Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL EĞİTİMDE FEN ve SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: ÖZEL EĞİTİMDE FEN ve SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: ÖZE3303
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA KURT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mustafakurt@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere Fen bilgisi, Sosyal bilgiler kavram becerilerinin öğretimini gerçekleştirebilmek için öğretim materyalleri oluşturabilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan öğrenciler özel gereksinimli öğrencilere fen ve sosyal bilgiler konularının öğretiminde, öğretimin bireyselleştirilmesi ve kanıt temelli öğretim uygulaması olan doğrudan öğretim modeline göre öğretimi tasarlama hususlarında bilgi ve beceri edineceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fen ve Sosyal bilgilerin tanımı, içeriği ve kavramları tanımlayabilme;
2 Fen ve Sosyal bilgiler müfredatının kapsamı ve kapsamında uyarlama yapabilme;
3 Fen ve Sosyal bilgiler konularının öğretimini planlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi; İlkeler ve temel kavramlar.
2 Bilimsel süreç becerileri
3 Bilimsel süreç becerileri
4 Bilimsel süreç becerileri
5 Bilimsel süreç becerileri
6 Fen ve sosyal bilgiler müfredatının incelenmesi
7 Fen ve sosyal bilgiler müfredatının incelenmesi
8 Konu/Ünite analizi.
9 Konu/Ünite analizi.
10 Konu/Ünite analizi.
11 Ölçüt bağımlı ölçü aracı geliştirme
12 Öğretim planı geliştirme
13 Öğretim planı geliştirme
14 Öğretim planı geliştirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Carnine, D. W., Silbert, J., Kame’enui, E., & Tarver, S. G. (2010). Direct instruction reading. Merrill.
Kame’enui, E., Carnine, D. W., Dixon, R. C., Simmons D. C., & Coyne, M. D. (2002). Effective teaching strategies that accommodate diverse learners (2nd Editio). Merill/Prentice Hall.
Kurt, M. (2015). Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerine fen ve teknoloji derslerinde sunulan davranışsal danışmanlığın öğretmenlerin öğretim davranışları üzerindeki etkisi. Gazi Üniversitesi.
Kurt, M. (2019). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama. In A. Arıcıoğlu & F. Gültekin (Eds.), Okul Psikolojik Danışmanlarına Yaygın Sorunlar İçin Yol Haritası (1. Baskı). Asos Yayıncılık.
Kurt, M. (2018). Fen bilgisi öğretiminde öğretim uyarlamaları ve öğretim etkinlikkleri. Avcıoğlu, H. (Ed.). Özel eğitimde fen ve sosyal bilgier öğretimi. Eğiten Kitap Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr