Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VI
1 Dersin Adı: BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VI
2 Dersin Kodu: MUZ3212
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. M.ARDAN KANALICI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: itar-Öğr.Gör. Murat Cemil
Öğr.Gör. V.Ö.Sağlam
Piyano-Prof. Şirin AKBULUT DEMİRCİ
Doç. Dr. Hatice ONURAY EĞİLMEZ
Dr. Öğr. Üyesi Mete SUNGURTEKİN
Öğr. Gör. Nilüfer YILMAZ
Öğr. Gör. Lale NECEF
Öğr.Gör. Alpay GÜLDOĞAN
Öğr.Gör. Ardan KANALICI
keman- Dr. Öğr. Üyesi Nesrin ÖZ
Öğr. Gör. Özgür EĞİLMEZ
viyola-Öğr. Gör. Yusuf HASANOV
kontrbas- Öğr.Gör.Nilüfer ÖZER
bağlama- Murat COŞKUN
klarnat- Tuna BOZKAYA
flüt-Doç. Sezin Alıcı, Dr. Öğr. Gör. Üyesi Ajda Şenol, Öğr.Gör. Z. Ezgi KARA
ses eğitimi-Doç. Dr. Gülnihal GÜL, Öğr.
Gör. Dr. Çiğdem YİĞİT,
Öğr. Gör. Göknur YILDIZ
cello-Doç.Dr.Erol Demirbatır
Öğr.Gör.Elhan Necef
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ABD – Görükle Kampüs/Nilüfer - BURSA
ardan@uludag.edu.tr 02242940946
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı gitar-Bireysel çalgı eğitimi (Gitar) dersleri aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müzik eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. piyano-Barok dönem polifonik yapıtlarından prelüd, süit, envansiyon gibi formlardaki eserleri dönem özelliklerine göre seslendirebilmek. Bu dönem eserleri ile klasik dönem eserleri arasındaki stilistik farklılıkları ayırt edebilmek. Klasik dönem sonat formunun yapısal özelliklerini anlayıp örnek eser çalışmaları yapmak. Çalgı ve okul müziği eşlikleri yaparak etkinliklerde görev almak ve istiklal marşı eşliğinin değişik düzenlemelerini tanımaya yönelik deşifre yapmak. Tonalite kavramını geliştirici tonlarda dizi ve arpej çalışmalarına yer vermek. keman-Teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve farklı konumlarda geçişli olarak pekiştirme çalışmaları, vibratonun geliştirilmesine yönelik sol el çalışmaları, spiccato yay tekniğini uygulama, öğrenilen konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma, teknik ve müzikal becerileri kapsayan uygun ulusal ve evrensel eserler. viuola-Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. çello-Teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak uygulama. Farklı konumlarda geçişli olarak çalma, vibratonun geliştirilmesine yönelik sol el çalışmaları, spiccato yay tekniği, farklı konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma, teknik ve müzikal becerileri kapsayan uygun ulusal ve evrensel eserler. konrbas-Öğrenilen teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak uygular; öğrenilen farklı konumlarda geçişli olarak çalmayı pekiştirir; vibratonun geliştirilmesine yönelik sol el çalışmalarını yapar; spiccato yay tekniğini uygular; düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki eserler icra eder. klarnet-Bu dersin amacı, klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. flüt-Bu dersin amacı, Türk ritim ve ezgilerini çalma, deşifre çalışmaları, basit makamlarda entonasyon, konçerto türü ve eserler üzerinde yorum çalışmaları. ses eğitimi-Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. bağlama-Öğrencinin bağlama ile Silifke tavrı, Kayseri çırpması, Trakya karşılaması ve Karadeniz tavrına ait tezene vuruşları ve repertuar çalışmaları yapmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik mesleği alanında bireysel çalgısını etkili bir biçimde kullanabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 gitar-Rasguado ve golpe Tekniği uygulayabilme.İleri geri vuruşları yapabilme piyano-5 ve 6 diyezli tonlarda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalabilme. Ayrı ellerde Do majör üçlü aralıklı gam uygulayabilme. keman-4. Konumda bütün tellerdeki nota ve sesleri doğru ve temiz çalabilme viuola-Viyolada Pizzicato tekniğini uygulayabilme. çello-Pouce konumunda farklı “tiz” pozisyonlarda seslendirebilme. kontrbas-7. konumda nota ve sesleri tanıyabilme. klarnet*Dersin sonunda öğrenci; öğrendiği teknikleri geliştirir ve yeni klarnet eserleri tanır. flüt-İki oktav Fa diyez majör- mi bemol minör- Do majör – La minor gamlarını, arpejlerini ve buna benzer egzersizleri çalabilme. ses-Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme. bağlama-Bağlamayı tekniğine uygun olarak çalabilme;
2 gitar-Çift sesli legato çalışmalarını uygulayabilme piyano-Karma teknikler içeren etüt çalabilme. keman-4. Konumda iki oktav dizi çalabilme viyola-Flageolet tekniğini doğru bir biçimde uygulayabilme çello-Klasik dönem viyolonsel müziği bilgisi. kontrbas-8. konumda( pus) çalabilme. klarnet-Tonunu geliştirir, kişiselleştirir. flüt-Staccato ve kromatik çalışmaları. ses-Doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilme. bağlama-Bağlama hakkında gerekli temel bilgiyi kavrayabilme;
3 gitar-Romantik dönem eserlerini çalabilme piyano-Barok dönem polifonik yapıtlarından prelüd, süit veya envansiyon dönem özelliklerine göre seslendirebilme. keman-Öğrenilen1 - 4 konumlar arası geçişli etüt örnekleri çalabilme viyola-Spiccato tekniği ile çalabilme. çello-Karmaşık yay varyasyonlarıyla egzersizler yapabilme. kontrbas-1.konum ve pus konumu arasında konum değiştirme çalışmaları yapabilme. klarnet-Yeni tonlarda dizileri ve arpejleri seslendirir. flüt-Düzeyine uygun Barok dönem konçertosunun tamamını seslendirebilme. ses-Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme. bağlama-Bağlama hakkında gerekli teknik bilgiyi kavrayabilme;
4 gitar-Tremolo tekniğini uygulayabilme. piyano-Klasik dönem sonat formunun yapısal özelliklerini kavrayıp düzeye uygun büyük formda eser çalabilme. keman--Spiccato (Sıçratma) yay tekniği ile çalabilme viyola-Viyolada Spiccato tekniğini uygulayabilme. çello-Düzeyine uygun teknik geliştirici egzersiz ve etütleri çalabilme. kontrbas-2 oktav La majör, La minör, Si bemol majör, Si majör, Si bemol minör ve Si minör tonlarında gam, arpej ve aralık çalabilme. klarnet-Klarnet konçertolarını tanır ve seslendirir. flüt-Konser etkinliğinde çalışmalarını sergileyebilme. ses-Edindiği ses yaratma becerilerini ulusal ve evrensel ezgilerde kullanabilme. bağlama-Farklı tartım kalıplarını kavrayabilme;
5 gitar-Tambora tekniğini kullanabilme piyano-Barok dönem eserleri ile klasik dönem eserleri arasındaki stilistik farklılıkları ayırt edebilme. keman-Öğrenilen yay tekniklerini etüt ve düzeye uygun eser örneklerinde uygulayabilme viyola-Detache, Legato, Staccato ve Spiccato tekniklerini bir arada diziler ve etüdler yardımı ile çalabilme. çello-Çift tel “double cord” de çalabilme. kontrbas-1. konum ve 8. konum arasında geçişli değişik yay çeşitleri içeren etütleri çalabilme klarnet-Müzikal etüt ve egzersizlerle tekniğini geliştirir. flüt-Etüt çalışmaları yoluyla, hızlı nota okuyup, kolay deşifre yapacak düzeye ulaşabilme. ses-Düzeye uygun müzik dağarı geliştirebilme. bağlama-Doğru tutuş ve oturuş becerisi kazanabilme;
6 gitar-Öğrenilen teknikleri eser ve etütler üzerinde uygulayıp yorumlayabilme piyano-Çağdaş dönem eserlerini dönem özelliklerine göre seslendirebilme. keman-Kemanda süslemeli çalma becerisi kazanma viyola-Konçerto türünde yazılmış olan düzeyine uygun bir eseri çalabilme. çello-“Spiccato” yay tekniğini uygulayabilme. kontrbas-Spiccato yay tekniğini kullanabilme. klarnet-Entonasyonu geliştirir. flüt-Nüansları ustalıkla kullanabilme. (pp, ff, cress., decress..vb.) ses-Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme. bağlama-Tam ve yarım sesleri kavrayabilme;
7 gitar-Çocuk şarkılarına ve Türkülere ,eşlik yapabilme. piyano-Çalgı,okul müziği şarkıları ve İstiklal marşı eşliği yapabilme. keman-Kemanda vibrato yaparak çalabilme viyola-Viyolada çift ses çalabilme. çello-Mi majörde çalabilme. kontrbas-Vibratonun geliştirilmesine yönelik sol el çalışmalarını yapabilme. klarnet-Farklı formda klarnet eserleri seslendirir, yorumlar. flüt-Türk ritim ve ezgilerini çalabilme. ses-Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme. bağlama-Farklı pozisyonları kavrayabilme;
8 gitar-Üç oktav tüm tonlarda gam çalabilme. gitar-Süslemeli notaları yapabilme piyano-Topluluk önünde çalma becerisi kazanabilme. viyola-La majör dizisini I. ve IV. konumlar içinde değişik yay çeşitleriyle 2 oktav içinde çalabilme. çello-Do diyez minörde çalabilme. kontrbas-Eser üzerindeki dinamikleri (değişik gürlük terimlerini) uygulayabilme. klarnet-Seviyesine uygun etüt ve müzikal etütler seslendirir. flüt-Flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme ses-Etkinlik ve konserlerde şarkı söyleyebilme. bağlama-Bağlama ve bağlama ailesine ait çalgıların özelliklerini kavrayabilme;
9 gitar-Gitar için temel düzeyde düzenlemeler yapabilme viyola-Viyolada oktav sesleri çalabilme. çello-Piyano eşlikli eser yorumlama bilgisi. klarnet-Deşifre becerisini geliştirir. ses-Accelite içeren egzersiz ve eserleri söyleyebilme. bağlama-La-re ve la-mi sesleri arasındaki pozisyon ve doğru baskıları uygulayabilme;
10 viyola-Fa diyez minör dizisini I. Ve III. konumlar içinde değişik yay çeşitleriyle 2 oktav içinde çalabilme. çello-Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. klarnet-Klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 gitar-Dersin amacı, içeriği, çalışma yönteminin belirlenmesi ve eski çalışmaların tekrarı piyano-Önceki dönem öğrenilen teknik çalışmaların tekrarı ve dönem içi eserlerin planlanması. keman-4. Konumda teorik bilgiler ve çalışmalar viyola-Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı çello-Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı kontrbas-7. Konum bilgisi klarnet-Klarnet Bakımı: Klarnet gövdesinin badem yağıyla yağlanması. flüt-Ton çalışmaları. M. Moyse La Sonarite ses-5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar. bağlama-Silifke tavrı
2 gitar-Tambora tekniği ve golpe çalışmaları. piyano-Si majör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Etüt analizi ve deşifresi. keman-4. Konumda çeşitli dizi ve arpej çalışmaları, bağlı ve bağsız yay çeşitleri ile çalışma viyola-IV. pozisyonda kalıcı çalışmalar çello-Pouce Konumları II Pouce Konumunda konum değiştirme çalışmaları. kontrbas-2 oktav La majör ve La minör tonlarında gamlar ve arpejler klarnet-Ton geliştirme egzersizleri, vibrato tekniği çalışma. flüt-1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. ses-5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. bağlama-Silifke tavrının la ve si olarak 2 sese bölünmesi
3 gitar-Farklı dönemler, tema ve varyasyonlar. piyano-Si majör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Etüt çalışması. Ayrı ellerde Do majör üçlü aralıklı gamın uygulanması. keman-4. Konumda etüt çalışmaları viyola-IV. pozisyonda kalıcı çalışmalar çello-Klasik Dönem Bilgisi. kontrbas-8. konum ( pus) bilgisi klarnet-Farklı dil vurma teknikleri, staccato hızlandırma egzersizleri flüt-Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri içeren etüt çalışmaları. Barok dönem konçerto türü.. ses-5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. bağlama-Silifke tavrının la-si ve do olarak 3sese bölünmesi ve çeşitli ses gruplarında tekrarlanması
4 gitar-Çift sesli legatolar üzerinde farklı çalışmalar. piyano-Sol diyez minör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Barok dönem polifonik yapıtlarından prelüd, süit veya envansiyonun analizi ve deşifre edilmesi. keman-Vibrato uygulamaları viyola-I. Ve IV pozisyonlar arası çalışmalar çello-Yay Teknikleri Karmaşık Yay Tekniklerinde Çalışmalar. kontrbas-2 oktav Si bemol majör, Si majör, Si bemol minör ve Si minör tonlarında gam ve arpejler klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonarında dizi çalışmaları. flüt-Barok dönem stil özellikleri doğrultusunda eser çalışması. ses-Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler. bağlama-“Yayla Yolları” türküsü
5 gitar-Beşleme, Altılama ve daha çoklu gruplu ritim kümeleri ile legato çalışmaları. piyano-Sol diyez minör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Dönem özelliklerine göre polifonik eserin çalışılması. keman-4. Konumda farklı tonlarda etüt çalışmaları viyola- I. Ve IV pozisyonlar arası çalışmalar çello-Teknik Egzersizler . Geliştirici Egzersiz Çalışmaları I kontrbas-1. konum ve 8. konum arası teknik özellikler içeren etütler klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonlarında arpej ve aralık çalışmaları. flüt-Gam çalışması. Farklı dil teknikleri (staccato, vb) çalışmaları içeren etüt çalışması. Eserin çalışılması. ses-Ses eğitiminde artikülasyon. bağlama-“Bittimola Bizim Elin Söğüdü” türküsü
6 gitar-Farklı süslemeli çalım şekilleri piyano-Fa diyez majör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Klasik dönem büyük formlu eserin analizi ve deşifresi. keman-Öğrenilen konumlarda geçişli etüt çalışmaları viyola-IV. Pozisyonda çeşitli yay çalışmaları çello-Çift Tel “Double Cord” II Çift Tel “Double Cord” Çalışmaları. kotrbas-Düzeyine uygun yay teknikleri, ritim ve değiştirici işaretlere dikkat edilerek etüt çalışma klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonlarında egzersiz ve müzikal etütler çalışma. flüt-Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Kromatik içerikli etüt çalışmaları. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme ses-Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. bağlama-“Silifke’ninYoğurdu” türküsü
7 gitar-Farklı akorlar ve çevirimleri piyano-Fa diyez majör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Dönem özelliklerine göre klasik dönem eserin çalışılması. keman-Öğrenilen konumları içeren etüt ve eser çalışmaları viyola-V. pozisyon hazırlık alıştırmaları ve parmak konumlandırmaları çello-Karma Çalışmalar kontrbas-Düzeyine uygun yay teknikleri, ritim ve değiştirici işaretlere dikkat edilerek etüt çalışma klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonlarında düet deşifre etme. flüt-2 oktav gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Eserlerdeki nüans çalışması. ses-Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. bağlama-Kayseri tavrı
8 gitar-Çocuk şarkılarına eşlik etme piyano-Re diyez minör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Barok dönem eserleri ile klasik dönem eserleri arasındaki stilistik farklılıkların kavranması. keman-Spiccato yay tekniği ile çalışma viyola-I-V, II-V ve III-V. ve IV-V. Pozisyonlarda geçiş ve entonasyon ( Ton içtenlik) çalışmaları çello-Piyano Eşlik Bilgisi. Piyano Eşlik Çalışmaları. kontrbas-1.ve 8. konum arası geçişli etütler klarnet-Klarnet Konçerto formunu inceleme, seviyeye uygun eser belirleme. flüt-Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Farklı makamsal ve ritmik özelliklerle Türk eserinin deşifresi. ses-Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler. bağlama-Kayseri tavrı
9 gitar-Çalışılan eserlerin biçim ve müzikal özelliklerinin incelenmesi. piyano-Re diyez minör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Çağdaş dönem eser analizi ve deşifresi. keman-Spiccato yay tekniği ile çalışma viyola-I-III-V. Pozisyonlarda geçişli yay çalışmaları çello-Vibrato Tekniği II Vibrato Tekniğini geliştirici çalışmalar. kotrbas-Sonat formunda çalınacak eserin bestecisi ve eserin dönem özellikleri. klarnet-Klarnet için Konçerto eser yorumlama. flüt-Gam çalışması, farklı teknikler içeren (legatoi, kromatik ve aksan) etüt çalışması ve Türk eserinin eserinin çalışılması. ses-Accelite çalışmalarını destekleyici alıştırmalar ve örnek eserler. bağlama-Trakya tavrı
10 gitar-Öğrenilen teknikleri içeren etüt ve eserler piyano-Dönem özelliklerine göre çağdaş dönem eserin çalışılması. keman-Öğrenilen tekniklerde çalışmalar viyola-Çift Ses çalışmaları çello-SpiccatoTekniği. SpiccatoTekniğinde Çalışmalar. kontrbas-Sonat formunda eser klarnet-Klarnet için Konçerto eser yorumlama. flüt-Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini içeren etüt çalışması. Eserlerin stil özelliklerine göre seslendirilmesi. ses-Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. bağlama-“Trakya Karşılaması”
11 gitar-Türkülere eşlik etme piyano-Çalgı ve okul müziği eşlik özellikleri. Örnek eşlik çalışmaları. keman-Öğrenilen yay tekniğinde etüt ve eser çalışmaları viyola-Sautille Tekniği. çello-Mi Majör Tonalitesi. Mi Majörde Çalışmalar. kontrbas-Sonat formunda eser klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonlarında dizileri, arpejleri ve aralıklarını hızlandırma, metronom çalışmaları. flüt-Parmak tekniği çalışması Trewor Wye – Volume 2- (Teknik) – sf. 68-70. Machiavellian Exercises- II ses-Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. bağlama-Konya Tavrı
12 gitar-Gitar için temel düzeyde düzenlemeler. piyano-İstiklal Marşı eşliğin değişik düzenlemelerin incelenmesi ve deşifresi. Topluluk önünde solo veya eşlikli seslendirme yapmaya teşvik etme. keman-Kromatik seslerle etüt çalışmaları viyola-I-II-III-IV ve V. Pozisyonları içeren eserlerin analiz edilmesi ve müzikal çalışmaları çello-Genel Değerlendirme. kontrbas-Sonat formunda eser klarnet-Tüm aralıklarla Kromatik çalışmaları flüt-Fa diyez majör- mi bemol minör- Do majör – La minor gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. ses-Eserlerde teknik ve müzikal analiz. bağlama-Konya Tavrı
13 gitar-Baraj parçası eserin teknik ve anlatım yönünden incelenmesi. piyano-İstiklal marşı eşliğinin çalışılması. keman-Kemanda akor çalma viyola-Mi Majör ve Do Diyez Minör Tonalitesi ve Uygulamaları çello-Do Diyez Minör Tonalitesi. Do Diyez Minörde Çalışmalar. çello-Do Diyez Minör Tonalitesi. Do Diyez Minörde Çalışmalar. kontrbas-Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme klarnet-Farklı formlarda solo klarnet eserlerini yorumlama. flüt-Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. ses-Eserlerde teknik ve müzikal analiz. bağlama-Karadeniz Tavrı
14 gitar-Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. piyano-Dönem içerisinde çalışılan etüt ve eserleri teknik ve müzikal özellikleri ile pekiştirme keman-Öğrenilen tüm teknikleri içeren etüt ve eser çalışmaları viyola-Dönem sonu eserini seslendirme-yorumlama çello-Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama I kontrbas-Yarıyıl sonu sınavına hazırlık klarnet-Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. flüt-Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. ses-Korrepetisyon. bağlama*Karadeniz Tavrı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak I-V Cilt, Pan Yayıncılık, İstanbul 2002.
GRIFFITHS Paul, Batı Müziğinin Kısa Tarihi, Çev. M. Halim Spatar, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2010.
İLYASOĞLU Evin, Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1994+10CD
ORANSAY Gültekin, Bağdarlar Geçidi, Küğ Yayını, İzmir 1977.
SACHS Curt, Kısa Dünya Musikisi Tarihi, Çev. İlhan USMANBAŞ, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1965.
SAY Ahmet, Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 5.Basım, Ankara, 2003.
SAY Ahmet, Müzik Ansiklopedisi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 5.Basım, Ankara, 2005.
SELANİK Cavidan, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayımcılık, Ankara 1996.
UÇAN Ali, İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 1994.
piyano-BACH, J.S., İki Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981
BACH, J.S., Üç Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981
BACH, J.S. Das Wohltemperierte Klavier I, Breitkopf, Wıesbaden, EB 2374
BACH, J.S., Das Wohltemperierte Klavier II, Breitkopf, Wiesbaden, EB 2375
BEETHOVEN, L., Piano Sonatas I, EMB, Budapeşt, Z 40086, 1981
BERTINI, H., 24 Etüden op.32, Peters, Leıpzıg
BURGMÜLLER, FRED., Etüden für Pianoforte op. 105, Peters, Leıpzıg
CHOPIN, F., Valsler, MCMXLIX, Polonya 1984
CHOPIN, F., Noktürnler, Muziçna Ukraina, Kiyev 1985
CZERNY, K., 40 Etüd op. 299, Rıcordı, E.R. 2733
CRAMER, İ., Etüdler I-II, Muzıka, Moskova 1965
ERKİN, U.C., Duyuşlar, Ankara 1937
ERKİN, U. C., Beş Damla, Copyrıght by Author 1931
GRİEG, E., Seçilmiş Eserler, Muzıka, Leningrad 1977
GRANADOS, E., Espanyol dansları, Muzıka, Moskova 1975
HAENDEL, G. F., Utwory Wybrane, Polskıe Wıdawnıctwo Muzyczne, Polonya
HAENDEL, G. F., Seçilmiş Eserler, WMP No 4651, Polonya
HAYDN, J., Seçilmiş Sonatlar, Muzıka, Moskova
HELLER, S., 25 Melodische Etüden op. 45, Peters, Leıpzıg
PROKOFİEV, S., Romeo ile Gulietta- 10 Parça, Muzıka, Moskova 1962
RAHMANİNOV, S., 24 Prelüd, Muzgiz 1946
SAYGUN, A., Anadolu’dan, Peer Musikverlag, Berlin.
SUN, M., Çocuk Parçaları, Devlet Konservatuvarı Yayınları, Ankara 1968
TCHAİKOVSKY, P., Mevsimler, Muzıçna Kiev 1972.
keman-- Uçan Ali, Keman İçin Özgün Parçalar, Dağarcık Yayınları
- Can Ömer, Keman Eğitimi II - III, Agraf, Ankara, 2000.
- Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino II, Bruxelles-Schott, Freses 1929.
-Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 2
-Cohen Eta, Violin Method, Book 2
--Wohlfahrt Franz, 60 Etudes,
-Seybold Arthur, Neue Violin Etuden, 5- 6
viyola-Ö.Can- Viyola Eğitimi-III-IV 2. A.Seybold Viola Schule, 3. A.Tanrıverdi- Viyola Eğitimi-III 4. B.Volmer-Viola Study 5. Suzuki-Viola Book-III-IV-
çello-.Dotzauer Band III Etütler, Kummer 10 Melodiche Etuden, Merk 20 Studien Für Violoncello, Grützmaher Etuden Op.38.
Viyolonsel edebiyatından eserler.
kontrbas-E.Nanny Band I, Storch& Hrabe 57 Studies for String Bass, J. Hrabe- 86 Studies for Contrabass, F. Simandl- 30 Etudes fort he Double Bass,
Kontrbas edebiyatından eserler
klarnet-David Pino “The Clarinet and Clarinet Playing”
Aurello Magnanı “Methode Complete de Clarinette”
C. Baerman “Complete Method for Clarinet”
H. Klose “Klarnet Metodu Vol. II”
flüt-The Complete Flute Scale Book, Boosey & Hawkes.
M. Moyse – La Sonarite (15-17).
Trewor Wye – Volume 2- (Teknik) – sf. 68-70. Machiavellian Exercises- II
J. Andersen Op. 15 No-12
E.Köhler Op. 33 3. Kitap No.2
Köhler 25 Romantik Etütler – No.18
A. Vivaldi – Saka Kuşu Konçerto
Yusuf Yalçın – Üç Türk Halk Ezgisi
ses eğitimi-Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b),[ Songs Accompanied by the Piano for Singing I], Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri [Folk Songs Accompanied by the Piano], Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları[School Songs Accompanied by the Piano], Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York.

Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm[Album Accompanied by the Piano for Singing], Ankara.
Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler[Folk Songs Accompanied by the Piano for Singing], Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
bağlama-ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul
ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999
TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992
ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996
TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Edition, Ankara, 1972
SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Editions, Ankara, 1970
YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991
PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001
BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988
TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenci performansı ara sınavda öğretim elemanı, yarıyıl sonu sınavında komisyon üyeleri tarafından hazırlanan çalgı değerlendirme formu (derecelendirme ölçeği) ile değerlendirilmektedir.
Açıklama Bireysel çalgı dersleri akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak mutlak olarak değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 58
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,93
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 2 1 1 5 1 1 3 1 1 1 3 1 1 4 1
OK2 2 1 2 1 1 1 1 5 3 1 1 1 1 1 4 1
OK3 2 1 1 1 3 1 1 5 3 1 3 1 3 1 4 3
OK4 1 1 1 2 5 1 1 1 1 3 1 3 1 3 4 1
OK5 2 2 2 1 5 1 4 1 1 1 1 1 1 1 4 1
OK6 1 1 1 1 5 2 1 1 1 2 1 1 1 1 4 1
OK7 1 1 1 2 5 1 2 1 1 1 2 3 1 1 4 1
OK8 1 4 3 1 1 3 1 1 4 1 1 1 3 3 4 1
OK9 2 1 1 2 5 1 4 1 1 1 1 3 1 1 4 1
OK10 2 1 1 2 5 1 4 1 1 1 1 3 1 1 4 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr