Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BALKAN TARİHİ ve KÜLTÜRÜ
1 Dersin Adı: BALKAN TARİHİ ve KÜLTÜRÜ
2 Dersin Kodu: TRH3093
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. AYŞENUR BİLGE ZAFER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Dr. Muhammed Seyyit ŞEN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur BİLGE ZAFER
aysenurb@uludag.edu.tr
Tel: 0224 294 18 89
Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü 16059-Görükle / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Balkan Tarihi’ni öğrencilere lisans düzeyinde öğretmektir. Hedefleri ise geçmişle bağlantı kurarak günümüzdeki Balkan halklarını tanımalarını, sorunların kaynağını kavramalarını ve tarihsel gelişiminden haberdar etmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Geçmişten günümüze Balkanlar'da yaşayan halkların ve Balkanlar'da varlık gösteren devletlerin politik ve sosyal tarihlerini etüt ederek Balkanlar hakkında bilgi sahibi olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Balkanlarda yaşayan halkların tarihi geçmişini kavrar.;
2 Kavimler göçü sonrasında Balkanların durumunu anlar;
3 Balkanlardaki Türklerin tarihi süreçte buraya yerleşme serüvenlerini öğrenir;
4 Günümüzdeki Balkan devletlerinin ortaya çıkış sürecini kavrar;
5 Balkan siyasetinde Türkiye’nin rolü konusunda fikir sahibi olur;
6 Balkan Devletlerinin Türkiye’ye yönelik bakışları ve siyasetlerini kavrar;
7 Balkanların geçmişte ve gelecekte jeostratejik önemini değerlendirir;
8 Balkanların geçmişte ve gelecekte jeopolitik önemini değerlendirir ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Balkan Kelimesi ve Anlamı, Balkanların Jeostratejik ve Jeopolitik Önemi, Balkan Coğrafyası
2 İlkçağdan Osmanlı’ya kadar Balkanlar
3 Osmanlı Egemenliğinde Balkanlar, Balkanlarda Türk Yerleşimleri
4 Fransız İhtilali ve Balkanlara Etkileri, 19. yy Bağımsızlık Hareketleri
5 Yunanistan, Romanya, Sırbistan ve Karadağ Krallıkları
6 Bulgaristan Krallığı, Bosna-Hersek’te Avusturya-Macaristan İdaresi
7 Balkan Savaşları ve Balkan Devletlerinin Sınırlarını Genişletmeleri
8 İki Dünya Savaşı Döneminde Balkanlar
9 Soğuk Savaş Sonrası Balkanlar
10 Trakya ve Makedonya Sorunları
11 Balkanlar ve Türkiye, Balkanlar’dan Anadolu’ya Göçler
12 Balkan Kültürü ve Kültürleşme Süreci
13
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Mithat Atabay, 20. Yüzyılda Türkiye ve Balkanlar (Savaş, Barış, Göç ve Dramın Tarihi), 1. Basım, Kriter Yayınları, İstanbul, 2012.
- Barbara Jelavich, Balkan Tarihi I (18. ve 19. Yüzyıllar), 4. Baskı, çev. İhsan Durdu vd., Küre Yayınları, İstanbul, 2015.
- Barbara Jelavich, Balkan Tarihi II (20. Yüzyıl), 3. Baskı, çev. Zehra Savan-Hatice Uğur, Küre Yayınları, İstanbul, 2013.
- Bilgehan A. Gökdağ – Osman Karatay (Ed.), Balkanlar El Kitabı (1. Cilt: Tarih), 2. Basım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2013.
- Bilgehan A. Gökdağ – Osman Karatay (Ed.), Balkanlar El Kitabı (2. Cilt: Çağdaş Balkanlar), 2. Basım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2013.
- Maria Todorova, Balkanları Tahayyül Etmek, 5. Baskı, çev. Dilek Şendil, İletişim Yayınları, İstanbul, 2015.
- L. Carl Brown, İmparatorluk Mirası (Balkanlar’da ve Ortadoğu’da Osmanlı Damgası), 7. Baskı, çev. Gül Çağalı Güven, İletişim Yayınları, İstanbul, 2017.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere dönemde iki sınav yapılır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK6 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr