Uzmanlarının Görev, Yetki, Sorumluluk Ve Eğitimleri
11
İş Güvenliği Uzmanlarının Görev, Yetki, Sorumluluk Ve Eğitimleri
12
Yangın
13
Yangın
14
Basınçlı kaplar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetmeliği 2. TS 18001(OHSAS) Standardı 3. Çalışma Bakanlığı Yönetmelikleri 4. Prof Dr. M. Talha Gönüllü, “Endüstriyel Kirlenme Kontrolü”, Cilt 1, Birsen Yayınevi, 2004. 5. Mehmet Bayır, Mümin Ergül, “İş Güvenliği ve Risk Değerlendirme Uygulamaları”, Alfa Aktüel Yayınları
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
15
Kısa Sınav
1
10
Ödev
1
15
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Her ders sonu uygulanan soru-cevap kısımları, ara sınav, 1 kısa sınav, 1 ödev, yarıyılsonu sınavı,
Açıklama
Her ders sonunda, öğrencilere o derste işlenen konularla ilgili soru sorulmakta, anlaşılmayan konular tekrar açıklanmaktadır. Öğrencinin başarı durumu uygulanan ara sınav, kısa sınav, ödev ve final sınavıyla değerlendirilmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
1
6
6
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
4
4
Diğer
1
2
2
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
6
6
Toplam İş Yükü
60
Toplam İş Yükü / 30 saat
2
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU