Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SINIF YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: SINIF YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: MBZ0012
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İSMAİL ÇİMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Sarıtaş
Doç. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu
Doç. Dr. Şükrü Ada
Prof. Dr. Feyyat Gökçe
Prof Dr. Selahattin Turan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ruyamk@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
0224 2942215
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin sınıf yönetimi becerilerini geliştirmeye yardımcı olur
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar ile sınıf yönetiminin boyutlarını özetler.;
2 Sınıfın fiziksel ortamını öğrencinin öğrenmesini/olumlu davranışlarını arttıracak biçimde düzenler.;
3 Uygun sınıf atmosferi oluşturmada iletişim ve etkileşim düzenini yapılandırmaya ve sürdürmeye ilişkin örnekler verir.;
4 Öğretim etkinliklerini etkili biçimde planlar ve uygular.;
5 Sınıf içi kuralların önemini keşfeder.;
6 Olumlu davranışların devamlılığının sağlanması için uygun koşulları oluşturur. İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini gerekçelendirir.;
7 Sınıf ortamında motivasyonu etkileyen etkenler hakkında çıkarımlarda bulunur.;
8 Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu yargılar geliştirir.;
9 Çocuğun eğitiminde ana-babanın yeri ve önemini keşfeder. Okuldaki disiplin işleri ve uygulamalarını sınıflandırır.;
10 Öğrenme-öğretme sürecinde zamanı yönetir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlarSınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi
2 Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları
3 Sınıf yönetimi modelleri
4 Sınıf Kuralları
5 Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi
6 Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
7 Sınıf kuralları ve işlemleri
8 Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi
9 Sınıf iletişimi
10 Zaman yönetimi
11 Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi
12 Olumlu sınıf iklimini oluşturulması
13 İstenmeyen davranışların önlenmesi
14 Veli Okul İlişkisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
Yüksel, G. ve Büyükalan-Filiz, S. (2017). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Balay, R. (2017). 2000'li Yıllarda Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Uğurlu, C. T. (2016). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Demirtaş, Z. (2017). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Sonçağ Yayıncılık.
Karip, E. (Editör) (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
Çelik, V. (2012). Sınıf Yönetimi. Ankara Nobel.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan Seçmeli Sınav
Açıklama Bağıl değerlendirme kullanılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 4 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 4 1 3 3 3 3 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 4 1 3 3 3 3 1 1 1 1 1 1 1
OK5 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK7 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 1 3 4 1 1 1 1 1 1 1
OK9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr