1 | Dersin Adı: | SINIF YÖNETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | MBZ0012 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi İSMAİL ÇİMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Sarıtaş Doç. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu Doç. Dr. Şükrü Ada Prof. Dr. Feyyat Gökçe Prof Dr. Selahattin Turan |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ruyamk@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi 0224 2942215 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin sınıf yönetimi becerilerini geliştirmeye yardımcı olur |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlarSınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi | |
2 | Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları | |
3 | Sınıf yönetimi modelleri | |
4 | Sınıf Kuralları | |
5 | Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi | |
6 | Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | |
7 | Sınıf kuralları ve işlemleri | |
8 | Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi | |
9 | Sınıf iletişimi | |
10 | Zaman yönetimi | |
11 | Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi | |
12 | Olumlu sınıf iklimini oluşturulması | |
13 | İstenmeyen davranışların önlenmesi | |
14 | Veli Okul İlişkisi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı. Yüksel, G. ve Büyükalan-Filiz, S. (2017). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Balay, R. (2017). 2000'li Yıllarda Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Uğurlu, C. T. (2016). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Demirtaş, Z. (2017). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Sonçağ Yayıncılık. Karip, E. (Editör) (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Çelik, V. (2012). Sınıf Yönetimi. Ankara Nobel. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan Seçmeli Sınav | |
Açıklama | Bağıl değerlendirme kullanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 0 | 4 | 4 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |