Dr. Çiğdem BAŞAR cbasar@uludag.edu.tr Tel: 224 - 42 275 Adres: U.Ü. Eğitim Fak. Görükle-Bursaa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Türkçe ve Almanca arasındaki dilsel yapıların benzer ve farklı yönlerinin bilincine varabilmesi.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Türkçe ve Almanca dilleri arasındaki dilbilgisi yapısı farklılıkları ve benzerlikleri konusunda farkındalıklarının artmasını sağlayacaktır. Ayrıca her iki dilde dilbilgisi yapılarının işlevlerini pekiştirerek ilerideki mesleki hayatında bu unsurları etkili bir biçimde öğretebilme becerisini kazanmasını sağlayacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Karşılaştırmalı Dilbilgisi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi.;
2
İki dilin sistemini birbirinden ayırt edebilmesi.;
3
İki dil arasında bağlantı kurabilmesi.;
4
İki dildeki biçim ve işlevleri sınıflandırabilmesi.;
5
Türkçe ve Almanca arasındaki farkları genel anlamda betimleyebilmesi.;
6
Türkçe ve Almanca arasındaki benzerlikleri genel anlamda betimleyebilmesi.;
7
Türkçeden sonra Almanca öğretiminde karşılaşılabilecek sorunları genel olarak tanıyabilmesi.;
8
Karşılaştırmalı çalışma yöntemlerini tanıyabilmesi.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Karşılaştırmalı Dilbilgisine Giriş
2
Türkçe ve Almancada sözcük türleri
3
Türkçe ve Almancada isim/ad I
4
Türkçe ve Almancada isim/ad II
5
Türkçe ve Almancada eylem I
6
Türkçe ve Almancada eylem II
7
Türkçe ve Almancada önad
8
Türkçe ve Almancada belirteç
9
Türkçe ve Almancada adıl
10
Türkçe ve Almancada ilgeç
11
Türkçe ve Almancada bağlaç
12
Türkçe ve Almancada ünlem
13
Çeşitli metinlerde Türkçe ve Almancadaki sözcük türlerinin incelenmesi
14
Çeşitli metinlerde Türkçe ve Almancadaki sözcük türlerinin incelenmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Uslu, Zeki (2008): Türkçe-Almanca Karşılaştırmalı Temel Dilbilgisi, Anı. 2. Balcı, Tahir (2009): Grundzüge der Türkisch- Deutschen Kontrastiven Grammatik, Ulusoy. 3. Kessel, Katja/Reimann, Sandra (2005): Basiswissen Deutsche Gegenwartssprache. A. Francke Verlag.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bu dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, metin incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları ve sınıf içi çalışmaları dikkate alınmaktadır
Açıklama
Bağıl Değerlendirme uygulanmaktadır
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
1
14
14
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
14
14
Diğer
1
37
37
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
14
14
Toplam İş Yükü
135
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU