1 | Dersin Adı: | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VI |
2 | Dersin Kodu: | MUZ3212 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. M.ARDAN KANALICI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
itar-Öğr.Gör. Murat Cemil Öğr.Gör. V.Ö.Sağlam Piyano-Prof. Şirin AKBULUT DEMİRCİ Doç. Dr. Hatice ONURAY EĞİLMEZ Dr. Öğr. Üyesi Mete SUNGURTEKİN Öğr. Gör. Nilüfer YILMAZ Öğr. Gör. Lale NECEF Öğr.Gör. Alpay GÜLDOĞAN Öğr.Gör. Ardan KANALICI keman- Dr. Öğr. Üyesi Nesrin ÖZ Öğr. Gör. Özgür EĞİLMEZ viyola-Öğr. Gör. Yusuf HASANOV kontrbas- Öğr.Gör.Nilüfer ÖZER bağlama- Murat COŞKUN klarnat- Tuna BOZKAYA flüt-Doç. Sezin Alıcı, Dr. Öğr. Gör. Üyesi Ajda Şenol, Öğr.Gör. Z. Ezgi KARA ses eğitimi-Doç. Dr. Gülnihal GÜL, Öğr. Gör. Dr. Çiğdem YİĞİT, Öğr. Gör. Göknur YILDIZ cello-Doç.Dr.Erol Demirbatır Öğr.Gör.Elhan Necef |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ABD – Görükle Kampüs/Nilüfer - BURSA ardan@uludag.edu.tr 02242940946 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | gitar-Bireysel çalgı eğitimi (Gitar) dersleri aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müzik eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. piyano-Barok dönem polifonik yapıtlarından prelüd, süit, envansiyon gibi formlardaki eserleri dönem özelliklerine göre seslendirebilmek. Bu dönem eserleri ile klasik dönem eserleri arasındaki stilistik farklılıkları ayırt edebilmek. Klasik dönem sonat formunun yapısal özelliklerini anlayıp örnek eser çalışmaları yapmak. Çalgı ve okul müziği eşlikleri yaparak etkinliklerde görev almak ve istiklal marşı eşliğinin değişik düzenlemelerini tanımaya yönelik deşifre yapmak. Tonalite kavramını geliştirici tonlarda dizi ve arpej çalışmalarına yer vermek. keman-Teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve farklı konumlarda geçişli olarak pekiştirme çalışmaları, vibratonun geliştirilmesine yönelik sol el çalışmaları, spiccato yay tekniğini uygulama, öğrenilen konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma, teknik ve müzikal becerileri kapsayan uygun ulusal ve evrensel eserler. viuola-Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. çello-Teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak uygulama. Farklı konumlarda geçişli olarak çalma, vibratonun geliştirilmesine yönelik sol el çalışmaları, spiccato yay tekniği, farklı konumları kapsayan değişik tonlardaki dizileri değişik yay teknikleriyle çalma, teknik ve müzikal becerileri kapsayan uygun ulusal ve evrensel eserler. konrbas-Öğrenilen teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak uygular; öğrenilen farklı konumlarda geçişli olarak çalmayı pekiştirir; vibratonun geliştirilmesine yönelik sol el çalışmalarını yapar; spiccato yay tekniğini uygular; düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikteki eserler icra eder. klarnet-Bu dersin amacı, klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. flüt-Bu dersin amacı, Türk ritim ve ezgilerini çalma, deşifre çalışmaları, basit makamlarda entonasyon, konçerto türü ve eserler üzerinde yorum çalışmaları. ses eğitimi-Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. bağlama-Öğrencinin bağlama ile Silifke tavrı, Kayseri çırpması, Trakya karşılaması ve Karadeniz tavrına ait tezene vuruşları ve repertuar çalışmaları yapmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmenlik mesleği alanında bireysel çalgısını etkili bir biçimde kullanabilme. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | gitar-Dersin amacı, içeriği, çalışma yönteminin belirlenmesi ve eski çalışmaların tekrarı piyano-Önceki dönem öğrenilen teknik çalışmaların tekrarı ve dönem içi eserlerin planlanması. keman-4. Konumda teorik bilgiler ve çalışmalar viyola-Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı çello-Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı kontrbas-7. Konum bilgisi klarnet-Klarnet Bakımı: Klarnet gövdesinin badem yağıyla yağlanması. flüt-Ton çalışmaları. M. Moyse La Sonarite ses-5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar. bağlama-Silifke tavrı | |
2 | gitar-Tambora tekniği ve golpe çalışmaları. piyano-Si majör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Etüt analizi ve deşifresi. keman-4. Konumda çeşitli dizi ve arpej çalışmaları, bağlı ve bağsız yay çeşitleri ile çalışma viyola-IV. pozisyonda kalıcı çalışmalar çello-Pouce Konumları II Pouce Konumunda konum değiştirme çalışmaları. kontrbas-2 oktav La majör ve La minör tonlarında gamlar ve arpejler klarnet-Ton geliştirme egzersizleri, vibrato tekniği çalışma. flüt-1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. ses-5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. bağlama-Silifke tavrının la ve si olarak 2 sese bölünmesi | |
3 | gitar-Farklı dönemler, tema ve varyasyonlar. piyano-Si majör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Etüt çalışması. Ayrı ellerde Do majör üçlü aralıklı gamın uygulanması. keman-4. Konumda etüt çalışmaları viyola-IV. pozisyonda kalıcı çalışmalar çello-Klasik Dönem Bilgisi. kontrbas-8. konum ( pus) bilgisi klarnet-Farklı dil vurma teknikleri, staccato hızlandırma egzersizleri flüt-Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri içeren etüt çalışmaları. Barok dönem konçerto türü.. ses-5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. bağlama-Silifke tavrının la-si ve do olarak 3sese bölünmesi ve çeşitli ses gruplarında tekrarlanması | |
4 | gitar-Çift sesli legatolar üzerinde farklı çalışmalar. piyano-Sol diyez minör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Barok dönem polifonik yapıtlarından prelüd, süit veya envansiyonun analizi ve deşifre edilmesi. keman-Vibrato uygulamaları viyola-I. Ve IV pozisyonlar arası çalışmalar çello-Yay Teknikleri Karmaşık Yay Tekniklerinde Çalışmalar. kontrbas-2 oktav Si bemol majör, Si majör, Si bemol minör ve Si minör tonlarında gam ve arpejler klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonarında dizi çalışmaları. flüt-Barok dönem stil özellikleri doğrultusunda eser çalışması. ses-Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler. bağlama-“Yayla Yolları” türküsü | |
5 | gitar-Beşleme, Altılama ve daha çoklu gruplu ritim kümeleri ile legato çalışmaları. piyano-Sol diyez minör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Dönem özelliklerine göre polifonik eserin çalışılması. keman-4. Konumda farklı tonlarda etüt çalışmaları viyola- I. Ve IV pozisyonlar arası çalışmalar çello-Teknik Egzersizler . Geliştirici Egzersiz Çalışmaları I kontrbas-1. konum ve 8. konum arası teknik özellikler içeren etütler klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonlarında arpej ve aralık çalışmaları. flüt-Gam çalışması. Farklı dil teknikleri (staccato, vb) çalışmaları içeren etüt çalışması. Eserin çalışılması. ses-Ses eğitiminde artikülasyon. bağlama-“Bittimola Bizim Elin Söğüdü” türküsü | |
6 | gitar-Farklı süslemeli çalım şekilleri piyano-Fa diyez majör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Klasik dönem büyük formlu eserin analizi ve deşifresi. keman-Öğrenilen konumlarda geçişli etüt çalışmaları viyola-IV. Pozisyonda çeşitli yay çalışmaları çello-Çift Tel “Double Cord” II Çift Tel “Double Cord” Çalışmaları. kotrbas-Düzeyine uygun yay teknikleri, ritim ve değiştirici işaretlere dikkat edilerek etüt çalışma klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonlarında egzersiz ve müzikal etütler çalışma. flüt-Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Kromatik içerikli etüt çalışmaları. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme ses-Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. bağlama-“Silifke’ninYoğurdu” türküsü | |
7 | gitar-Farklı akorlar ve çevirimleri piyano-Fa diyez majör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Dönem özelliklerine göre klasik dönem eserin çalışılması. keman-Öğrenilen konumları içeren etüt ve eser çalışmaları viyola-V. pozisyon hazırlık alıştırmaları ve parmak konumlandırmaları çello-Karma Çalışmalar kontrbas-Düzeyine uygun yay teknikleri, ritim ve değiştirici işaretlere dikkat edilerek etüt çalışma klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonlarında düet deşifre etme. flüt-2 oktav gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Eserlerdeki nüans çalışması. ses-Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. bağlama-Kayseri tavrı | |
8 | gitar-Çocuk şarkılarına eşlik etme piyano-Re diyez minör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Barok dönem eserleri ile klasik dönem eserleri arasındaki stilistik farklılıkların kavranması. keman-Spiccato yay tekniği ile çalışma viyola-I-V, II-V ve III-V. ve IV-V. Pozisyonlarda geçiş ve entonasyon ( Ton içtenlik) çalışmaları çello-Piyano Eşlik Bilgisi. Piyano Eşlik Çalışmaları. kontrbas-1.ve 8. konum arası geçişli etütler klarnet-Klarnet Konçerto formunu inceleme, seviyeye uygun eser belirleme. flüt-Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Farklı makamsal ve ritmik özelliklerle Türk eserinin deşifresi. ses-Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler. bağlama-Kayseri tavrı | |
9 | gitar-Çalışılan eserlerin biçim ve müzikal özelliklerinin incelenmesi. piyano-Re diyez minör tonunda dört oktav gam, kısa ve uzun arpejler, oktavlı akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Çağdaş dönem eser analizi ve deşifresi. keman-Spiccato yay tekniği ile çalışma viyola-I-III-V. Pozisyonlarda geçişli yay çalışmaları çello-Vibrato Tekniği II Vibrato Tekniğini geliştirici çalışmalar. kotrbas-Sonat formunda çalınacak eserin bestecisi ve eserin dönem özellikleri. klarnet-Klarnet için Konçerto eser yorumlama. flüt-Gam çalışması, farklı teknikler içeren (legatoi, kromatik ve aksan) etüt çalışması ve Türk eserinin eserinin çalışılması. ses-Accelite çalışmalarını destekleyici alıştırmalar ve örnek eserler. bağlama-Trakya tavrı | |
10 | gitar-Öğrenilen teknikleri içeren etüt ve eserler piyano-Dönem özelliklerine göre çağdaş dönem eserin çalışılması. keman-Öğrenilen tekniklerde çalışmalar viyola-Çift Ses çalışmaları çello-SpiccatoTekniği. SpiccatoTekniğinde Çalışmalar. kontrbas-Sonat formunda eser klarnet-Klarnet için Konçerto eser yorumlama. flüt-Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini içeren etüt çalışması. Eserlerin stil özelliklerine göre seslendirilmesi. ses-Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. bağlama-“Trakya Karşılaması” | |
11 | gitar-Türkülere eşlik etme piyano-Çalgı ve okul müziği eşlik özellikleri. Örnek eşlik çalışmaları. keman-Öğrenilen yay tekniğinde etüt ve eser çalışmaları viyola-Sautille Tekniği. çello-Mi Majör Tonalitesi. Mi Majörde Çalışmalar. kontrbas-Sonat formunda eser klarnet-Do Diyez minör, La Bemol Majör ve Fa minör tonlarında dizileri, arpejleri ve aralıklarını hızlandırma, metronom çalışmaları. flüt-Parmak tekniği çalışması Trewor Wye – Volume 2- (Teknik) – sf. 68-70. Machiavellian Exercises- II ses-Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. bağlama-Konya Tavrı | |
12 | gitar-Gitar için temel düzeyde düzenlemeler. piyano-İstiklal Marşı eşliğin değişik düzenlemelerin incelenmesi ve deşifresi. Topluluk önünde solo veya eşlikli seslendirme yapmaya teşvik etme. keman-Kromatik seslerle etüt çalışmaları viyola-I-II-III-IV ve V. Pozisyonları içeren eserlerin analiz edilmesi ve müzikal çalışmaları çello-Genel Değerlendirme. kontrbas-Sonat formunda eser klarnet-Tüm aralıklarla Kromatik çalışmaları flüt-Fa diyez majör- mi bemol minör- Do majör – La minor gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. ses-Eserlerde teknik ve müzikal analiz. bağlama-Konya Tavrı | |
13 | gitar-Baraj parçası eserin teknik ve anlatım yönünden incelenmesi. piyano-İstiklal marşı eşliğinin çalışılması. keman-Kemanda akor çalma viyola-Mi Majör ve Do Diyez Minör Tonalitesi ve Uygulamaları çello-Do Diyez Minör Tonalitesi. Do Diyez Minörde Çalışmalar. çello-Do Diyez Minör Tonalitesi. Do Diyez Minörde Çalışmalar. kontrbas-Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme klarnet-Farklı formlarda solo klarnet eserlerini yorumlama. flüt-Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. ses-Eserlerde teknik ve müzikal analiz. bağlama-Karadeniz Tavrı | |
14 | gitar-Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. piyano-Dönem içerisinde çalışılan etüt ve eserleri teknik ve müzikal özellikleri ile pekiştirme keman-Öğrenilen tüm teknikleri içeren etüt ve eser çalışmaları viyola-Dönem sonu eserini seslendirme-yorumlama çello-Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama I kontrbas-Yarıyıl sonu sınavına hazırlık klarnet-Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. flüt-Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. ses-Korrepetisyon. bağlama*Karadeniz Tavrı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak I-V Cilt, Pan Yayıncılık, İstanbul 2002. GRIFFITHS Paul, Batı Müziğinin Kısa Tarihi, Çev. M. Halim Spatar, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2010. İLYASOĞLU Evin, Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1994+10CD ORANSAY Gültekin, Bağdarlar Geçidi, Küğ Yayını, İzmir 1977. SACHS Curt, Kısa Dünya Musikisi Tarihi, Çev. İlhan USMANBAŞ, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1965. SAY Ahmet, Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 5.Basım, Ankara, 2003. SAY Ahmet, Müzik Ansiklopedisi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 5.Basım, Ankara, 2005. SELANİK Cavidan, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayımcılık, Ankara 1996. UÇAN Ali, İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 1994. piyano-BACH, J.S., İki Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981 BACH, J.S., Üç Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981 BACH, J.S. Das Wohltemperierte Klavier I, Breitkopf, Wıesbaden, EB 2374 BACH, J.S., Das Wohltemperierte Klavier II, Breitkopf, Wiesbaden, EB 2375 BEETHOVEN, L., Piano Sonatas I, EMB, Budapeşt, Z 40086, 1981 BERTINI, H., 24 Etüden op.32, Peters, Leıpzıg BURGMÜLLER, FRED., Etüden für Pianoforte op. 105, Peters, Leıpzıg CHOPIN, F., Valsler, MCMXLIX, Polonya 1984 CHOPIN, F., Noktürnler, Muziçna Ukraina, Kiyev 1985 CZERNY, K., 40 Etüd op. 299, Rıcordı, E.R. 2733 CRAMER, İ., Etüdler I-II, Muzıka, Moskova 1965 ERKİN, U.C., Duyuşlar, Ankara 1937 ERKİN, U. C., Beş Damla, Copyrıght by Author 1931 GRİEG, E., Seçilmiş Eserler, Muzıka, Leningrad 1977 GRANADOS, E., Espanyol dansları, Muzıka, Moskova 1975 HAENDEL, G. F., Utwory Wybrane, Polskıe Wıdawnıctwo Muzyczne, Polonya HAENDEL, G. F., Seçilmiş Eserler, WMP No 4651, Polonya HAYDN, J., Seçilmiş Sonatlar, Muzıka, Moskova HELLER, S., 25 Melodische Etüden op. 45, Peters, Leıpzıg PROKOFİEV, S., Romeo ile Gulietta- 10 Parça, Muzıka, Moskova 1962 RAHMANİNOV, S., 24 Prelüd, Muzgiz 1946 SAYGUN, A., Anadolu’dan, Peer Musikverlag, Berlin. SUN, M., Çocuk Parçaları, Devlet Konservatuvarı Yayınları, Ankara 1968 TCHAİKOVSKY, P., Mevsimler, Muzıçna Kiev 1972. keman-- Uçan Ali, Keman İçin Özgün Parçalar, Dağarcık Yayınları - Can Ömer, Keman Eğitimi II - III, Agraf, Ankara, 2000. - Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino II, Bruxelles-Schott, Freses 1929. -Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 2 -Cohen Eta, Violin Method, Book 2 --Wohlfahrt Franz, 60 Etudes, -Seybold Arthur, Neue Violin Etuden, 5- 6 viyola-Ö.Can- Viyola Eğitimi-III-IV 2. A.Seybold Viola Schule, 3. A.Tanrıverdi- Viyola Eğitimi-III 4. B.Volmer-Viola Study 5. Suzuki-Viola Book-III-IV- çello-.Dotzauer Band III Etütler, Kummer 10 Melodiche Etuden, Merk 20 Studien Für Violoncello, Grützmaher Etuden Op.38. Viyolonsel edebiyatından eserler. kontrbas-E.Nanny Band I, Storch& Hrabe 57 Studies for String Bass, J. Hrabe- 86 Studies for Contrabass, F. Simandl- 30 Etudes fort he Double Bass, Kontrbas edebiyatından eserler klarnet-David Pino “The Clarinet and Clarinet Playing” Aurello Magnanı “Methode Complete de Clarinette” C. Baerman “Complete Method for Clarinet” H. Klose “Klarnet Metodu Vol. II” flüt-The Complete Flute Scale Book, Boosey & Hawkes. M. Moyse – La Sonarite (15-17). Trewor Wye – Volume 2- (Teknik) – sf. 68-70. Machiavellian Exercises- II J. Andersen Op. 15 No-12 E.Köhler Op. 33 3. Kitap No.2 Köhler 25 Romantik Etütler – No.18 A. Vivaldi – Saka Kuşu Konçerto Yusuf Yalçın – Üç Türk Halk Ezgisi ses eğitimi-Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b),[ Songs Accompanied by the Piano for Singing I], Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri [Folk Songs Accompanied by the Piano], Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları[School Songs Accompanied by the Piano], Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York. Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm[Album Accompanied by the Piano for Singing], Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler[Folk Songs Accompanied by the Piano for Singing], Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. bağlama-ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999 TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992 ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996 TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Edition, Ankara, 1972 SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Editions, Ankara, 1970 YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991 PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001 BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988 TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenci performansı ara sınavda öğretim elemanı, yarıyıl sonu sınavında komisyon üyeleri tarafından hazırlanan çalgı değerlendirme formu (derecelendirme ölçeği) ile değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Bireysel çalgı dersleri akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak mutlak olarak değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |