1 | Dersin Adı: | ÖZEL EĞİTİMDE FEN ve SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | ÖZE3303 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA KURT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | mustafakurt@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere Fen bilgisi, Sosyal bilgiler kavram becerilerinin öğretimini gerçekleştirebilmek için öğretim materyalleri oluşturabilmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersi alan öğrenciler özel gereksinimli öğrencilere fen ve sosyal bilgiler konularının öğretiminde, öğretimin bireyselleştirilmesi ve kanıt temelli öğretim uygulaması olan doğrudan öğretim modeline göre öğretimi tasarlama hususlarında bilgi ve beceri edineceklerdir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi; İlkeler ve temel kavramlar. | |
2 | Bilimsel süreç becerileri | |
3 | Bilimsel süreç becerileri | |
4 | Bilimsel süreç becerileri | |
5 | Bilimsel süreç becerileri | |
6 | Fen ve sosyal bilgiler müfredatının incelenmesi | |
7 | Fen ve sosyal bilgiler müfredatının incelenmesi | |
8 | Konu/Ünite analizi. | |
9 | Konu/Ünite analizi. | |
10 | Konu/Ünite analizi. | |
11 | Ölçüt bağımlı ölçü aracı geliştirme | |
12 | Öğretim planı geliştirme | |
13 | Öğretim planı geliştirme | |
14 | Öğretim planı geliştirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Carnine, D. W., Silbert, J., Kame’enui, E., & Tarver, S. G. (2010). Direct instruction reading. Merrill. Kame’enui, E., Carnine, D. W., Dixon, R. C., Simmons D. C., & Coyne, M. D. (2002). Effective teaching strategies that accommodate diverse learners (2nd Editio). Merill/Prentice Hall. Kurt, M. (2015). Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerine fen ve teknoloji derslerinde sunulan davranışsal danışmanlığın öğretmenlerin öğretim davranışları üzerindeki etkisi. Gazi Üniversitesi. Kurt, M. (2019). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama. In A. Arıcıoğlu & F. Gültekin (Eds.), Okul Psikolojik Danışmanlarına Yaygın Sorunlar İçin Yol Haritası (1. Baskı). Asos Yayıncılık. Kurt, M. (2018). Fen bilgisi öğretiminde öğretim uyarlamaları ve öğretim etkinlikkleri. Avcıoğlu, H. (Ed.). Özel eğitimde fen ve sosyal bilgier öğretimi. Eğiten Kitap Yayıncılık |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |