Dersin amacı YOK Lisans Programında belirtildigi gibidir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Sözcük öğrenme ve öğretme ile ilgili bilgi ve stratejileri geliştirmeye katkı sağlar. Sözcük öğretimine yönelik etkili materyal geliştirmeye katkı sağlar.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
farklı kelime ogrenme kuram ve yaklaşımları arasında karsılastırma yapabilme;
2
Ingilizce sozcuk cesitlerini, sozcuk olusturma bicimlerini ve sozcuklerin baglam icinde farklı anlamlarını degerlendirme;
3
sozcuk ogrenmelerini destekleyici ogretme ve ogrenme stratejileri hakkında bilgi sahibi olma;
4
Ingilizce sozcuklerin ogretiminde butunlesik dil becerileri yaklasımlarini yansitacak teknikleri uygulama;
5
Ingilizce sozcuk bilgisi, anlambilim ve soylem arasındaki iliskileri analiz edebilme ve sentezleme;
6
sınıf icinde sozcuk ogretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilecek cesitli metin turleri, sozluk ve derlem gibi kaynaklar ve sozcuk ogretimi teknikleri hakkında bilgi sahibi olma;
7
Ingilizce sozcuk bilgisini olcmede kullanılabilecek sınavlar ve cesitli online degerlendirme aracları konusunda farkındalık kazanma;
8
Ingilizce ve Turkce sozcukler arasında diller arası baglantılara ve bunların ogretme/ogrenme faaliyetlerinde nasıl kullanılabileceklerine dair fikir edinme;
9
sozcuk temelli yabancı dil ogretimi ile ilgili bilgi sahibi olma;
10
korpus ve sozcuk listeleri destekli sozcuk ogretimi hakkında bilgi sahibi olma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Genel giris
2
Sozcuk nedir?
3
Sozcukler nasıl ogrenilir?
4
Sınıf-ici sozcuk kaynakları
5
Metinler, sozlukler, ve derlem
6
Sozcuk ogretimi strateji ve teknikler
7
Sozcuklerin kullanımı
8
Ingilizce-Turkc¸e sozcukler arası iliskiler
9
Sozcuk ogretimi ve pratigi icin materyal hazırlama
10
Sozcuk ogretimi ve pratigi icin materyal hazırlama
11
Sozcuk ogretimi ve pratigi icin materyal hazırlama
12
Sozcuk ogretimi ve pratigi icin materyal hazırlama
13
Sozcuk ogretimi ve pratigi icin materyal hazırlama
14
Final Projesi- Sozcuk ogretim kitapcıgı
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Thornbury, S. (2006) How to Teach Vocabulary. Pearson Education. 2. Schmitt, N., & Schmitt, D. (2020). Vocabulary in language teaching. Cambridge university press. 3. Carter, R., McCarthy, M., Channell, J., & McCarthy, M. (1988). Vocabulary and language teaching (pp. 68-75). London: Longman. 4. https://www.wordfrequency.info/
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
8
100
Yıl sonu Sınavı
0
0
Toplam
8
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
100
Finalin BAşarıya Oranı
0
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Formativ değerlendirme; mutlak değerlendirme
Açıklama
Yaparak, uygulayarak proje ve ödev tabanlı değerlendirme yapılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
8
1
8
Projeler
1
44
44
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
12
1
12
Yarıyıl Sonu Sınavları
0
0
0
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU