1 | Dersin Adı: | BALKAN TARİHİ ve KÜLTÜRÜ |
2 | Dersin Kodu: | TRH3093 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. AYŞENUR BİLGE ZAFER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Dr. Muhammed Seyyit ŞEN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur BİLGE ZAFER aysenurb@uludag.edu.tr Tel: 0224 294 18 89 Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü 16059-Görükle / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Balkan Tarihi’ni öğrencilere lisans düzeyinde öğretmektir. Hedefleri ise geçmişle bağlantı kurarak günümüzdeki Balkan halklarını tanımalarını, sorunların kaynağını kavramalarını ve tarihsel gelişiminden haberdar etmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Geçmişten günümüze Balkanlar'da yaşayan halkların ve Balkanlar'da varlık gösteren devletlerin politik ve sosyal tarihlerini etüt ederek Balkanlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Balkan Kelimesi ve Anlamı, Balkanların Jeostratejik ve Jeopolitik Önemi, Balkan Coğrafyası | |
2 | İlkçağdan Osmanlı’ya kadar Balkanlar | |
3 | Osmanlı Egemenliğinde Balkanlar, Balkanlarda Türk Yerleşimleri | |
4 | Fransız İhtilali ve Balkanlara Etkileri, 19. yy Bağımsızlık Hareketleri | |
5 | Yunanistan, Romanya, Sırbistan ve Karadağ Krallıkları | |
6 | Bulgaristan Krallığı, Bosna-Hersek’te Avusturya-Macaristan İdaresi | |
7 | Balkan Savaşları ve Balkan Devletlerinin Sınırlarını Genişletmeleri | |
8 | İki Dünya Savaşı Döneminde Balkanlar | |
9 | Soğuk Savaş Sonrası Balkanlar | |
10 | Trakya ve Makedonya Sorunları | |
11 | Balkanlar ve Türkiye, Balkanlar’dan Anadolu’ya Göçler | |
12 | Balkan Kültürü ve Kültürleşme Süreci | |
13 | ||
14 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Mithat Atabay, 20. Yüzyılda Türkiye ve Balkanlar (Savaş, Barış, Göç ve Dramın Tarihi), 1. Basım, Kriter Yayınları, İstanbul, 2012. - Barbara Jelavich, Balkan Tarihi I (18. ve 19. Yüzyıllar), 4. Baskı, çev. İhsan Durdu vd., Küre Yayınları, İstanbul, 2015. - Barbara Jelavich, Balkan Tarihi II (20. Yüzyıl), 3. Baskı, çev. Zehra Savan-Hatice Uğur, Küre Yayınları, İstanbul, 2013. - Bilgehan A. Gökdağ – Osman Karatay (Ed.), Balkanlar El Kitabı (1. Cilt: Tarih), 2. Basım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2013. - Bilgehan A. Gökdağ – Osman Karatay (Ed.), Balkanlar El Kitabı (2. Cilt: Çağdaş Balkanlar), 2. Basım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2013. - Maria Todorova, Balkanları Tahayyül Etmek, 5. Baskı, çev. Dilek Şendil, İletişim Yayınları, İstanbul, 2015. - L. Carl Brown, İmparatorluk Mirası (Balkanlar’da ve Ortadoğu’da Osmanlı Damgası), 7. Baskı, çev. Gül Çağalı Güven, İletişim Yayınları, İstanbul, 2017. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere dönemde iki sınav yapılır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |